V pondelok uviedla RTVS novú podvečernú súťažnú šou Traf to!, ktorá na Jednotke po 14-tich rokoch nahradila súťažnú šou 5 proti 5. Počas pracovných dní vypĺňa podvečerné vysielanie v kombinácii s vedomostným kvízom Duel.
Zábavno-súťažnú novinku čakala neľahká úloha zaujať divákov v silnej konkurencii komerčných televízií. Markíza spustila nový denný seriál Mama na prenájom a Jojka pokračuje so svojou úspešnou reality šou Bez servítky. Všetky tri televízie uviedli premiéry svojich podvečerných formátov v pondelok 9. januára.
Počas prvých dní boli diváci najviac zvedaví na nový seriál. V pondelok si pozrelo Mamu na prenájom 417-tisíc divákov a v utorok 368-tisíc. Druhou voľbou divákov bolo Bez servítky na Jojke, ktoré sledovalo v pondelok 316-tisíc divákov a v utorok 290-tisíc.
Traf to! skončilo na chvoste. V pondelok, pri štarte, bolo na novinku zvedavých len 257-tisíc divákov a v utorok si ju zvolilo 175-tisíc. Všetky tri programy sa však v utorok delili o pozornosť divákov so športovým okruhom RTVS, kde na Svetovom pohári triumfovala Petra Vlhová. Prvé kolo slalomu vo Flachau sledovalo podvečer až 296-tisíc divákov.
Lenže Traf to! v obidva dni prekonal aj Duel, ktorý Jednotka uvádza pred ním. Vedomostný kvíz s moderátorom Gregorom Marešom, ktorý Jednotka uvádza už od roku 2011, mal v pondelok 258-tisíc divákov a v utorok 231-tisíc.
Čítajte aj Vybičovaný boj o každého diváka: Ťažký štart pre historický seriál. Markízu a Jojku potrápila VlhováNová šou zatiaľ svojou sledovanosťou nepresvedčila ani v porovnaní so svojím predchodcom 5 proti 5, ktorý mal aj po mnohých rokoch na obrazovke v uplynulom roku podobný počet divákov. Stovku premiérových epizód si pozrelo v priemere 179-tisíc divákov, maximom bolo 251-tisíc. Reprízové časti mali divákov menej, v priemere 135-tisíc.
Formát relácie Traf to! sa pritom veľmi podobá na 5 proti 5. Rovnako v ňom súťažia dva tímy zložené z rodinných príslušníkov alebo kamarátov, ktoré hľadajú správne odpovede na súťažné otázky z rôznych oblastí. V Traf to! sú trojčlenné namiesto päťčlenných a z ponúkaných odpovedí si nevolia správnu, ale musia vylúčiť všetky nesprávne.
Čítajte aj Prvý veľký úspech Markízy v 2023: Jej nový seriál zaujal, no za premiérou Oteckov zaostalVýrazne vyššie čísla ako Traf to! si komerčné televízie pripisujú aj v cieľovej skupine mladších divákov od 12 do 54 rokov. Trhové podiely Mamy na prenájom sa hýbali v pondelok a utorok na úrovni 26 a 23 percent, Bez servítky si pripísalo 18 a takmer 17 percent. Traf to! dosiahlo len 9 a 5 percent.
Nedostatočný výkon Traf to! ovplyvnil aj sledovanosť hlavnej spravodajskej relácie verejnoprávnej televízie, ktorej nespravil dostatočnú nábehovú krivku. Večerné Správy RTVS si pozrelo len 318-, resp. 256-tisíc divákov (v pondelok a utorok). Najsledovanejšie Televízne noviny Markízy mali v obidva dni zhruba 550-tisíc divákov a Noviny TV JOJ 500-tisíc divákov.