Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Vybičovaný boj o každého diváka: Ťažký štart pre historický seriál. Markízu a Jojku potrápila Vlhová

Trhový líder si veril natoľko, že novinku Dunaj, k vašim službám nasadil proti jojkárskej Nemocnici.

11.01.2023 12:02 , aktualizované: 12:53
dunaj, Foto:
Záber z markizáckeho seriálu Dunaj, k vašim službám.
debata
dunaj, Čítajte aj Markíza a jej historický seriál: Vylámala si zuby? Nie! Je veľmi príjemným prekvapením

Televízia Markíza dopriala svojmu prvému historickému seriálu masívnu reklamnú kampaň, ktorú spustila ešte počas Vianoc. Išlo o dobre premyslený ťah, keďže v tom čase sa pri obrazovkách zgrupovalo veľké divácke publikum a nový seriál sa tak ľahšie dostal do povedomia.

lets dance 2022, lets dance, Čítajte aj Ďalšie prekvapujúce meno odhalené: Markíza do Let's Dance mieri obľúbená speváčka!

„Dunaj, k vašim službám je skutočne výnimočný projekt. Ide totiž o úplne prvý dobový seriál TV Markíza v celej jej viac než 26-ročnej histórii. Sledovať budeme rozmanité osudy pestrej palety postáv, ktorých na prelome tridsiatych a štyridsiatych rokov spojil nový luxusný obchodný dom,“ hovorila Silvia Majeská, programová riaditeľka skupiny Markíza ešte pred štartom.

Seriál Dunaj, k vašim službám na Markíze! Fotogaléria - 13 fotiek Všetky fotky
Záber z markizáckeho seriálu Dunaj, k vašim...
322249301 700976405012844 6658484256450823056 n Čítajte aj Revolučný krok známeho reťazca: S týmto je po 20-tich rokoch definitívny koniec

Dunaju televízia natoľko verila, že ho nasadila rovno proti Nemocnici. Jojkársky seriál je už na obrazovkách dva roky a za ten poriadne podkúril Markíze a nie naopak. Nemocnica zničila Sestričky, detskú Tvoju tvár, Hornú Dolnú, Utajeného šéfa. Doteraz sa nenašiel formát, ktorý by zrazil Jojku na kolená. A všetko nasvedčuje tomu, že ani v roku 2023 nenájde premožiteľa. Dunaj, k vašim službám odštartoval pomerne nepresvedčivo a Markíza zažíva ťažké precitnutie.

mama na prenájom, Čítajte aj Milé, presladené, neškodné: Markíza dodala Slovákom seriál, ktorý presne potrebovali

V cieľovke 12 – 54 prvá časť dosiahla 7,6% sledovanosť s 22% trhovým podielom. Pri obrazovkách sedelo 454-tisíc divákov a v čase vysielania mala dosah až na 614-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). Ide teda o značné sklamanie. Televízia deklarovala snahu, že dobový seriál má potenciál na vysoko nadpriemernú sledovanosť. Navyše Markíza obetovala aj reklamné brejky a prvú epizódu odvysielala bez prestávky, hoci jej štart sa posunul o desať minút. Namiesto 20:30 sa prvé zábery objavili o 20:40.

iveta, Čítajte aj Je Slovensko plné rasizmu, predsudkov a borovičky? Jojka s novým seriálom zaťala do živého

Podobné hodnoty okolo siedmich percent počas jesene dosahoval aj Pán profesor so svojou štvrtou sériou. Ten sa takisto musel zmieriť s klesajúcou sledovanosťou oproti prvým trom sériám. Dôvodom bola opäť Nemocnica, ktorá nedovolila tomuto seriálu sa viac nadýchnuť.

Aj napriek tomu prvá epizóda bola v oboch hlavných cieľových skupinách jednoznačne najsledovanejším nespravodajským programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.

Nemocnica s novou sériou na Jojke štartovala so 426-tisícmi divákov. V cieľovke 12 – 54 získala 6,7% sledovanosť a 19,4% trhový podiel. Jojka si bola sebaistá silou Nemocnice a tak do epizódy vložila klasické dve reklamné prestávky. Útek k Dunaju sa však nekonal.

V politike, O 5 minút 12 Čítajte aj Toto sa ešte v nedeľných politických diskusiách nestalo: TA3 prvýkrát prevalcovala RTVS

Dunaj, k vašim službám štartoval na podobných číslach ako podvečerná Mama na prenájom, čo len podčiarkuje nepresvedčivý štart prime-timeového formátu. Úvodná predĺžená časť Mamy na prenájom dosiahla rating 7,1% a trhový podiel 26,1% v mladšej cieľovke.

Takto pred rokom štartovala aj megaúspešná Druhá šanca. Tá sa uviedla s 9,4% sledovanosťou a trhovým podielom na úrovni 24,2% v cieľovej skupine 12 – 54. Celkovo si úvodnú epizódu Druhej šance vychutnalo 529-tisíc divákov.

Ubral šport seriálom?

Do vyostrenej seriálovej sledovanosti významne zasiahol športový event. Zjazdové lyžovanie, v ktorom triumfovala Petra Vlhová na verejnoprávnom športovom okruhu zaznamenalo až 6,6% sledovanosť s 19,7% trhovým podielom v cieľovke 12 – 54. Športovú udalosť si vychutnalo až 387-tisíc divákov. Je teda evidentné, že utorkový večer bol pre slovenské televízie mimoriadne ťažký a konkurencia vyostrená a publikum sa roztrieštilo medzi všetky stanice a ani jeden program nemohol vystreliť do zaujímavejších nadpriemerov.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #sledovanosť #TV JOJ #TV Markíza #seriál Nemocnica #televízna sezóna 2022/2023 #seriál Dunaj k vašim službám