Televízia Markíza dopriala svojmu prvému historickému seriálu masívnu reklamnú kampaň, ktorú spustila ešte počas Vianoc. Išlo o dobre premyslený ťah, keďže v tom čase sa pri obrazovkách zgrupovalo veľké divácke publikum a nový seriál sa tak ľahšie dostal do povedomia.
Čítajte aj Ďalšie prekvapujúce meno odhalené: Markíza do Let's Dance mieri obľúbená speváčka!„Dunaj, k vašim službám je skutočne výnimočný projekt. Ide totiž o úplne prvý dobový seriál TV Markíza v celej jej viac než 26-ročnej histórii. Sledovať budeme rozmanité osudy pestrej palety postáv, ktorých na prelome tridsiatych a štyridsiatych rokov spojil nový luxusný obchodný dom,“ hovorila Silvia Majeská, programová riaditeľka skupiny Markíza ešte pred štartom.
Dunaju televízia natoľko verila, že ho nasadila rovno proti Nemocnici. Jojkársky seriál je už na obrazovkách dva roky a za ten poriadne podkúril Markíze a nie naopak. Nemocnica zničila Sestričky, detskú Tvoju tvár, Hornú Dolnú, Utajeného šéfa. Doteraz sa nenašiel formát, ktorý by zrazil Jojku na kolená. A všetko nasvedčuje tomu, že ani v roku 2023 nenájde premožiteľa. Dunaj, k vašim službám odštartoval pomerne nepresvedčivo a Markíza zažíva ťažké precitnutie.
Čítajte aj Milé, presladené, neškodné: Markíza dodala Slovákom seriál, ktorý presne potrebovaliV cieľovke 12 – 54 prvá časť dosiahla 7,6% sledovanosť s 22% trhovým podielom. Pri obrazovkách sedelo 454-tisíc divákov a v čase vysielania mala dosah až na 614-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). Ide teda o značné sklamanie. Televízia deklarovala snahu, že dobový seriál má potenciál na vysoko nadpriemernú sledovanosť. Navyše Markíza obetovala aj reklamné brejky a prvú epizódu odvysielala bez prestávky, hoci jej štart sa posunul o desať minút. Namiesto 20:30 sa prvé zábery objavili o 20:40.
Čítajte aj Je Slovensko plné rasizmu, predsudkov a borovičky? Jojka s novým seriálom zaťala do živéhoPodobné hodnoty okolo siedmich percent počas jesene dosahoval aj Pán profesor so svojou štvrtou sériou. Ten sa takisto musel zmieriť s klesajúcou sledovanosťou oproti prvým trom sériám. Dôvodom bola opäť Nemocnica, ktorá nedovolila tomuto seriálu sa viac nadýchnuť.
Aj napriek tomu prvá epizóda bola v oboch hlavných cieľových skupinách jednoznačne najsledovanejším nespravodajským programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.
Nemocnica s novou sériou na Jojke štartovala so 426-tisícmi divákov. V cieľovke 12 – 54 získala 6,7% sledovanosť a 19,4% trhový podiel. Jojka si bola sebaistá silou Nemocnice a tak do epizódy vložila klasické dve reklamné prestávky. Útek k Dunaju sa však nekonal.
Čítajte aj Toto sa ešte v nedeľných politických diskusiách nestalo: TA3 prvýkrát prevalcovala RTVSDunaj, k vašim službám štartoval na podobných číslach ako podvečerná Mama na prenájom, čo len podčiarkuje nepresvedčivý štart prime-timeového formátu. Úvodná predĺžená časť Mamy na prenájom dosiahla rating 7,1% a trhový podiel 26,1% v mladšej cieľovke.
Takto pred rokom štartovala aj megaúspešná Druhá šanca. Tá sa uviedla s 9,4% sledovanosťou a trhovým podielom na úrovni 24,2% v cieľovej skupine 12 – 54. Celkovo si úvodnú epizódu Druhej šance vychutnalo 529-tisíc divákov.
Ubral šport seriálom?
Do vyostrenej seriálovej sledovanosti významne zasiahol športový event. Zjazdové lyžovanie, v ktorom triumfovala Petra Vlhová na verejnoprávnom športovom okruhu zaznamenalo až 6,6% sledovanosť s 19,7% trhovým podielom v cieľovke 12 – 54. Športovú udalosť si vychutnalo až 387-tisíc divákov. Je teda evidentné, že utorkový večer bol pre slovenské televízie mimoriadne ťažký a konkurencia vyostrená a publikum sa roztrieštilo medzi všetky stanice a ani jeden program nemohol vystreliť do zaujímavejších nadpriemerov.