Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Traf to! sa nedokáže v konkurencii komerčných televízií presadiť. Viac divákov má zatiaľ aj Duel

Novú zábavno-súťažnú šou uviedla RTVS v pondelok 9. januára.

12.01.2023 06:00
Traf to!, Juraj „Šoko“ Tabaček Foto:
Moderátorom novej relácie Traf to! je herec a komik Juraj „Šoko“ Tabaček.
debata (3)

V pondelok uviedla RTVS novú podvečernú súťažnú šou Traf to!, ktorá na Jednotke po 14-tich rokoch nahradila súťažnú šou 5 proti 5. Počas pracovných dní vypĺňa podvečerné vysielanie v kombinácii s vedomostným kvízom Duel.

Zábavno-súťažnú novinku čakala neľahká úloha zaujať divákov v silnej konkurencii komerčných televízií. Markíza spustila nový denný seriál Mama na prenájom a Jojka pokračuje so svojou úspešnou reality šou Bez servítky. Všetky tri televízie uviedli premiéry svojich podvečerných formátov v pondelok 9. januára.

Počas prvých dní boli diváci najviac zvedaví na nový seriál. V pondelok si pozrelo Mamu na prenájom 417-tisíc divákov a v utorok 368-tisíc. Druhou voľbou divákov bolo Bez servítky na Jojke, ktoré sledovalo v pondelok 316-tisíc divákov a v utorok 290-tisíc.

Traf to! skončilo na chvoste. V pondelok, pri štarte, bolo na novinku zvedavých len 257-tisíc divákov a v utorok si ju zvolilo 175-tisíc. Všetky tri programy sa však v utorok delili o pozornosť divákov so športovým okruhom RTVS, kde na Svetovom pohári triumfovala Petra Vlhová. Prvé kolo slalomu vo Flachau sledovalo podvečer až 296-tisíc divákov.

Lenže Traf to! v obidva dni prekonal aj Duel, ktorý Jednotka uvádza pred ním. Vedomostný kvíz s moderátorom Gregorom Marešom, ktorý Jednotka uvádza už od roku 2011, mal v pondelok 258-tisíc divákov a v utorok 231-tisíc.

dunaj, Čítajte aj Vybičovaný boj o každého diváka: Ťažký štart pre historický seriál. Markízu a Jojku potrápila Vlhová

Nová šou zatiaľ svojou sledovanosťou nepresvedčila ani v porovnaní so svojím predchodcom 5 proti 5, ktorý mal aj po mnohých rokoch na obrazovke v uplynulom roku podobný počet divákov. Stovku premiérových epizód si pozrelo v priemere 179-tisíc divákov, maximom bolo 251-tisíc. Reprízové časti mali divákov menej, v priemere 135-tisíc.

Formát relácie Traf to! sa pritom veľmi podobá na 5 proti 5. Rovnako v ňom súťažia dva tímy zložené z rodinných príslušníkov alebo kamarátov, ktoré hľadajú správne odpovede na súťažné otázky z rôznych oblastí. V Traf to! sú trojčlenné namiesto päťčlenných a z ponúkaných odpovedí si nevolia správnu, ale musia vylúčiť všetky nesprávne.

mama na prenájom, Čítajte aj Prvý veľký úspech Markízy v 2023: Jej nový seriál zaujal, no za premiérou Oteckov zaostal

Výrazne vyššie čísla ako Traf to! si komerčné televízie pripisujú aj v cieľovej skupine mladších divákov od 12 do 54 rokov. Trhové podiely Mamy na prenájom sa hýbali v pondelok a utorok na úrovni 26 a 23 percent, Bez servítky si pripísalo 18 a takmer 17 percent. Traf to! dosiahlo len 9 a 5 percent.

Nedostatočný výkon Traf to! ovplyvnil aj sledovanosť hlavnej spravodajskej relácie verejnoprávnej televízie, ktorej nespravil dostatočnú nábehovú krivku. Večerné Správy RTVS si pozrelo len 318-, resp. 256-tisíc divákov (v pondelok a utorok). Najsledovanejšie Televízne noviny Markízy mali v obidva dni zhruba 550-tisíc divákov a Noviny TV JOJ 500-tisíc divákov.

Zábery z novej zábavno-súťažnej šou Traf to! Fotogaléria - 11 fotiek Všetky fotky
Moderátorom novej relácie Traf to! bude herec a...

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #RTVS #sledovanosť TV #Traf to!