Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Survivor u televíznych divákov prepadol. Markíza napriek tomu ohlásila novú sériu

Reality šou má byť ešte výpravnejšia a hlavne drsnejšia.

05.10.2022 06:00
survivor, Foto:
Reality šou Survivor sa opäť vráti na obrazovky Markízy.
debata (1)

Reality šou Survivor, v ktorej vyhrá ten, kto v tropickom raji najdlhšie prežije v drsných podmienkach, sa opäť vráti na obrazovky Markízy. „V tejto chvíli môžeme potvrdiť, že spoločne s televíziou Nova spúšťame kasting do reality šou Survivor Česko & Slovensko,“ potvrdila pre Mediaklik televízia Markíza. Na televíznych obrazovkách by mala dostať priestor v priebehu budúceho roka.

Televízia Nova už dobrodruhov, ktorí by dokázali prežiť v drsných podmienkach na pustom ostrove, láka na kasting a rozprávkovú výhru 100-tisíc eur. Na ostrov pocestuje 24 súťažiacich, 12 z Česka a ďalších 12 zo Slovenska.

Adam Bardy Čítajte aj Po Koleníkovi našla Markíza novú hviezdu. Je súčasťou utajovaného denného seriálu

Televíznych divákov Survivor nezaujal

Najdrsnejšiu a najdrahšiu reality šou sveta uviedli televízie Markíza a Nova na začiatku tohto roka. Kým v Česku si Survivor držal solídne hodnoty sledovanosti, na Slovensku televíznych divákov nezaujal. K obrazovkám ich nepritiahli ani slovenské a české celebritné tváre, ktoré v Dominikánskej republike bojovali o prežitie.

Problematickým bol už štart, ktorý sa kvôli koronavírusu v štábe a medzi súťažiacimi posúval o týždeň. Naozaj nepríjemným prekvapením však bolo až uvedenie šou na obrazovky. Prvú epizódu si pozrelo len 230-tisíc divákov, no čelila konkurencii Nemocnice, ktorá sa po prestávke s úspechom vrátila na obrazovku Jojky. Pri ďalších epizódach však mala ešte menej divákov. Druhá stratila 36-tisíc a tretia ďalších 50-tisíc divákov.

Po troch odvysielaných epizódach tak musela Markíza zasiahnuť. Šou stiahla z hlavného večerného programu, epizódy skrátila a vysielala ich po hlavnom večernom programe, podobne, ako sú diváci zvyknutí pri Farme. Ani to však nepomohlo a šou napokon dovysielala v noci.

Láska na chate Čítajte aj Z Lásky na chate nie je divácky hit. Iskrí to len v komentároch na sociálnych sieťach

Šou si našla mladších divákov na Voyo a webe

Hoci si Survivor televíznych divákov nezískal v klasickom lineárnom vysielaní, pozornosti sa tešil na platforme Voyo, kde podľa vyjadrenia televízie patril medzi najsledovanejšie tituly. „Označiť tento projekt ako neúspešný je prisilné. Vždy je to o uhle pohľadu a zámere, aký s daným projektom máme. Survivor nebol pre nás prekvapením, lebo sme v minulosti už jednu sériu vysielali (v roku 2016 pod názvom Ostrov, nakrúcalo sa na filipínskom ostrove Caramoan),“ uviedla v rozhovore pre Mediaklik Silvia Majeská, programová riaditeľka televízií Markíza a Nova.

„Avšak rozdiel oproti minulosti je ten, že teraz máme k dispozícii streamovaciu službu Voyo, kde projekt fungoval skvele, takže sme ho mohli správnej cieľovej skupine ponúknuť spôsobom, ktorý im na sledovanie obsahu vyhovuje,“ vysvetlila Majeská. Primárne pre Voyo je určená aj druhá séria zoznamovacej reality šou Love Island, ktorá rovnako vznikla v česko-slovenskej koprodukcii.

Pečie celé Slovensko II, Česko Slovensko má talent X, Tvoja tvár znie povedome VII Čítajte aj Bizarný jesenný súboj je tu: Zvládnu Slováci sledovať naraz tri veľké televízne šou?

Mladšie publikum prinášalo Markíze vysokú návštevnosť aj v online prostredí. Na portáli Markíza.sk bol Survivor druhou najnavštevovanejšou reality šou. Od januára do júna 2022 zaznamenal 688 693 zobrazení (PV), pričom v rámci reality šou ho prekonala len Farma, ktorá dosiahla 809 630 zobrazení. Prvú trojku uzatvára Svadba na prvý pohľad so 681 190 zobra­zeniami.

Na porovnanie, z pôvodných seriálov si najviac zobrazení vyslúžil podvečerný seriál Oteckovia (382 738 PV) nasledovaný seriálovým hitom Druhá šanca (258 375 PV). Rekordérom návštevnosti na televíznom portáli Markízy bola v prvom polroku tohto roka podstránka tanečnej šou Let’s Dance, ktorá dosiahla v priemere viac než 1,5 milióna zobrazení mesačne, čo je suverénne najviac spomedzi jarných programov televízie Markíza.

Markíza s Novou opäť prekvapili! Do šou... Foto: TV Markíza
survivor, Markíza s Novou opäť prekvapili! Do šou Survivor mieria aj celebritné tváre!

Survivor je celosvetovo úspešný formát, ktorý zaznamenal rekordné čísla sledovanosti v desiatkach krajín a je tiež držiteľom ocenenia Emmy. Nová česko-slovenská verzia má byť ešte väčšia, výpravnejšia a hlavne drsnejšia ako predošlá. Na exotickom ostrove bude opäť 24 súťažiacich bojovať o výhru 100-tisíc eur.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #TV Markíza #Survivor Česko a Slovensko