Najviac fanúšikov na sociálnych sieťach Facebook a Instagram má prezidentka Zuzana Čaputová. Na Facebooku jej oficiálnu stránku k 31. 12. 2023 sledovalo 386-tisíc ľudí, na sociálnej sieti Instagram až takmer 486-tisíc. Najviac komentované a zdieľané však boli príspevky na stránke Roberta Fica. Vyplýva to z analýzy profilov a stránok politikov, ktorú vypracovala Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave.

Druhý najväčší počet sledovateľov na Facebooku má stránka súčasného predsedu parlamentu Petra Pellegriniho (326-tisíc). Nasleduje ho s viac ako 280-tisíc sledovateľmi súčasný predseda vlády Robert Fico a takmer 273-tisíc ich má Igor Matovič. Viac ako 200-tisíc sledovateľov má ešte Milan Mazurek z hnutia Republika.
Najviac nových sledovateľov v roku 2023 získala stránka Roberta Fica, ktorej ich za posledný rok pribudlo takmer 83-tisíc. Toľko ich nepribudlo žiadnemu inému politikovi. Druhý najvyšší počet nových sledovateľov – takmer 26-tisíc – si získal Tomáš Taraba.
Michalovi Šimečkovi pribudlo takmer 20-tisíc nových sledovateľov, prezidentke Zuzane Čaputovej a Andrejovi Dankovi 15-tisíc sledovateľov a Petrovi Pellegrinimu necelých 12-tisíc.
Na druhej strane, medzi politikov, ktorým sledovatelia alebo odberatelia ubudli, patrí Richard Sulík, ktorého prestalo sledovať 1 065 ľudí a Igor Matovič, ktorý prišiel o 135 sledovateľov.
Analýza Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave bola spracovaná s využitím údajov z analytického nástroja CrowdTangle od spoločnosti Meta. Zameraná je na počet sledovateľov (tzv. followers) v prípade stránok a na počet odberateľov (tzv. subscribers) v prípade profilov. Nezohľadňuje počet ľudí, ktorí označili danú stránku (profil) „páči sa mi to“.

Najaktívnejší politici na Facebooku
Najviac príspevkov na svojom profile na sociálnej sieti Facebook publikoval predseda Hlasu-SD Peter Pellegrini. Za uplynulý rok zverejnil celkovo 914 postov. Nasleduje predseda Progresívneho Slovenska Michal Šimečka (885 postov) a Milan Mazurek s Milanom Uhríkom z hnutia Republika (784 a 762).
V minulom roku môžeme pozorovať aj vyššiu mieru publikovania video obsahu. Najviac videí (vrátane živého vysielania) publikovali profily Milana Mazureka (360), Petra Pellegriniho (338) a Milana Uhríka (272). Viac ako dvesto videí zverejnili ešte Robert Fico (242), Andrej Danko (230) a Michal Šimečka (202).

Najviac komentované a zdieľané spomedzi všetkých analyzovaných profilov boli príspevky na stránke Roberta Fica. Celkový počet komentárov dosiahol 580-tisíc a zdieľaní až 678-tisíc. Vysoký počet komentárov a zdieľaní mali aj príspevky Petra Pellegriniho (374-tisíc komentárov a takmer 102-tisíc zdieľaní) a Milana Uhríka (317-tisíc komentárov a viac ako 495-tisíc zdieľaní).

Stránka súčasného predsedu vlády SR zaznamenala aj celkovo najvyšší počet interakcií na všetky príspevky. Spolu ich bolo takmer 7 miliónov, z toho videá mali takmer 5,2 milióna interakcií. Oproti roku 2022 je to nárast o viac ako 1,6 milióna interakcií.
Druhý najvyšší počet interakcií na svoje príspevky zaznamenal Milan Uhrík. Spolu ich bolo 3,6 milióna, z toho videá mali takmer 2 milióny interakcií.
Interakcia na príspevky zahŕňa označenie „páči sa mi to“ (like) a ďalšie reakcie (angry, sad, love, wow, haha), zdieľanie obsahu, komentovanie a kliknutie na príspevok (alebo iný obsah).