Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Denníkom dominuje bulvár, časopisom Plus 7 dní a Záhradkár. Predaj tlače však naďalej klesá

Prinášame kompletné výsledky za prvý polrok 2023.

22.09.2023 06:00
noviny, časopisy Foto:
Ilustračné foto.
debata (1)

Predaj tlačených vydaní denníkov, týždenníkov a mesačníkov v prvom polroku 2023 naďalej klesal. Najväčšie straty zaznamenali denníky a týždenníky. Auditovaným titulom sa znížil priemerný predaný náklad o 11,1 % v porovnaní s rokom 2022. Segment mesačníkov zaznamenal pokles o 10,3 %. Vyplýva to z oficiálneho merania predaja periodickej tlače ABC SR.

moderatori politickych diskusii RTVS Marta Janckarova a Marek Makara 1 Čítajte rozhovor Špecifikom tejto doby je, že hoaxy sa dostávajú do mainstreamu, hovoria moderátori politických diskusií v RTVS

Denníky: Najpredávanejší je bulvár

Pozíciu najpredávanejšieho denníka si aj v prvom polroku 2023 udržal Nový Čas (vydavateľstvo FPD Media) s priemerným predajom 36 368 kusov. Kým v roku 2021 si ešte pripísal priemerný predaj takmer 51-tisíc kusov, v roku 2022 sa už nad 50-tisícovú hranicu nedostal. Maximom prvého polroka 2023 bolo 37 619 kusov v apríli.

Druhými najpredávanejšími novinami zostali konkurenčné Plus jeden deň (News and Media Holding) s priemerným predajom 25 005 výtlačkov. Pozíciu tretieho najpredávanejšieho denníka si drží Pravda (OUR MEDIA SR), ktorá ukončila polrok s priemerným predajom 14 578 kusov. Nasleduje Sme (Petit Press) s 13 990 predanými výtlačkami a päticu najpredávanejších denníkov uzatvára Új Szó (Duel – Press) s priemerným predajom 9 228 kusov.

Peter Núñez Čítajte aj Bude zo známeho producenta mediálny magnát? Na Slovensku chce konzervatívnu televíziu po vzore Fox News, ktorú „preslávil“ Donald Trump

Týždenníky: Lídrom je naďalej Plus 7 dní

Spomedzi týždenníkov si pozíciu najpredávanejšieho titulu stále drží Plus 7 dní (vydavateľstvo News and Media Holding). Prvý polrok 2023 uzavrel s priemerným predajom 62 333 výtlačkov, maximom bolo 64 733 kusov v januári. V uplynulom roku bol jeho priemerný predaj 71 172 kusov a rok predtým 85 632 kusov.

Dvojkou medzi týždenníkmi zostala Eurotelevízia (Mafra Slovakia) s priemerným predajom 53 757 výtlačkov a trojkou naďalej Život (News and Media Holding) s predajom 45 525 kusov.

Jediným dvojtýždenníkom v meraní je TV Max (Mafra Slovakia), ktorý má ako jediný z auditovaných titulov predaje nad stotisícovou hranicou. V prvom polroku 2023 bol jeho priemerný predaj 112 696 výtlačkov.

Mesačníky: Darí sa hobby magazínom

V segmente mesačníkov bol aj v prvom polroku 2023 najpredá­vanejším titulom Záhradkár s priemerným predajom 43 132 výtlačkov. Druhá priečka patrí titulu Nový Čas Krížovky s predajom 34 759 kusov a tretia Zdraviu s predajom 26 606 kusov mesačne. Všetky tri časopisy patria do portfólia vydavateľstva News and Media Holding.

V segmente ženských magazínov si pozíciu najpredávanejšieho titulu obhájila Evita (Mafra Sovakia) s 11 801 predanými výtlačkami. Konkurenčné tituly Madam Eva a Eva dosiahli priemerný predaj 9– až 10-tisíc kusov, Emma predala v priemere 6 718 výtlačkov. Madam Eva, Eva aj Emma patria do portfólia vydavateľstva News and Media Holding.

Ilustračné foto. Foto: Profimedia
časopis Ilustračné foto.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #ABC SR #predaj printov