Predaj tlačených vydaní denníkov, týždenníkov a mesačníkov v roku 2022 ďalej klesal. Najväčší pokles zaznamenali denníky. Auditovaným celoštátnym denníkom klesol predaný náklad medziročne o takmer 15 percent, týždenníkom o 13 percent a mesačníkom o 10 percent. Vyplýva to z oficiálneho merania ABC SR.

Denníky: Najpredávanejší je bulvár
Pozíciu najpredávanejšieho denníka si aj v roku 2022 udržal Nový Čas, ktorý uzavrel rok s priemerným mesačným predajom 41 145 kusov. Kým v roku 2021 si pripísal priemerný predaj takmer 51-tisíc kusov, v roku 2022 sa už nad 50-tisícovú hranicu nedostal. Medziročne poklesol o 19 %, čo je najviac spomedzi auditovaných novín. Druhým najpredávanejším denníkom zostal konkurenčný bulvár Plus jeden deň, ktorý predával priemerne 27 417 výtlačkov. Oproti roku 2021 to predstavuje pokles o 13 %.
Dvojciferne znížila svoj predaj aj tretia Pravda, ktorá ukončila rok 2022 s priemerným mesačným predajom 17 412 kusov, čo je takmer 18 % menej ako v roku 2021. Štvrtým najpredávanejším slovenským denníkom bolo Sme s 15 718 predanými výtlačkami(-5,5 %). Päticu denníkov uzatvárajú Hospodárske noviny s priemerným predajom 8 282 kusov (-7,9 %).
Na druhej strane rastie digitálne predplatné. V oficiálnom meraní ABC SR sú však zaradené len dva denníky. Digitálne Sme medziročne zvýšilo počet svojich predplatiteľov o 6 % na takmer 56-tisíc mesačne a Hospodárske noviny až o 41 % na 3 390 digitálnych predplatiteľov. Ekonomický denník zaznamenal vysoký nárast na jeseň, kedy počet svojich predplatiteľov strojnásobil, zo zhruba 2000 predplatiteľov vyskočil na 6000.

Týždenníky: Lídrom je naďalej Plus 7 dní
Spomedzi týždenníkov si pozíciu najpredávanejšieho titulu stále drží Plus 7 dní. Rok 2022 uzavrel s priemerným predajom 72 172 výtlačkov, čo je však o takmer 16 % menej ako rok predtým. V roku 2021 boli jeho priemerné predaje na úrovni 85 632 kusov, no uplynulý rok bolo maximom 76 721 v januári.
Bez zmeny zostalo poradie aj na ďalších priečkach. Dvojkou medzi týždenníkmi zostala Eurotelevízia s priemerným predajom 59 706 výtlačkov (-7 %). V decembri však bola najpredávanejším týždenníkom, keď vyskočila na takmer 86-tisíc predaných výtlačkov. Dopomohlo jej k tomu najmä vianočné dvojčíslo, ktoré si kúpilo viac ako 160-tisíc čitateľov. Trojkou zostáva Život s predajom 49 232 výtlačkov (-12 %). Celkovo poklesol predaj týždenníkov medziročne o 13 %, najvyššie straty si pripísali Nový Čas pre ženy (-22,5 %) a Báječná žena (-21 %).
Jediným dvojtýždenníkom v meraní je TV Max, ktorého priemerný predaj bol 120 500 výtlačkov. Ako jediný z titulov má predaje nad stotisícovou hranicou, hoci medziročne poklesol o 9 %.

Mesačníky: Prvý je Záhradkár, rástlo Dobré jedlo
Segment mesačníkov zaznamenal medziročný pokles predaja o 10 %. Najpredávanejším titulom bol aj v roku 2022 Záhradkár s priemerným predajom 46 534 výtlačkov (-12 %). Druhá priečka patrila titulu Nový Čas Krížovky (-14 %) a tretie bolo naďalej Zdravie (-16 %). Všetky tri časopisy patria do portfólia vydavateľstva News and Media Holding.
Štvorkou bol Magazín o knihách vydavateľstva Petit Press, ktoré medziročne zvýšil svoj predaj až o 26 % na 27 631 výtlačkov. Takmer všetky predaje tohto titulu boli však formou tzv. marketingového predaja, nie priameho, ako je to pri iných časopisoch.
Čitateľov si udržal silný segment hobby magazínov. Najčítanejším bolo Dobré jedlo so 17 886 predanými výtlačkami, ktoré si aj medziročne polepšilo o 2,6 %. Zo ženských magazínov si pozíciu najpredávanejšieho titulu obhájila Evita so 14 775 výtlačkami (-16 %). Konkurenčné tituly Madam Eva, Eva a Emma dosiahli priemerný predaj 10– až 11-tisíc kusov.