V auguste navštívilo slovenské weby necelých 4,1 milióna unikátnych používateľov (Real Users, RU), čo je o 3 % menej ako v predchádzajúcom mesiaci a o viac ako 6 % menej v medziročnom porovnaní.
Pozíciu jednotky si naďalej drží mediálny dom Ringier Slovakia a tiež jeho vlajková loď – spravodajský web Aktuality.sk. Vyplýva to z oficiálneho auditu návštevnosti webových portálov IABmonitor.
Čítajte aj Slovenské televízie štartujú novú sezónu! Tieto seriály uvidíte v najbližších týždňochPrvá päťka webov: Lídri si držia pozície
Aktuality.sk sú najnavštevovanejším slovenským webom, v auguste ho navštívilo takmer 2,6 milióna ľudí. Pozíciu jednotky si spravodajský portál udržal napriek miernemu poklesu návštevnosti o 1,1 % voči predchádzajúcemu mesiacu a o viac ako 8 % v medziročnom porovnaní.
Pozíciu dvojky si obhájil Zoznam.sk, ktorý už od Aktualít delilo len 10 232 návštevníkov. V porovnaní s predchádzajúcim mesiacom si Zoznam udržal takmer všetkých návštevníkom a v medziročnom porovnaní ich počet zvýšil o 3,5 %, čo sa podarilo len pár webom z prvej dvadsiatky.
Rovnako Pluska.sk si v auguste obhájila svoju pozíciu trojky s viac ako 2,4 milióna návštevníkmi, čo je takmer identický počet ako minulý mesiac či v auguste minulého roka.
Na štvrtej pozícii zostáva naďalej spravodajský web Sme.sk, ktorý v auguste navštívilo viac ako 2,3 milióna čitateľov. Zaznamenal však pokles o 1,4 % voči predchádzajúcemu mesiacu a medziročne až o viac ako 7 %. Zvýšil sa tiež jeho odstup od tretej Plusky. Kým v júni strácal necelých 11-tisíc návštevníkov, v júli ich bolo takmer 84-tisíc a v auguste už viac ako 116-tisíc. Takto pred rokom bolo pritom Sme.sk druhým najnavštevovanejším portálom slovenského internetu.
Päticu najnavštevovanejších webov uzatvára Pravda.sk s návštevnosťou tesne nad 2 miliónmi unikátnych používateľov. Spravodajský portál mediálneho domu OUR MEDIA SR je zároveň posledným webom, ktorého návštevnosť prekračuje dvojmiliónovú hranicu. Počet návštevníkov Pravdy však zaznamenal pokles, o takmer 3 % voči predchádzajúcemu mesiacu a o 7 % v medziročnom porovnaní.
Čítajte aj Markíza a Jojka bijú na poplach! OĽaNO plánuje zaviesť špeciálny daňový odvodČas preskočil Topky
Druhú päťku otvára bulvár Cas.sk, ktorý opäť preskočil konkurenčné Topky.sk. Kým Čas si udržal takmer všetkých čitateľov z predchádzajúceho mesiaca, Topky prišli o takmer 6 % návštevníkov. Pokles zaznamenali aj v medziročnom porovnaní, keď ich stratili viac ako 13 %. V tomto roku sa im podarilo poraziť Čas v januári a druhýkrát v júli.
Prvú desiatku najnavštevovanejších slovenských webov uzatvára ôsmy Bazos.sk, deviate Dobrenoviny.sk a desiaty HNonline.sk.
Top 10 webov v auguste 2022:
Por. | Zmena | Web | Prevádzkovateľ | návštevnosť za august 2022 (RU) | porovnanie s júlom 2022 | medziročné porovnanie (s augustom 2021) |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | – | aktuality.sk | Ringier Slovakia | 2 587 780 | –1,1% | –8,1% |
2. | – | zoznam.sk | Zoznam | 2 577 550 | –0,1% | +3,5% |
3. | – | pluska.sk | News and Media Holding | 2 436 961 | –0,0% | –0,1% |
4. | – | sme.sk | Petit Press | 2 321 251 | –1,4% | –8,3% |
5. | – | pravda.sk | OUR MEDIA SR | 2 023 421 | –2,9% | –6,9% |
6. | +1 | cas.sk | FPD Media | 1 945 212 | –0,4% | –5,9% |
7. | –1 | topky.sk | Zoznam | 1 870 597 | –5,6% | –13,3% |
8. | +1 | bazos.sk | Radim Smička | 1 807 381 | +1,4% | –5,5% |
9. | –1 | dobrenoviny.sk | Nearby smart communication | 1 755 567 | –3,0% | +10,1% |
10. | +1 | hnonline.sk | MAFRA Slovakia | 1 742 443 | +0,1% | –11,6% |
Skokani mesiaca
Dvojciferné nárasty si v auguste pripísalo len pár webov, všetky sú v druhej desiatke rebríčka. Noviny.sk dosiahli nárast o 16 % a pripísali si návštevnosť 1,52 milióna. Pre spravodajský portál televízie JOJ je to rekordná návštevnosť za posledný rok, pričom 1,5 miliónovú hranicu sa mu podarilo prekročiť len raz, v decembri minulého roka. V augustovom rebríčku mu patrí 15. priečka.
Dvojciferný nárast, o 14 %, si pripísal aj šestnásty Interez.sk patriaci pod prevádzkovateľa Startitup. S návštevnosťou 1,46 milióna používateľov sa môže pochváliť aj medziročným nárastom na úrovni až 42 %.
O 17 % voči predchádzajúcemu mesiacu a o 7 % medziročne stúpla návštevnosť portálu Azet.sk, ktorý patrí do mediálneho domu Ringier Slovakia. V celkovom rebríčku mu patrí 18. priečka.
Čítajte aj Riaditeľ Markízy: Budúci rok prinesieme historický seriál aj nový denný seriálSvoju návštevnosť voči predchádzajúcemu mesiacu zvýšil aj DennikN.sk. Tento spravodajský web navštívilo 1,21 milióna ľudí, čo je o 11 % viac ako predchádzajúci mesiac, avšak o 14,5 % menej ako v auguste minulého roka. Denník N sa tak vrátil do prvej dvadsiatky najnavštevovanejších webov a patrí mu 19. priečka v celkovom rebríčku.
V druhej desiatke sa nachádzajú aj obidva spravodajské weby komerčných televízií. TVnoviny.sk televízie Markíza sú s 1,73 milióna návštevníkmi na 11. priečke a Noviny.sk televízie Joj s 1,52 milióna návštevníkmi na 15. priečke.
Top weby na 11. – 20. priečke v auguste 2022:
Por. | Zmena | Web | Prevádzkovateľ | návštevnosť za august 2022 (RU) | porovnanie s júlom 2022 | medziročné porovnanie (s augustom 2021) |
---|---|---|---|---|---|---|
11. | –1 | tvnoviny.sk | Markíza – Slovakia | 1 728 839 | –1,2% | –1,4% |
12. | – | startitup.sk | Startitup | 1 672 610 | –3,7% | –6,3% |
13. | – | heureka.sk | Heureka shopping | 1 657 329 | –2,0% | –7,0% |
14. | – | webnoviny.sk | SITA, Slovenská tlačová agentúra | 1 623 266 | +9,5% | +59,9% |
15. | +1 | noviny.sk | Mac TV | 1 522 877 | +15,9% | +4,8% |
16. | +1 | interez.sk | Startitup | 1 455 921 | +14,1% | +42,0% |
17. | –2 | dnes24.sk | Global24 | 1 380 829 | –1,7% | +2,2% |
18. | +1 | azet.sk | Ringier Slovakia | 1 356 786 | +16,8% | +70,8% |
19. | +2 | dennikn.sk | N Press | 1 210 077 | +10,9% | –14,5% |
20. | –2 | refresher.sk | REFRESHER Media | 1 202 861 | –1,0% | –22,7% |
Mediaklik lídrom mediálnych webov
V kategórii Marketing a médiá si pozíciu lídra drží s vysokým náskokom portál Mediaklik.sk patriaci do vydavateľstva OUR MEDIA SR. V auguste ho navštívilo takmer 234-tisíc používateľov, čo znamená 53 % nárast voči predchádzajúcemu mesiacu a až 70 % nárast v medziročnom porovnaní. Zo štvorice mediálnych webov je zároveň jediný, ktorý si pripísal šesťcifernú návštevnosť.
Na druhú priečku sa vrátil so 71-tisíc návštevníkmi portál Strategie.sk vydavateľstva MAFRA Slovakia, ktorý si voči predchádzajúcemu mesiacu polepšil o takmer 50 %, v medziročnom porovnaní však jeho návštevnosť klesla o 59 %.
Web Omediach.com sa posunul na tretiu priečku. V auguste si na neho kliklo viac ako 41-tisíc ľudí. Jeho návštevnosť klesla v porovnaní s júlom o 39 %, pričom pokles návštevnosti zaznamenal ako jediný z mediálnych webov. V medziročnom porovnaní sa však udržal zhruba na rovnakých číslach.
Štvoricu mediálnych webov uzatvára portál Mediálne patriaci pod Trend.sk, ktorý v auguste navštívilo 27 229 ľudí. Svoju návštevnosť zvýšil výrazne, o viac ako 100 %, a to nielen v porovnaní s predchádzajúcim mesiacom, ale aj v medziročnom porovnaní. Polepšil si aj samotný portál Trend.sk, ktorému patrí 28. priečka v celkovom rebríčku slovenských webov. Svoju návštevnosť zvýšil medziročne o viac ako 34 % a voči predchádzajúcemu mesiacu o 6,5 %.
Weby v kategórii Marketing a médiá:
Por. | Zmena | Web | Prevádzkovateľ | návštevnosť za august 2022 (RU) | porovnanie s 2022 | medziročné porovnanie (s augustom 2021) |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | – | mediaklik.sk | OUR MEDIA SR | 233 668 | +53,2% | +70,0% |
2. | +1 | strategie.sk | MAFRA Slovakia | 70 905 | +49,2% | –58,8% |
3. | –1 | omediach.com | Miramedia | 41 382 | –39,3% | –6,5% |
4. | – | trend.sk/mediálne | News and Media Holding | 27 229 | +116,5% | +100,5% |
Prevádzkovatelia webov: Startitup prvýkrát porazil Petit Press
Pozíciu najväčšieho prevádzkovateľa slovenských webov si drží mediálny dom Ringier Slovakia so svojou vlajkovou loďou Aktuality.sk. Už tretí mesiac po sebe sa mu však nepodarilo dostať nad hranicu troch miliónov používateľov, pričom v auguste mu na prekonanie tejto hranice chýbalo 42 706 návštevníkov.
Druhú priečku si obhájil mediálny dom News and Media Holding (NMH), ktorý má v portfóliu bulvárnu Plusku.sk, ekonomický portál Trend.sk a najnovšie už aj Dennikstandard.sk. Svoju celkovú návštevnosť voči júlu mierne zvýšil a august uzavrel s takmer 2,8 milióna používateľmi.
Pozíciu na tretej priečke si tiež obhájil Zoznam so svojimi webmi Zoznam.sk a Topky.sk. Na prekonanie druhého NMH mu chýbalo len 452 návštevníkov.
Na štvrtú priečku sa prvýkrát prebojovala spoločnosť Startitup, ktorá z nej vytlačila vydavateľstvo Petit Press, ktorému táto pozícia dlhodobo patrila. Rozdiel bol pritom tesný, Startitup si pripísal len o 7 070 návštevníkov viac.
Čítajte aj Vrchol vládnej krízy na internete: Slovensku nezostalo nič iné, len smiech cez slzyRovnaká situácia sa zopakovala aj na ďalších dvoch priečkach. Vydavateľstvo OUR MEDIA SR, pod ktorý patria portály Pravda.sk aj Mediaklik.sk, prišlo o šiestu pozíciu. Vytlačila ho z nej Markíza – Slovakia so svojím televíznym a spravodajským webom, ktorej sa to podarilo naposledy v septembri minulého roka. Obidvaja prevádzkovatelia sú zároveň poslednými, ktorí so svojimi webmi prekračujú dvojmiliónovú návštevnosť.
Na ôsmej a deviatej priečke rebríčka si poradie vymenili MAFRA Slovakia prevádzkujúca okrem iných aj spravodajský portál HNonline.sk. Na ôsmu priečku rebríčka postúpila s tesným náskokom o 6 259 používateľov nad deviatym FPD Media, ktorý zastrešuje Cas.sk.
Prvú desiatku prevádzkovateľov webových portálov uzatvára SITA, pod ktorú patria aj webnoviny.sk. Voči predchádzajúcemu mesiacu si polepšila o takmer 7 % a medziročne až o 41 %.
Top 10 prevádzkovateľov webov v auguste 2022:
por. | zmena | prevádzkovateľ | weby | návštevnosť za august 2022 (RU) | porovnanie s júlom 2022 | medziročné porovnanie (s augustom 2021) |
---|---|---|---|---|---|---|
______________________________________________________________________________ | ||||||
1. | – | Ringier Slovakia | aktuality.sk, azet.sk, nehnutelnosti.sk, bazar.sk, … | 2 957 294 | +0,4% | –6,8% |
______________________________________________________________________________ | ||||||
2. | – | News And Media Holding | pluska.sk, trend.sk, dennikstandard.sk, … | 2 770 535 | –3,6% | +2,2% |
______________________________________________________________________________ | ||||||
3. | – | Zoznam | zoznam.sk, topky.sk | 2 770 083 | –1,6% | –3,0% |
______________________________________________________________________________ | ||||||
4. | +1 | Startitup | startitup.sk, interez.sk, emefka.sk, imhd.sk | 2 328 321 | +0,9% | –1,9% |
______________________________________________________________________________ | ||||||
5. | –1 | Petit Press | sme.sk | 2 321 251 | –1,4% | –8,3% |
______________________________________________________________________________ | ||||||
6. | +1 | MARKIZA – SLOVAKIA | markiza.sk, tvnoviny.sk | 2 102 196 | +0,9% | –1,6% |
______________________________________________________________________________ | ||||||
7. | –1 | OUR MEDIA SR | pravda.sk, birdz.sk, mediaklik.sk | 2 054 476 | –2,4% | –5,8% |
______________________________________________________________________________ | ||||||
8. | +1 | MAFRA Slovakia | hnonline.sk, svetevity.sk, zlacnene.sk, ticketportal.sk, … | 1 951 471 | +1,0% | –15,4% |
______________________________________________________________________________ | ||||||
9. | –1 | FPD Media | cas.sk | 1 945 212 | –0,4% | –5,9% |
______________________________________________________________________________ | ||||||
10. | – | SITA, Slovenská tlačová agentúra | webnoviny.sk, zdravoteka.sk, bratislava.den, … | 1 940 836 | +6,6% | +41,2% |
Zdroj údajov: IAB Slovakia / IABmonitor
Poznámka: Portál Mediaklik.sk patrí do vydavateľského domu OUR MEDIA SR.