Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Vitráže nenechali chladnými ani Dráčika. Prázdne makovice z DPOH posiela na Ukrajinu

K plagátu DPOH sa už vyjadrili snáď všetci. Svojský pohľad pridal aj majiteľ Dráčika.

11.09.2023 06:00
DPOH, vitráž Foto:
Nová vizuálna kampaň DPOH.
debata (75)

Koncom augusta rozvírila v spoločnosti vášne reklamná kampaň na novú divadelná sezónu v Divadle P. O. Hviezdoslava. Kauza prepukla po zverejnení plagátu, ktorého motívom sa stali mozaikovité vitráže, ktoré zdobia priečelie bratislavského divadla a sú pre neho charakteristické.

pán profesor, Čítajte aj Dlhoročná seriálová stálica ukázala, že nepatrí do starého železa: Silný štart novej série

„Celá kampaň je parafrázou na vitráže, ktoré v DPOH sú. Pôvodné vitráže obsahujú boľševický odkaz, ktorý pochádza zo stalinistických 50. rokov. Jedna vitráž sa viaže k roku 1948, ďalšia k roku 1952. Na tretej sú partizáni so slovenským ľudom a sovietskymi vojakmi v pozadí. Povedali sme si, že pôjdeme cestou parafrázovania motívov, ktoré v súčasnosti hýbu spoločnosťou,“ priblížila myšlienku kampane riaditeľka DPOH Valeria Schulczová s tým, že kampaň bude pokračovať a ďalšie vizuály sa budú viazať ku konkrétnym inscenáciám.

Pohľad na priečelie Divadla P. O. Hviezdoslava... Foto: DPOH
DPOH Pohľad na priečelie Divadla P. O. Hviezdoslava v Bratislave. Mozaikové okná vo foyeri vytvoril významný slovenský maliar Janko Alexy.

Kreativita kampane nenechala chladnou časť slovenskej populácie, u ktorej mladí ľudia držiaci v rukách ukrajinskú, antifašistickú a dúhovú vlajku, alebo bustu Pavla Országha Hviezdoslava, vyvolali negatívne reakcie. Vitráže po dlhej dobej priniesli tému aj Matici slovenskej, ktorá proti „kultúrnej dekadencii“ v stredu 6. septembra zorganizovala pred divadlom protest. Medzi zhruba päťsto protestujúcimi nechýbali poslanci Dušan Jarjabek (Smer-SD), Tomáš Taraba (SNS, Život), Romana Tabák (SNS) či predseda hnutia Republika Milan Uhrík. Internetom už koluje kampaň na odvolanie riaditeľky DPOH.

Portum Towers Čítajte aj Panorámu Bratislavy doplní dvojica štíhlych veží. Vyrastie medzi Euroveou a Sky Parkom
Pohľad na priečelie Divadla P. O. Hviezdoslava... Foto: DPOH
DPOH Pohľad na priečelie Divadla P. O. Hviezdoslava v Bratislave. Mozaikové okná vo foyeri vytvoril významný slovenský maliar Janko Alexy.

K téme sa vyjadril majiteľ siete obchodov Dráčik Dušan Víglaský, ktorý na webe hračkárstva už od februára minulého roka publikuje svoje kontroverzné názory. Desiatky textov s nádychom propagandy sa týkajú vojny na Ukrajine, Európskej únie, pandémie a očkovania, ale aj LGBTI+ menšiny.

V jednom z najnovších príspevkoch sa venuje aj „kauze“ DPOH. „Keby blbosť kvitla, tak by divadlo P.O. Hviezdoslava hýrilo dúhovými farbami,“ píše v článku Víglaský. Pozdáva sa mu myšlienka, že „prázdne makovice z DPOH odchádzajú na Ukrajinu“, ako je to „zobrazené na tom pseudoumeleckom diele“.

V nasledujúcom príspevku neobišiel ani tému migrantov, ktorým odporúča zostať doma. „Sme doma, kde sme sa narodili, máme tu svoje korene, príbuzných aj priateľov. Sme zrastení s prostredím a je pre nás prirodzené. Mne by bolo v Afrike teplo a Afričanovi zase u nás zima. Jeden by nadmerne chladil a druhý kúril. Zbytočné cestovanie a pobehovanie hore dole. Nežiadúce produkovanie uhlíka a ešte viac uhlíka, až by sme z toho všetci sčerneli,“ píše v príspevku s titulkom „Migranti, utečenci, zbabelci a špekulanti“.

Víglaský zverejňuje svoje články aj na blogu Koncept, ponecháva ich však všetky aj na úvodnej stránke internetového obchodu s hračkami pre deti Dráčik.

© Autorské práva vyhradené

75 debata chyba
Viac na túto tému: #reklamná kampaň #DPOH #Dráčik #vitráž