Agentúra Grayling, globálny líder v oblasti strategickej komunikácie, prináša prehľad komunikačných trendov pre tento rok. V správe s názvom „Creating Advantage 2024“ sumarizuje kľúčové poznatky pre firmy a ich komunikačné oddelenia.
Čítajte aj Markíza odtajnila ďalší programový pilier: Na jar Slováci uvidia pokračovanie...Prvá časť správy zahŕňa komplexný pohľad na päť kľúčových trendov, ktoré budú v tomto roku formovať globálne prostredie, ako aj postrehy expertov z celého sveta.
1. Rok volieb
Rok 2024 bude doteraz najrušnejším volebným rokom, keďže vo viac ako 70 krajinách bude voliť približne polovica svetovej populácie. Očakáva sa, že geopolitické zmeny, najmä novembrové prezidentské voľby v USA, zásadne ovplyvnia firmy a priemysel.
2. Pozornosť upretá na AI
Očakáva sa, že umelá inteligencia (AI) sa stane všadeprítomným prvkom na pracoviskách aj v našom každodennom živote. Firmy sa budú potrebovať zamerať na podporu zamestnancov vo vzdelávaní a tiež ich zapojiť do procesu zavádzania umelej inteligencie, aby sa vyhli potenciálnemu reputačnému riziku.
Čítajte aj Televízna závislosť: Pred obrazovkami trávime oveľa viac času ako naši západní susedia, rekordérmi však nie sme3. V popredí udržateľnosť
Hoci dynamika udržateľných opatrení v kontexte svetového diania slabne, prichádza na scénu smernica EÚ týkajúca sa podávania správ firiem v oblasti udržateľnosti (CSRD – Corporate Sustainability Reporting Directive), ktorej cieľom je túto problematiku pozdvihnúť a zabezpečiť spravodlivé, transparentné, zodpovedné a jednoduché reportovanie zo strany všetkých firiem.
4. Viac uveriteľnosti
V ére rýchleho digitálneho pokroku, ktorý sa prejavil aj uvedením služby Threads od spoločnosti Meta v roku 2023 či prudkým nárastom filtrov s umelou inteligenciou na TikToku, by sa firmy mali sústrediť na svoje publikum a vytvárať čo najautentickejší obsah, ktorý ich skutočne spája a inšpiruje.
5. Menej je viac
Trend týkajúci sa zmysluplnej spotreby a filozofie „menej je viac“ je na vzostupe, čoho dôkazom je aj úspech obchodov so second-hand módou, ako je napríklad Vinted. Tento trend hovorí o pretrvávajúcej relevantnosti témy udržateľnosti v povedomí spotrebiteľov.
Čítajte aj Ženy sa obliekajú ako mafiánske manželky. Čo stojí za trendom, ktorý ovládol TikTok?Budúcnosť je plná príležitostí
Na základe týchto poznatkov sa druhá časť správy venuje 10 vývojovým trendom, ktoré môžu organizácie okamžite využiť na zlepšenie svojej komunikácie. Ide o široké spektrum oblastí, od využitia rastúceho vplyvu komentátorov na spoločenské témy v mediálnej sfére cez plné využitie potenciálu z oživenia fyzických eventov až po identifikovanie príležitostí pre firmy, ako sa chopiť a udržať si náskok pred ostatnými v dnešnom konkurenčnom prostredí.
„Rok 2024 má potenciál ovplyvniť náš svet na mnoho rokov dopredu, aj vzhľadom na konanie viacerých kľúčových volieb a tiež rýchly pokrok v oblasti technológií a zdravotníctva. Avšak zmena, hoci môže byť niekedy aj zložitá, je základom nových príležitostí,“ hovorí Peter Fecko, regionálny CEO pre strednú a východnú Európu v agentúre Grayling.
„Naša správa Creating Advantage naznačuje, ako tieto zmeny aplikovať, ako porozumieť ich špecifikám a akú stratégiu zvoliť. Budúcnosť sa nám otvára a je plná príležitostí pre tých, ktorí sú pripravení ich využiť,“ dodáva Fecko.