Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Firmy so „zelenou pečiatkou“ získajú konkurenčnú výhodu. Aj zákazníkov e-shopov ovplyvňuje udržateľný spôsob podnikania

Téma udržateľnosti je vysoko aktuálna. Environmentálne dopady podnikania sú dôležité najmä pre mladších zákazníkov, ktorí aktívne vyhľadávajú udržateľné produkty a e-shopy.

12.06.2023 06:00
online nakupovenie, e-shop Foto:
Ilustračné foto.
debata

Environmentálny spôsob podnikania s ohľadom na životné prostredie je celosvetovým trendom. Počas pandémie sa mnoho Slovákov naučilo rozmýšľať lokálne a začali nakupovať u slovenských a českých výrobcov.

Slovensky rozhlas Čítajte aj RTVS má veľké plány. V blízkej budúcnosti chce spustiť úplne novú stanicu

Aby e-shopy podnikali v súlade s udržateľnosťou, nemusia nutne predávať len produkty, ktoré sú ekologicky úsporné voči prostrediu. Dôležitý je komplexný prístup k znižovaniu vlastnej uhlíkovej stopy, napríklad používaním zero waste (bezodpadového) balenia, podporou lokálnych dodávateľov alebo dôslednou recykláciou všetkého odpadu. K sociálnemu presahu dochádza aj zodpovedným prístupom k zamestnancom, dodávateľom a celej komunite.

Nový projekt „Udržateľný e-shop“ chce podporiť a motivovať e-shopy, ktoré sa snažia o udržateľnú prevádzku a myslia na environmentálne a spoločenské dopady svojho podnikania. Po úspechu v Českej republike ho na Slovensko prináša nákupný poradca Heureka spolu s VÚB bankou a spoločnosťou Visa.

vedma, Antónia Lišková Čítajte aj Na Slovensko prichádza seriál, ktorý tu nikdy nebol. Je úlohou lídra posúvať hranice, hovorí programová riaditeľka Markízy

„Som veľmi rád, že v krátkom čase od spustenia certifikácie udržateľných e-shopov v Česku prichádzame s touto iniciatívou aj na Slovensko. Zákazníci tak získajú pri online nákupoch dodatočné informácie, vďaka ktorým môžu lepšie využiť svoje spotrebiteľské práva a nakupovať len v serióznych e-shopoch, ktoré navyše spĺňajú najnovšie štandardy udržateľného správania. Téma udržateľnosti je vysoko aktuálna a mimoriadne dôležitá najmä pre mladších zákazníkov, ktorí udržateľné produkty a e-shopy aktívne vyhľadávajú,“ hovorí Tomáš Braverman, generálny riaditeľ Heureka Group.

Projekt „Udržateľný e-shop“ chce podporiť a... Foto: Heureka
Heureka, udržateľný e-shop Projekt „Udržateľný e-shop“ chce podporiť a motivovať e-shopy, ktoré sa snažia o udržateľnú prevádzku a myslia na environmentálne a spoločenské dopady svojho podnikania.

Inšpirácia k zmene, ktorá je nevyhnutná

VÚB banka sa už dlhší čas venuje udržateľnosti a snaží sa firmy podporovať v ich transformácii k ‚zelenšiemu‘ spôsobu podnikania. „Veríme, že zodpovednosť konať v súčasnosti spočíva na každom z nás. Iniciatíva „Udržateľný e-shop“ vie firmám pomôcť v podnikaní a ich klientom v lepšom rozhodovaní sa a možno ich aj inšpirovať k zmene, ktorá je pre všetkých nás zrejme nevyhnutná. Aj preto som presvedčená, že využijú možnosť sa do nej zapojiť,“ vysvetľuje Martina Hrivnáková, riaditeľka oddelenia marketingu a komunikácie vo VÚB banke.

e-shop, online obchod Čítajte aj Bez e-shopu obchodníci ťažko udržia krok s dobou. Tieto tri trendy budú tento rok kľúčové

Udržateľnosť je konkurenčná výhoda

Aj v spoločnosti Visa veria, že je dôležité pomáhať chrániť našu planétu a prírodné zdroje a podporovať klimatické opatrenia. „Viac ako polovica Slovákov (54 %) v našom nedávnom prieskume uviedla, že udržateľnosť je dôležitým faktorom pri výbere výrobku alebo služby. A až 66 % si myslí, že udržateľnosť je dôležitým faktorom, ktorým spoločnosť získava výhodu oproti konkurencii,“ hovorí Ľubica Gubová, country manažérka spoločnosti Visa pre Slovensko.

„Ak Heureka označí e-shop ako udržateľný, pomôže tým zákazníkom ľahšie sa orientovať a ušetriť čas, ktorý by inak museli stráviť hľadaním informácií o spoločenskom a environmentálnom vplyve produktu,“ dodáva Gubová.

home office, žena, práca, raňajky, radosť Čítajte aj Má home office perspektívu? Slovensko je na chvoste EÚ, z domu pracuje len každý desiaty zamestnanec

Zviditeľnenie udržateľných značiek

Do iniciatívy „Udržateľný e-shop“ na Slovensku sa po úspešnom zapojení v Česku pridáva aj organická kozmetika Soaphoria, ktorá je vyrábaná z prírodných surovín zo Slovenska. Sestry Bodnárové považujú certifikáciu za prínosnú nielen pre stále rastúci počet zodpovedne zmýšľajúcich spotrebiteľov, ale aj pre zviditeľnenie samotných značiek, ktoré konajú udržateľne.

„Základom je zamyslieť sa nad svojím fungovaním a presvedčením. Aj v udržateľnosti totiž platí, že ak svojmu cieľu neveríte, váš prechod na udržateľnosť nebude z dlhodobého hľadiska efektívny, pretože pôjdete sami proti sebe,“ hovoria Bianka a Rita Bodnárové, ktoré stoja za úspechom prírodnej kozmetiky Soaphoria.

Čítajte ďalej: Kto sa môže stať udržateľným e-shopom? Aké podmienky musí splniť, aby získal ikonu „Udržateľný e-shop“?

Ikona „Udržateľný e-shop“. Foto: Heureka
Heureka, ikona Udržateľný e-shop Ikona „Udržateľný e-shop“.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #e-commerce #Heureka #online nakupovanie #e-shopy