Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

3,7 miliardy eur. Toľko do reklamy investovali firmy na Slovensku v roku 2022

Najväčšími zadávateľmi reklamy sú obchodné reťazce a operátori.

20.02.2023 06:00
Lidl Foto:
Lidl na Slovensku prevádzkuje 160 predajní.
debata

Najväčšími zadávateľmi reklamy na slovenskom trhu za rok 2022 sú obchodné reťazce. V prvej desiatke sa však umiestnili aj operátori, stávková spoločnosť, internetový obchod či banka. V roku 2022 investovali do reklamy takmer štvrtinu celkových výdavkoch. Vyplýva to z analýzy spoločnosti Kantar.

klamstvo, maštalír, horváthová, Čítajte aj Markíza spúšťa unikátnu seriálovú novinku: Toto na obrazovkách ešte nebolo!

Top zadávatelia zvýšili výdavky do reklamy

Celkovo sa na slovenskom trhu v roku 2022 preinvestovalo do reklamy 3,7 miliardy eur, čo predstavuje medziročný nárast o viac ako 14 %. Na čele rebríčka sú obchodné reťazce. Prvenstvo patrí Lidlu, ktorý zvýšil svoje výdavky o 7 %, nasledoval ho Kaufland, ktorý investoval voči predchádzajúcemu roku o 15 % viac.
TOP ZADÁVATELIA do reklamy na slovenskom trhu... Foto: KANTAR Slovakia
Výdavky do reklamy 2022 TOP ZADÁVATELIA do reklamy na slovenskom trhu za rok 2022.
Najviac reklamných peňazí, o 14 % viac ako v predchádzajúcom roku, smerovalo naďalej do televízie. Reklamné budgety stúpli aj v prípade internetu, vonkajšej reklamy alebo do kín. Polepšili si aj noviny a časopisy. Pokles zaznamenali len výdavky do rozhlasovej reklamy.
Reklamné výdavky podľa typu médií v roku 2022. Foto: KANTAR Slovakia
Výdavky do reklamy 2022 Reklamné výdavky podľa typu médií v roku 2022.

Vianočné reklamy

V televízii nasadili ako prvé svoje vianočné spoty Heureka a Alza. Vianoce odštartovali už 3. októbra. V rádiu a na internete ich však predbehli firmy Milénium Šípoš a Domoss, ktoré spustili vianočné reklamy už 26. septembra.
Prvé vianočné reklamy v roku 2022. Foto: KANTAR Slovakia
Výdavky do reklamy 2022 Prvé vianočné reklamy v roku 2022.

Black Friday

Po Vianociach sú druhým veľkým obdobím na reklamné investície výpredaje počas Black Friday, ktoré sa už udomácnili aj na Slovensku. V roku 2022 išlo takmer 90 % reklamných výdavkov s témou výpredajov do sektorov Textil, Elektronika a Internetové obchody.
Top sektory výdavkov do reklamy s motívom Black... Foto: KANTAR Slovakia
Výdavky do reklamy 2022 Top sektory výdavkov do reklamy s motívom Black Friday.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #reklamné výdavky