Vizuálna firemná identita Slovenskej sporiteľne bude po 21 rokoch výrazne zmodernizovaná. Nová vizualita bude monochromatická, viacfarebná a primárne digitálna. Svieži vzhľad získajú aj ostatné značky ako Nadácia Slovenskej sporiteľne, Seed Starter Slovenskej sporiteľne, Sociálna banka či Erste Private Banking.
„Značku Slovenskej sporiteľne sme začali modernizovať pred takmer piatimi rokmi ako významnú súčasť transformácie našej banky. Nová vizuálna identita prepája posolstvo našej značky a jej takmer 200-ročnú históriu s budúcnosťou. Túto zmenu vnímam ako príležitosť na vytváranie nového zážitku s našou značkou naprieč všetkými jej komunikačnými kanálmi, nakoľko jednoducho prepája vizuálny svet banky s Georgeom“ povedal Peter Krutil, CEO Slovenskej sporiteľne.
Čítajte aj Ťažiskové šou na Markíze v roku 2023: Prichádzajú veľké prekvapenia a návratyNová identita podľa Slovenskej sporiteľne odzrkadľuje svet, ktorý prechádza neustálou zmenou – digitalizácia, umelá inteligencia, nové komunikačné formáty či čoraz instantnejšia konzumácia mediálneho obsahu. Jadrom komunikácie značky aj naďalej ostáva viera v schopnosti a potenciál ľudí ako najdôležitejší predpoklad osobného rastu, spoločenskej prosperity a pozitívnej budúcnosti.
„Nová vizuálna identita je pokračovaním zmien, ktoré sme začali launchom Georgea a spustením hodnotovo orientovaného komunikačného konceptu Slovenskej sporiteľne. Posilňuje jej atraktivitu a orientáciu na budúcnosť,“ povedala Dáša Juríková, riaditeľka Brand HUB-u Slovenskej sporiteľne.
Jednoduchšia, rýchlejšia, intuitívnejšia
Logo Erste si zachová svoj nezameniteľný charakter. Prechodom na tenšie „S“ a monochromatickú bielu ako základnú farbu sa slovné označenie a logo optimalizujú pre digitálne použitie. V kombinácii s ôsmimi novými dizajnovými farbami bude vzhľad sviežejší, modernejší a prístupnejší. Viacfarebný prístup zároveň prepája dizajn banky s dizajnom Georgea.
Nový firemný dizajn Erste Group sa bude postupne zavádzať na všetkých hlavných trhoch od januára 2023: v Rakúsku, Chorvátsku, Českej republike, Maďarsku, Rumunsku, Srbsku a na Slovensku či v ďalších krajinách, kde má Erste zastúpenie – napríklad v Macedónsku a Slovinsku. Nový dizajn značky sa realizoval v spolupráci so spoločnosťou Jung von Matt Brand Identity v Hamburgu spolu s Jung von Matt Donau vo Viedni.