Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Netflix nechce byť len pre bohatých. Hľadá nových predplatiteľov a ruší posledné tabu

Streamovací gigant pripravuje od budúceho roka dve zásadné novinky.

30.08.2022 06:00
Netflix Foto:
debata (1)

Netflix pripravuje lacnejšiu variantu predplatného, ktoré bude obsahovať aj reklamy. Tento krok je pre streamovací gigant veľkou zmenou. Svoju značku si totiž budoval aj na tom, že obsah bez reklamy ho odlišoval od konkurencie. Teraz prichádza obrat vo filozofii, keď s klesajúcim počtom predplatiteľov a rozmachom konkurencie narastá tlak investorov, aby spoločnosť naskočila na vlnu videí podporovaných reklamami.

Natalie Portman, Chris Hemsworth, thor 4. Čítajte aj Najnovší Thor prichádza na streamovaciu službu. Len dva mesiace po premiére v kinách

Nielen reklamy, obmedzenia budú prísnejšie

Netfix plánuje spustiť nový typ predplatného s reklamami začiatkom budúceho roka a pripravuje prísne pravidlá. Reklamné bloky sa nebudú dať preskočiť – ovládacie prvky prehrávania nebudú počas reklamy dostupné.

Predplatitelia tiež nebudú mať k dispozícii všetok obsah a blokované bude aj sledovanie offline, teda sťahovanie seriálov a filmov do zariadenia a jeho sledovanie bez pripojenia na internet, čo je často využívané napríklad pri cestovaní lietadlom.

Lacnejšou verziou s reklamami chce získať Netflix používateľov, pre ktorých je štandardné predplatné príliš drahé a zároveň chce spomaliť odchod súčasných predplatiteľov, ktorí budú kvôli stúpajúcim životným nákladom šetriť práve na zábave.

víťaz, hajdu, chýlková, Čítajte aj HBO Max končí s lokálnou tvorbou pre európske trhy. Obsadí tento priestor Voyo?

Koniec pozerania „na čierno“

Táto zmena však nie je jedinou. Netflix už avizoval zavedenie represií na zdieľanie hesiel, ktoré začal testovať na niektorých trhoch. Samotná myšlienka je jednoduchá, cieľom je premeniť takýchto ľudí na nových predplatiteľov. Domácnosti alebo samotní používatelia dostanú na výber dva varianty príplatku k mesačnému paušálu.

„Prvý model, ktorý testujeme, umožňuje priplatiť si symbolickú čiastku za pridanie ďalšieho použivateľa a zdieľanie prístupu s ním. Druhý model je zaplatiť o niečo viac za pridanie celej ďalšej domácnosti a zdieľanie účtu s touto ďalšou domácnosťou,“ popísal produktový riaditeľ Greg Peters rozdiely v testovaných variantoch.

Netflix sa so zmenou svojej politiky môže dostať pod negatívny tlak a zmeny pravidiel offline sledovania, zdieľania hesiel či pridanie reklamy môžu znížiť vnímanie prémiovej hodnoty služby u jej predplatiteľov. V prieskume takmer polovica amerických používateľov Netflixu uviedla, že by zrušili predplatné, keby im služba účtovala extra poplatky za zdieľanie účtov.

disney+, disney, Čítajte aj Disney+ zvýši ceny predplatného. Priplatia si aj Slováci?

Ceny môžu byť až polovičné

V súčasnosti si predplatitelia môžu zvoliť z troch balíkov služieb v cene od 7,99 eura do 11,99 eura mesačne. Líšia sa kvalitou videa a počtom zariadení, na ktorých je možné obsah súčasne sledovať.

Ceny za tieto balíky s reklamou by mali byť o polovicu lacnejšie, od 3,99 eura do 5,99 eura mesačne. Reklamné bloky by mali zaberať približne 4 minúty z každej hodiny obsahu, čo nie je veľa, v budúcnosti sa však môže objem reklamy navýšiť.

Netflix zatiaľ plánované zmeny nekomentuje. Keďže do štartu noviniek zostáva ešte niekoľko mesiacov, je možné, že nie sú definitívne a spoločnosť ich ešte zmení.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #netflix #streamovacie služby
Flowers