
Slováci milujú športovcov a modelky. Dve slovenské influencerky už dokonca majú viac ako tri a štyri milióny sledovateľov. Spomedzi mužských influencerov len jeden športovec atakuje hranicu 2 miliónov fanúšikov. Rebríček najvplyvnejších slovenských influencerov pravidelne zostavuje spoločnosť Lafluence, ktorá združuje najviac influencerov v Česku a na Slovensku.

Prekvapenie tohto roka

V rebríčku slovenských influencerov a influenceriek zaznamenala astronomický nárast sledovateľov modelka Veronika Rajek. Zatiaľ čo na konci roka 2022 mala „len“ 2,4 milióna fanúšikov, na konci prvého kvartálu tohto roka ich mala až 4,4 milióna a v súčasnosti ich má až 4,6 milióna.
Druhá v poradí Lucia Javorčeková mala na konci kvartálu 3,1 milióna sledovateľov, naďalej jej však pribúdajú a v súčasnosti ich má už 3,3 milióna. Táto v minulosti najsledovanejšia slovenská influencerka prišla koncom minulého roka na niekoľko týždňov o svoj profil, ktorý je už opäť aktívny, ale pod inou prezývkou.

Na porovnanie, v Českej republike je najsledovanejšou instagramovou influencerkou maliarka Silvie Mahdal, ktorej publikum tvoria predovšetkým zahraniční fanúšikovia z USA, Indie či Brazílie. V krajine nie je, paradoxne, skoro vôbec mediálne známa. Na druhé miesto poskočila modelka Karolína Kurková, ktorá aj presiahla magickú hranicu jedného milióna fanúšikov.

Spomedzi slovenských mužských influencerov si prvú priečku drží športovec Peter Sagan s 1,9 milióna sledovateľmi. Jeho dôveryhodnosť fanúšikov, teda podiel vierohodných sledovateľov, je podľa databázy Lafluence veľmi vysoká – až 83,2 %.
Z najsledovanejších mužských influencerov stojí za zmienku aj Gogo, teda Daniel Štrauch, ktorý sa vlani na jar zúčastnil česko-slovenskej verzie reality show Survivor. No zatiaľ čo na jeseň mal viac než milión sledovateľov, na konci prvého štvrťroka tohto roka ich bolo 978-tisíc a v súčasnosti je ich 974-tisíc. Publikum mu teda pomaly klesá.
V Česku ovláda rebríček mužských influencerov rovnako športovec – futbalista Petr Čech, ktorý má viac ako 2,5 milióna sledovateľov z celého sveta.

Najviac označované značky
Ktoré značky českí a slovenskí influenceri najčastejšie označovali v prvom štvrťroku? Rovnako ako minulý rok sú to najmä módne značky. Na prvnom mieste sa drží Zara, ďalej sa v prvej desiatke umiestnili známe značky ako H&M, CCC alebo Zalando, ale aj značka Official. Okrem módnych značiek slovenskí influenceri a influencerky radi označujú profil televízie Markíza. Do prvej desiatky sa tentokrát neprebojovala značka About You, ktorá s influencermi pravidelne spolupracuje.
