Slováci milujú športovcov a modelky. Dve slovenské influencerky už dokonca majú viac ako tri a štyri milióny sledovateľov. Spomedzi mužských influencerov len jeden športovec atakuje hranicu 2 miliónov fanúšikov. Rebríček najvplyvnejších slovenských influencerov pravidelne zostavuje spoločnosť Lafluence, ktorá združuje najviac influencerov v Česku a na Slovensku.
Čítajte aj Home office je neudržateľný. S izoláciou a osamelosťou začíname mať čoraz väčší problémPrekvapenie tohto roka
V rebríčku slovenských influencerov a influenceriek zaznamenala astronomický nárast sledovateľov modelka Veronika Rajek. Zatiaľ čo na konci roka 2022 mala „len“ 2,4 milióna fanúšikov, na konci prvého kvartálu tohto roka ich mala až 4,4 milióna a v súčasnosti ich má až 4,6 milióna.
Druhá v poradí Lucia Javorčeková mala na konci kvartálu 3,1 milióna sledovateľov, naďalej jej však pribúdajú a v súčasnosti ich má už 3,3 milióna. Táto v minulosti najsledovanejšia slovenská influencerka prišla koncom minulého roka na niekoľko týždňov o svoj profil, ktorý je už opäť aktívny, ale pod inou prezývkou.
Čítajte aj Najprv skvelý film a čoskoro výnimočný seriál: Takto vyzerá ikonický zločinec na prvých záberochNa porovnanie, v Českej republike je najsledovanejšou instagramovou influencerkou maliarka Silvie Mahdal, ktorej publikum tvoria predovšetkým zahraniční fanúšikovia z USA, Indie či Brazílie. V krajine nie je, paradoxne, skoro vôbec mediálne známa. Na druhé miesto poskočila modelka Karolína Kurková, ktorá aj presiahla magickú hranicu jedného milióna fanúšikov.
Čítajte aj Ďalšia známa tvár "našla" Boha: Nevie sa dočkať, keď bude v nebi. Je členkou spolku ako bývalá herečka z OteckovSpomedzi slovenských mužských influencerov si prvú priečku drží športovec Peter Sagan s 1,9 milióna sledovateľmi. Jeho dôveryhodnosť fanúšikov, teda podiel vierohodných sledovateľov, je podľa databázy Lafluence veľmi vysoká – až 83,2 %.
Z najsledovanejších mužských influencerov stojí za zmienku aj Gogo, teda Daniel Štrauch, ktorý sa vlani na jar zúčastnil česko-slovenskej verzie reality show Survivor. No zatiaľ čo na jeseň mal viac než milión sledovateľov, na konci prvého štvrťroka tohto roka ich bolo 978-tisíc a v súčasnosti je ich 974-tisíc. Publikum mu teda pomaly klesá.
V Česku ovláda rebríček mužských influencerov rovnako športovec – futbalista Petr Čech, ktorý má viac ako 2,5 milióna sledovateľov z celého sveta.
Čítajte aj Kedysi tu nakupovali davy: Najslávnejší obchodný dom v Bratislave obnoví svoju zašlú slávuNajviac označované značky
Ktoré značky českí a slovenskí influenceri najčastejšie označovali v prvom štvrťroku? Rovnako ako minulý rok sú to najmä módne značky. Na prvnom mieste sa drží Zara, ďalej sa v prvej desiatke umiestnili známe značky ako H&M, CCC alebo Zalando, ale aj značka Official. Okrem módnych značiek slovenskí influenceri a influencerky radi označujú profil televízie Markíza. Do prvej desiatky sa tentokrát neprebojovala značka About You, ktorá s influencermi pravidelne spolupracuje.