Pred prvým kolom prezidentských volieb priniesla televízia Markíza sériu troch predvolebných diskusných duelov s favoritmi volieb. Pozvaných bolo šesť preferenčne najsilnejších kandidátov na novú hlavu štátu. Do jednotlivých relácií boli rozdelení podľa priemeru prieskumov preferencií agentúr FOCUS a AKO za obdobie od 1. februára do 15. marca 2024.
Najočakávanejším bol prvý predvolebný duel najhorúcejších kandidátov na post hlavy štátu – Petra Pellegriniho a Ivana Korčoka, ktorí sa v priamom debatnom dueli stretli vôbec prvý raz. Diskusiu odvysielala TV Markíza v pondelok 18. marca v hlavnom vysielacom čase. Pri obrazovkách bolo 632-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. V cieľovej skupine 13 – 55 večerný duel prevalcoval konkurenciu s 10,6 % sledovanosťou a 32,7 % podielom na trhu. Prezidentský duel Pellegrini vs. Korčok je zatiaľ najsledovanejším programom tohto roka.
Podvečer, o 17:00 hod. mu predchádzal duel kandidátov, ktorí sa podľa prieskumov umiestnili na treťom a štvrtom mieste. Avizovaný duel Štefana Harabina a Igora Matovičova sa napokon nekonal. Harabin sa diskusie nezúčastnil a Matovič bol v diskusii sám. TV Markíza využila tzv. inštitút prázdneho kresla. Jeho diskusiu s moderátorkou Gabrielou Kajtárovou si pozrelo 373-tisíc divákov.
Deň predtým, v nedeľu 17. marca, odvysielala TV Markíza duel s kandidátmi s najnižšími preferenciami. Namiesto tradičnej diskusnej relácie Na telo sa v predvolebnom dueli stretli Ján Kubiš a Krisztián Forró. Tento duel si pozrelo 271-tisíc divákov v cieľovej skupine 12+, v komerčnej cieľovej skupine 13–55 mala Markíza podiel na trhu 24,8 %.
Všetci kandidáti mali k dispozícii rovnaký 20-minútový časový priestor strážený časomierou a na záver jednu minútu na prezentovanie svojho volebného programu, resp. oslovenie svojich voličov.
Čítajte aj Verejnosť žiada stopnutie „normalizácie“ v Markíze. Televízia tvrdí, že problémy riešiPredvolebná superdebata
Pred začatím volebného moratória sa všetci prezidentskí kandidáti stretnú v predvolebnej superdebate v RTVS. Pozvanie dostali všetci 11-ti kandidáti na post prezidenta SR, účasť potvrdili všetci desiati, nakoľko Andrej Danko sa medzitým oficiálne vzdal kandidatúry v prospech Štefana Harabina.
Predvolebnú superdebatu odvysiela Jednotka a RTVS :24 v stredu 20. marca od 20:10 hod., súbežne bude aj v rozhlasovom vysielaní v Rádiu Slovensko a v Rádiu Regina. Všetci kandidáti boli oslovení s rovnakými tematickými okruhmi diskusie a budú mať dispozícií rovnaký časový limit 20 minút na odpovede na otázky moderátorov, ktorými budú Marta Jančkárová a Marek Makara.
Čítajte aj Zastavme únos RTVS! Slovenskom koluje virálna petícia, je pod ňou už viac ako 40 000 podpisovNovú hlavu štátu si budú Slováci voliť v sobotu 23. marca 2024. V prípade nezvolenia prezidenta sa bude konať druhé kolo volieb 6. apríla, do ktorého postúpia dvaja kandidáti, ktorí získajú najviac hlasov.
Voľba prezidenta Slovenskej republiky:
- Právo voliť prezidenta SR majú občania, ktorí majú právo voliť do Národnej rady SR.
- Za prezidenta je zvolený kandidát, ktorý získa nadpolovičnú väčšinu platných hlasov oprávnených voličov. V prvom kole to znamená viac ako polovicu všetkých oprávnených voličov, nielen viac ako polovicu platných hlasov zúčastnených voličov.
- Ak v prvom kole volieb nezíska ani jeden kandidát potrebnú väčšinu, koná sa do 14 dní druhé kolo. Do druhého kola postupujú dvaja kandidáti, ktorí získali v prvom kole najvyšší počet hlasov. Víťazom druhého kola je kandidát, ktorý získa viac hlasov.
- Tá istá osoba môže byť zvolená za prezidenta najviac v dvoch po sebe nasledujúcich obdobiach.
Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + TS0–3 (odložená trojdňová sledovanosť) + HOSTIA.
- Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 13–55 zahŕňa divákov vo veku od 13 do 55 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších ako 12 rokov.
- Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.
- Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.