Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Bude zo Všade dobre, doma naj to najhoršie? Nová šou má zatiaľ výkon ako Traf to alebo reprízy 5 proti 5

Podvečerný slot je pre RTVS tento rok problémom.

14.09.2023 06:00
nikodým, Všade dobre doma naj , Foto:
Martin Nikodým je tvárou novej podvečernej šou Všade dobre, doma naj.
debata (4)

Jednotka RTVS vstúpila do jesennej sezóny s novou podvečernou súťažnou šou Všade dobre, doma naj, ktorá za obrazovke vystriedala neúspešnú jarnú novinku Traf to!. Zatiaľ však telerozhlas veľa dôvodov na úsmev nemá. Všade dobre, doma naj dosahuje podobne vlažné výkony ako Traf to!.

marek ťapák, ťapák, Čítajte aj Bývalý programový riaditeľ RTVS Ťapák opäť konšpiruje: Európa je farizejská a zlé Rusko napadlo "mierumilovnú" Ukrajinu

RTVS v prípade jesennej novinky nenechala nič na náhodu. Nemenila zameranie svojich podvečerov počas pracovného týždňa, kde už roky prináša súťažné kvízy, opäť siahla po licencovanom formáte a post moderátora obsadil skúseným Martinom Nikodýmom. Novinku v podvečernom vysielaní dopĺňa divácky obľúbený vedomostný kvíz Duel.

Hoci majú podvečerné programy kvôli teplému počasiu stále menej divákov, ako je štandardom, pre Všade doma, doma naj sa ich počet po pár dňoch na obrazovke nevyvíja dobre. Na novinku bolo pri štarte zvedavých 173-tisíc divákov v univerzálnej cieľovej skupine 12+. Už na ďalší deň však ich počet klesol na 119-tisíc a s ďalšími časťami sa ustálil okolo hranice 130-tisíc divákov.

Na nože Čítajte aj Na nože sa vrátilo do vedenia. Prokurátorka po silnom štarte prišla o divákov

Nepresvedčivý štart

Toľko divákov mali reprízové časti 5 proti 5, ktoré Jednotka vysielala v druhej polovici roka 2022 pred definitívnym zrušením šou. Premiérové časti boli na obrazovke len do konca mája, ich priemerná sledovanosť bola 179-tisíc divákov. Od júna do konca roka 2022 už vysielanie vyplnili len reprízy a priemerná sledovanosť relácie klesla na 135-tisíc divákov. V predposlednom roku vysielania, v roku 2021, sledovalo 5 proti 5 v priemere 215-tisíc divákov.

Na začiatku tohto roka nahradil dlhoročnú Bičanovu šou obdobný formát Na Traf to!. Pri štarte naň bolo zvedavých až 257-tisíc divákov, no už druhý deň spadol pod hranicu 200-tisíc divákov a pomaličky strácal ďalších. V priemere si 120 odvysielaných častí pozrelo 144-tisíc divákov. RTVS reláciu po jednej sezóne zrušila.

Bekim, Hoaxy sa na mňa nelepia Čítajte aj Vraj mi stačí len jesť citróny, aby som sa postavil, hovorí Bekim v novej kampani proti hoaxom

Z aktuálnej podvečernej ponuky slovenských televízií pritiahne Všade dobre, doma naj k obrazovkám najmenej divákov. Sedem doposiaľ odvysielaných epizód si v priemere pozrelo 136-tisíc divákov. Neudržali si ani všetkých divákov Duelu, ktorý si v priemere pozrelo 176-tisíc divákov. Novú sezónu kuchárskej reality šou Bez servítky sledovalo na Jojke v priemere 211-tisíc divákov. Najsledovanejší je denný seriál Mama na prenájom na Markíze, hoci s 276-tisíc divákmi je zatiaľ pod svojím jarným priemerom.

V dosiahnutých podieloch na trhu si zatiaľ Všade dobre, doma naj pripisuje v priemere 12 %, ostatné relácie dosahujú výrazne viac. Doposiaľ odvysielané epizódy Duelu dosiahli 17,5 %, Bez servítky 19,7 % a Mama na prenájom 25,1 % v univerzálnej cieľovej skupine 12+, na ktorú sa zameriava RTVS.

matovič, kaliňák Čítajte aj Aká krajina, také politické dno: Bitka Matoviča a Kaliňáka rozbila slovenský internet

Všade dobre, doma naj pre RTVS vyrába spoločnosť Magic Touch. Telerozhlas siahol po licencovanom formáte National Pride od spoločnosti Banijay Rights, ktorý už od roku 2016 pod názvom Kde domov můj vysiela aj Česká televízia.

Podľa Centrálneho registra zmlúv RTVS za výrobu 76 častí zaplatil 358 200 eur bez DPH, na vlastné náklady zabezpečuje štúdio s technickým vybavením, kameramanov, kostymérku, maskérku, osvetľovača, zvukára a ďalší personál, a tiež finančné výhry pre súťažiacich. Za licenciu zaplatil 30 400 eur.

Jedna epizóda Všade dobre, doma naj tak stojí RTVS 5113 eur aj s licenciou. Reláciu 5 proti 5 vyrábala spoločnosť Nunez NFE, za jednu epizódu platila RTVS 4800 eur plus 1000 eur za licenciu spoločnosti Fremantlemedia. Traf to! bol pôvodným formátom, vyrábala ho spoločnosť Promea Communication. Za výrobu jednej epizódy si podľa zmluvy v Centrálnom registri zmlúv účtovala 5818 eur bez DPH.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #RTVS #sledovanosť TV #Všade dobre doma naj