Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Na Pána profesora bolo zvedavých najviac divákov. Ako dopadli Mama na prenájom a nové kvízy RTVS?

Všetky televízie v pondelok prešli na jesennú programovú štruktúru s premiérovými formátmi.

05.09.2023 12:00
pán profesor, maštalír, marcinková, Foto:
Piata séria Pána profesora odštartovala 4. septembra na Markíze.
debata

Prvý septembrový týždeň prešli všetky tri najväčšie slovenské televízie na jesennú programovú štruktúru a uviedli premiérový program. V podvečernom vysielaní sa stretli nová séria Mamy na prenájom, nová vedomostná šou Všade dobre, doma naj a reality šou Bez servítky.

Večerné vysielanie patrilo novej sérii Pána profesora, Hranici a Európskemu kinu. V neskoršom vysielacom čase ich doplnila Farma, Inkognito a Reportéri. Ako sa im darilo?

prokurátorka, mauréry, Čítajte aj Veľká jojkárska premiéra sa blíži: Prichádza mrazivý seriál založený na skutočných udalostiach

Úspešný návrat Pána profesora

V rámci večernej ponuky slovenských televízií sa najlepšie sa darilo Pánovi profesorovi, ktorý skončil ako najsledovanejší nespravodajský program dňa v cieľovej skupine 12+. Na prvú epizódu piatej série bolo zvedavých 352-tisíc divákov. V cieľovej skupine 12–54 si dokonca pripísal prvenstvo v rámci všetkých programov slovenských televízií, keď zaznamenal sledovanosť 8,4 % a podiel na trhu 30,1 %.

Pred rokom patrili Pánovi profesorovi utorkové večery (v pondelky Markíza uvádzala Druhú šancu), kde mu konkurovala Nemocnica. Prvú epizódu si pozrelo 376-tisíc divákov v 12+, v komerčnej cieľovej skupine 12–54 dosiahol rating 7,8 % a podiel na trhu 24,2 %. V aktuálnej sezóne sa seriál opäť vrátil do svojich tradičných pondelkových večerov.

Konkurenčná Hranica na Jojke mala 245-tisíc divákov. Za kratší koniec ťahala Jednotka RTVS. V Európskom kine uviedla reprízu francúzskej komédie Tancovať ďalej, ktorú si z večerného programu zvolilo 146-tisíc divákov.

Noví súťažiaci reality šou Farma. Foto: TV Markíza
farma 15, farma, Noví súťažiaci reality šou Farma.

V druhom programovom okne odštartovala Markíza 15. sériu Farmy s 233-tisíc divákmi. Pred rokom odštartovala reality šou svoju 14. sezónu s vtedy novým moderátorom Marekom Fašiangom a umelou inteligenciou Alicou s 270-tisíc divákmi.

Jojka uviedla premiérové Inkognito, ktoré si pozrelo 169-tisíc divákov a Jednotka investigatívnu reláciu Reportéri, ktorú sledovalo 72-tisíc divákov.

Očakávaný návrat podvečerého hitu

V pondelok sa na obrazovky Markízy vrátila aj Mama na prenájom, ktorá sa v jarnej sezóne stala podvečerným diváckym hitom. Svoju druhú sezónu odštartovala s 284-tisíc divákmi v 12+. Je to slabší výsledok ako pri jej štarte začiatkom tohto roka, keď bolo na seriálovú novinku zvedavých až 417-tisíc divákov.

Maroš Kramár a Martina Zábranská v seriáli... Foto: TV Markíza
Maroš Kramár, Martina Zábranská, Mama na prenájom Maroš Kramár a Martina Zábranská v seriáli Mama na prenájom.

Konkurenčnú reality šou Bez servítky sledovalo na Jojke 226-tisíc divákov. Predchádzala jej súťažná šou Riskuj!, ktorú si pozrelo 122-tisíc divákov.

Vedomostné kvízy v RTVS

Do podvečerného vysielania na Jednotke sa vrátil vedomostný kvíz Duel, ktorý doplnila nová súťažná šou Všade dobre, doma naj. Novú šou s moderátorom Martinom Nikodýmom si pozrelo 173-tisíc divákov. Obľúbený Duel mal viac, 210-tisíc divákov.

Všade dobre, doma naj na obrazovke nahradilo jarnú novinku Traf to!, ktorú RTVS po prvej sezóne stiahla kvôli neuspokojivej sledovanosti. Traf to! na začiatku januára štartovalo s 257-tisíc divákmi, čo bolo maximom relácie v rámci celej sezóny na obrazovke. V priemere si 120 epizód pozrelo 144-tisíc divákov.

Moderátorom nového súťažného kvízu Všade dobre,... Foto: RTVS
Všade dobre, doma naj Moderátorom nového súťažného kvízu Všade dobre, doma naj je Martin Nikodým.

Ďalší nový vedomostný kvíz uviedla v pondelok Dvojka. V novinke Lov slov s moderátorom Michalom Ďurišom hádajú traja súťažiaci slovné hádanky, osemsmerovky, krížovky s tajničkou či prešmyčky. Dvojka ju bude uvádzať každý pondelok v rovnakom čase. Prvú časť si pozrelo 88-tisíc divákov.

TV show Čítajte viac Prvý víkend plný premiér: Možné je všetko, Voda spieva aj Talent. Ktorú šou si pozrelo najviac divákov?

Rekordný deň pre Markízu

Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto, Krimi) v pondelok prekonala niekoľkoročné rekordy v rámci dosiahnutého trhového podielu celodenne aj v komerčne najdôležitejšom prime-time. Celodenne dosiahla trhový podiel až 38,5 %, ktorý naposledy pokorila v septembri 2016. V komerčne prime-time 19:00–23:00 zaznamenala ešte vyšší trhový podiel 39,2 %, ktorý je najlepší od októbra 2016.

Skupina Joj (Joj, Plus, Wau, Jojko, Joj 24) si v tejto cieľovej skupine pripísala celodenný podiel na trhu 19,2 % a v prime time 21,3 %. RTVS (Jednotka, Dvojka, :24 a Šport) zaznamenala celodenný podiel na trhu 8,0 % a v prime time 8,9 %.

Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + VOSDAL (v deň vysielania) + HOSTIA.

  • Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 12–54 zahŕňa divákov vo veku od 12 do 54 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších než 12 rokov.
  • Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.
  • Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #RTVS #TV JOJ #TV Markíza #sledovanosť TV