Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Veľký prehľad roku 2023: Súboj televízií o pozíciu lídra má jasného víťaza, ťahákom boli seriály a rozprávky

Prinášame kompletné výsledky slovenských televízií za rok 2023: trhové podiely, počet dní v pozícii lídra, top programy roka a prehľad spravodajských televízií.

08.01.2024 00:00
logo, Markíza, JOJ, RTVS Foto:
debata

Pozíciu lídra na slovenskom televíznom trhu si aj v uplynulom roku 2023 udržala skupina Markíza a medziročne si výrazne polepšila. Trhovou dvojkou je naďalej konkurenčná skupina JOJ a najnižšie trhové podiely si pripísala verejnoprávna RTVS.

televízor, ovládač Čítajte aj Televízie menia cieľovú skupinu, do merania pribudnú dve televízie. Na obzore je aj úplne nová stanica

Trhové podiely v komerčnom publiku

V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12–54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla skupina Markíza so svojimi stanicami Markíza, Doma, Dajto a Krimi v roku 2023 priemerný celodenný podiel na trhu 29,6 %. Jednotkou na trhu bola v drvivej väčšine vlaňajších dní. Prvenstvo si pripísala v 352 dňoch, v porovnaní s rokom 2022 si polepšila o 14 líderských dní.

Skupina JOJ (TV JOJ, Plus, Wau, Jojko, JOJ 24, JOJ Šport a JOJ Svet) si pripísala celodenný podiel na trhu 20,8 % a celodenné prvenstvo v 7 dňoch. Verejnoprávna RTVS (Jednotka, Dvojka, :24 a Šport) dosiahla celodenný podiel na trhu 11,6 % a prvenstvo jej patrilo v 6 dňoch minulého roka.

Celoročné víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v prime-time (19:00–23:00), keď dosiahla priemerný podiel na trhu 30,3 %. Jednotkou na trhu bola vo väčšine dní uplynulého roka – 334, v porovnaní s rokom 2022 si polepšila až o 33 líderských dní.

Skupina Joj si v prime-time pripísala priemerný podiel na trhu 23,4 % a prvenstvo jej patrilo v 23 dňoch uplynulého roka. RTVS zaznamenala v tejto cieľovej skupine priemerný podiel na trhu 13,5 %, jednotkou na trhu bola v 8 dňoch.

novinár, tlačová konferenciaa Čítajte aj Turbulencie v RTVS, vyhrážky novinárom či zmena na čele Markízy. Aj to boli udalosti, ktoré v médiách rezonovali v roku 2023

Všetky tri televízne skupiny medziročne zvýšili svoje podiely na trhu. Skupina Markíza vylepšila svoj celodenný výsledok až o 4,5 percentu­álneho bodu a v prime-time o 3,3 bodu. Skupina JOJ zvýšila svoj výkon o 1,3 bodu celodenne a o 0,6 bodu v prime-time. RTVS medziročne zvýšila svoj podiel na trhu o 0,4 bodu celodenne a o 0,5 bodu v prime-time.

„Skupina Markíza má za sebou ďalší mimoriadne úspešný rok, vo všetkých najdôležitejších parametroch aj v počte líderských dní sme si medziročne výrazne polepšili v celodennom i prime-time porovnaní a zvýšili tak svoj náskok voči konkurencii. Veľmi ma teší, že diváci a diváčky oceňujú kvalitu a pestrosť našej programovej ponuky, pričom veľkú radosť nám robia aj skvelé výsledky našej streamovacej služby Voyo. Nesmierne si vážime dôveru všetkých našich divákov a predplatiteľov, budeme robiť všetko pre to, aby sme si ich priazeň zaslúžili aj v rozbiehajúcom sa roku 2024,“ zhodnotil výsledky uplynulého roka generálny riaditeľ skupiny Markíza Peter Gažík.

Mediaklik, MK Čítajte aj Najčítanejšie články roku 2023: Otrasy v Markíze, satirické memečka z Prezidentského paláca či rozhovor s riaditeľom RTVS Machajom

Trhové podiely v univerzálnom publiku

Aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+ bola trhovým lídrom skupina Markíza. Dosiahla celodenný podiel na trhu 24,7 % a prvenstvo jej patrilo v 339 dňoch. Skupina Joj si pripísala priemerný podiel na trhu 20,3 % a prvenstvo v 13 dňoch. RTVS zaznamenala 15,5 %, lídrom bola rovnako v 13 dňoch.

V prime time (19:00 – 23:00) v tejto cieľovej skupine boli televízne skupiny bližšie pri sebe. Skupina Markíza zaznamenala priemerný podiel na trhu 26,5 %, skupina Joj 23,2 % a RTVS 17,0 %. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 279 dňoch uplynulého roka, skupina JOJ v 66 a RTVS v 20.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #RTVS #TV JOJ #TV Markíza #sledovanosť TV