Piatok: Úspešný návrat Čo ja viem
Na obrazovky Jednotky sa v piatok vrátila zábavná vedomostná šou Čo ja viem. RTVS uviedla jubilejnú 10. sériu netradične na jeseň, doposiaľ vysielala šou v jarných sezónach. Premiérová epizóda sa uviedla s úspechom a pritiahla k obrazovkám 321-tisíc divákov v cieľovej skupine 12+, čo bolo najviac spomedzi nespravodajských relácií.
Diváci zostali pri obrazovkách Jednotky aj pri nasledujúcej relácii Cestou necestou, ktorá odštartovala svoju 9. sériu so 172-tisíc divákmi. Farmu na Markíze si pozrelo 247-tisíc divákov a filmovú premiéru Aladin na Jojke 190-tisíc.
V mladšej cieľovej skupine 12–54 už patrilo prvenstvo Farme, ktorá sa stala so sledovanosťou 4,6 % a podielom na trhu 18,3 % aj absolútne najsledovanejším programom celého dňa v rámci ponuky všetkých televízií. Aladin si v tejto cieľovej skupine pripísal podiel na trhu 18,9 % a Čo ja viem 12,9 %.
Čítajte aj September na Disney+: Návrat excentrických milionárok, nová verzia kultovej rozprávky a nielen to!Sobota: Možné je všetko vs. Záhady tela
V sobotu večer si najviac divákov získali Záhady tela a Možné je všetko. Kým Záhady tela boli najsledovanejším nespravodajským programom dňa v cieľovej skupine 12+, Možné je všetko bodovalo v mladšej cieľovej skupine 12–54.
Záhady tela sledovalo 285-tisíc divákov, Možné je všetko 270-tisíc divákov a premiéru filmu Neviditeľný na TV Joj 155-tisíc divákov v 12+.
Jednotka si udržala divákov aj pri nasledujúcej talkšou Neskoro večer (238-tisíc divákov) a vysoký počet divákov dosiahla opäť repríza Hitu roka, ktorú si napriek neskorej hodine pozrelo 109-tisíc divákov. V štvrtkovej premiére mal Hit roka 154-tisíc divákov.
Markíza si po piatkovej Farme pripísala prvenstvo v cieľovej skupine 12–54 aj so sobotnou šou Možné je všetko. So sledovanosťou 5,9 % a podielom na trhu 22,7 % sa stala aj absolútne najsledovanejším programom celého dňa v rámci ponuky všetkých televízií. Premiéra filmu Neviditeľný na TV Joj mala v tejto cieľovej skupine podiel na trhu 13,4 % a Záhady tela 10,7 %.
Čítajte aj Markíza na úspešnej vlne: Pán profesor nestráca dych, ustál aj tvrdú konkurenciuNedeľa: Fiasko Vody spieva
Nedeľný večer ovládla TV Joj so svojou ťažiskovou jesennou šou Česko Slovensko má talent. K obrazovkám pritiahla 388-tisíc divákov v cieľovke 12+. Duel na Farme si pozrelo 263-tisíc divákov a na úplnom chvoste diváckeho záujmu skončila šou RTVS Voda spieva.
Tretia premiérová epizóda Vody spieva pritiahla k obrazovkám len 126-tisíc divákov, čo je takmer rovnaký počet, ako mala uplynulý týždeň (124-tisíc). Najviac divákov mala prvá epizóda, ktorú si pozrelo 159-tisíc divákov. Mizerné sú aj podiely na trhu, ktoré Jednotka dosahuje v čase vysielania. Posledná epizóda si pripísala v cieľovej skupine 12+ len 6,7 %, čo je takmer polovičný výkon voči štandardu Jednotky.
V prípade mladších divákov (cieľová skupina 12–54) je to ešte menej. Posledná epizóda mala podiel na trhu len 5,2 %, predchádzajúca dokonca len 4,2 %. Takéto podiely na trhu dosahujú menšie stanice komerčných televízií. Česko Slovensko má talent malo v tejto cieľovej skupine podiel na trhu 23,6 % a Farma – Duel 18,8 %.
Nový projekt RTVS s ušľachtilou myšlienkou mal byť septembrovým ťahákom Jednotky v najlukratívnejšom nedeľnom prime-time a nadviazať na úspech Zem spieva. Nová šou však nie je šou v pravom zmysle. Je postavená na dokrútkach nominovaných projektov, čo divákov neoslovilo. Vodu spieva čaká v nedeľu finále a vyhlásenie víťazov. Od októbra budú patriť nedeľné večery na Jednotke 3. sérii šou Pečie celé Slovensko.
Čítajte aj Mobilný operátor zvyšuje ceny za volania, SMS a dáta. Zákazníkom zároveň navýši denné balíky dátNedeľné politické diskusie
Viac divákov ako hlavné večerné programy mali tradičné obedňajšie politické diskusie. Najsledovanejšou bolo Na telo televízie Markíze s 394-tisíc divákmi, O 5 minút 12 sledovalo na Jednotke 379-tisíc divákov a ďalších 85-tisíc si diskusiu pozrelo na spravodajskej stanici :24. V politike na ta3 sledovalo 164-tisíc divákov.
Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + VOSDAL (v deň vysielania) + HOSTIA.
- Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 12–54 zahŕňa divákov vo veku od 12 do 54 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších než 12 rokov.
- Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.
- Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.