Čínska aplikácia pre zdieľanie krátkych videí TikTok sa chystá pred júnovými voľbami do Európskeho parlamentu efektívnejšie postupovať proti šíreniu dezinformácií a propagandy. Vo všetkých jazykoch používaných v Európskej únii bude informovať používateľov, ako lepšie rozoznať fakty od úmyselne šírených dezinformácií. Platforma TikTok to pred niekoľkými dňami podľa agentúr Reuters a AP oznámila na svojom webe.
Európska komisia sa v posledných rokoch najmä v reakcii na aktivity spájané s Ruskom snaží prinútiť prevádzkovateľov sociálnych sietí, aby venovali väčšie úsilie boju proti dezinformáciám, ktoré sa prostredníctvom nich, často takmer bez kontroly, šíria. Šéf TikToku Šou C' Čche sa v novembri stretol s činiteľmi komisie, aby ich informoval o snahách svojej siete na tomto poli.
Čítajte viac 500 eur za hlas pre Korčoka? Prezidentská kampaň vrcholí, objavili sa nové dezinformácieTeraz TikTok oznámil, že plánuje v marci pre všetky členské krajiny EÚ v rámci aplikácie otvoriť „volebné centrá“, ktorých cieľom bude, aby „ľudia ľahko rozlišovali medzi faktami a fikciou“.
Videá týkajúce sa európskych volieb budú označené a odkazy z nich povedú do spomínaných centier, kde podľa vyjadrenia firmy TikTok ľuďom v spolupráci s úradmi a neziskovými organizáciami poskytne dôveryhodné informácie o voľbách.
Firma podľa AP zamestnáva v rámci EÚ 6000 ľudí, ktorí dohliadajú na obsah príspevkov v jednotlivých jazykoch. V Európe má aplikácia okolo 134 miliónov užívateľov. Jej predvolebné opatrenia sa majú týkať aj manipulatívnych videí vytvorených umelou inteligenciou či skrytých manipulácií cielených na ovplyvnenie voličských názorov.