Vlani sme v televízii videli 2 milióny reklám. Ktorá bola najdrahšia a ktorú sme videli najčastejšie?
Spoločnosť Kantar Slovakia už viac ako 20 rokov monitoruje reklamy v slovenských médiách. Prináša podrobné prehľady o reklame v televíziách, rádiách, novinách a časopisoch, kinách, ale aj v outdoore a na internete.
Najnovší prehľad o reklame v televíziách v roku 2022 odpovedá aj na tieto otázky:
- Ktorá reklama bola najdrahšia?
- Ktorý TV spot sme videli najčastejšie?
- Koľko reklám sme videli? Ak by sme ich spočítali, koľko dní v roku by zabrali?
Ktorá reklama bola najdrahšia?
V uplynulom roku bol suverénne najdrahším televízny spot Tatrabanky Účet pre modrú planétu. V slovenských televíziách bol odvysielaný v sume 12,8 milióna eur v cenníkových cenách, ktoré však nezohľadňujú rôzne zľavy a bonusy.
Druhou najdrahšou reklamou bol rovnako spot banky, tentokrát Spotrebiteľský úver od 365.bank, ktorý bol odvysielaný v sume 9,6 milióna eur.
Tretiu priečku obsadila stávková spoločnosť Tipsport s odvysielaným spotom v sume 8,7 milióna eur.
„Z pohľadu výdavkov za jeden konkrétny TV spot je pravda, že spot Účet pre modrú planétu od Tatra banky sa umiestnil na prvom mieste. Bol odvysielaný 8 055-krát počas roka 2022 v celkovej cenníkovej sume 12,8 milióna eur. Zároveň sa však stal paradox. Z celkového počtu spotov v sektore „Banky, poisťovne, finančné služby“ to predstavuje len 1 % celkových spotov. Tatra banka odvysielala totiž v roku 2022 len tri rôzne spoty a v celkových výdavkoch do reklamy je na ôsmom mieste,“ vysvetľuje Tatiana Böhmerová zo spoločnosti Kantar Slovakia. Najviac spotov do televízie nasadila Prima banka. Uplynulý rok ich bolo až 57 v celkovej sume 57,9 milióna eur v cenníkových cenách, čo tvorilo 20 % zo všetkých výdavkov do televíznej reklamy.
Čítajte aj Na tento seriál sa dlho čakalo: Temná novinka plná hviezd bude lepšia ako filmyKtorý TV spot sme videli najčastejšie?
Víťazom je mBank so svojím spotom Účet bez poplatkov a podmienok. Z uplynulom roku sme ho videli na slovenských televíznych obrazovkách 8935-krát.
Koľko reklám sme videli v televíziách?
V roku 2022 sme v slovenských televíziách videli neuveriteľných 2,1 milióna reklám, čo je o 12 % viac ako rok predtým. Najviac reklamy odvysielala skupina JOJ (21,9 milióna sekúnd), nasleduje skupina Markíza (14,6 milióna sekúnd) a na tretej priečke sa s výrazným odstupom umiestnil RTVS (783-tisíc sekúnd).
Ak by sme všetky reklamy odvysielané v televíziách pospájali dokopy, môžeme povedať, že v skupine JOJ reklamy zabrali 253 dní v roku, v skupine Markíza 169 dní a v RTVS len 9 dní v roku.
Verejnoprávna televízia je však v inej pozícii ako súkromní vysielatelia. Jej ekonomickú nezávislosť primárne zabezpečuje príjem zo štátneho rozpočtu a doposiaľ to boli aj už zrušené koncesionárske poplatky. Podľa zákona nesmie RTVS prerušovať reklamou vysielanie programov, výrazne nižšie sú tiež limity na podiel reklamy vo vysielaní, a to aj v hlavnom vysielacom čase.
Čítajte aj Lacný reťazec pokračuje v expanzii. Zamestnancov už hľadá na východe, ponúka zaujímavý platKantar Slovakia prináša prehľady o odvysielaných reklamných spotoch v televíziách skupiny Markíza (TV Markíza, Doma, Dajto a Krimi), skupiny JOJ (TV JOJ, JOJ Plus, Wau, JOJ 24 a Jojko), RTVS (Jednotka, Dvojka a :Šport), TA3, ale aj menších staníc Prima Plus, Nova International, Film+, Spektrum a Minimax.
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ