Seriálová udalosť sezóny s veľkou diváckou stratou: Toto je ťažké sústo pre Jojku

Radovan Vávra | 23.04.2022 07:00
Attila Végh a Ján Koleník v seriáli Ultimátum. Foto:
Attila Végh a Ján Koleník v seriáli Ultimátum.
Vysielanie Ultimáta vstupuje do svojej druhej polovice výrazne oslabené.
Netflix Čítajte aj Netflix bude mať lacnejšie predplatné! Má to však jeden malý háčik…

Mala to byť seriálový udalosť tejto sezóny. Aspoň takto Jojka komunikovala vysielanie Ultimáta na svojich obrazovkách. Pravdou však je, že kriminálna miniséria je unikátnym počinom v našich produkčných vodách a je len na škodu, že si k nej diváci nenašli cestu. Kým prvé tri časti boli jednotkou na trhu počas sobotného večera, Veľká noc seriálu poriadne podkopla nohy. Čo je prekvapujúce, keďže počas sviatkov sa publikum kumuluje pri obrazovkách.

the morning show, Čítajte aj Opäť dokonalá séria! Tento seriál vás presvedčí, že ste televíznymi otrokmi

Jojka neprerušila vysielanie seriálu, zrejme si myslela, že diváci sa opäť dostavia v hojnom počte. Stal sa presný opak. Rovnaký scenár sa deje aj v susedných Čechách, kde Ultimátum za tri týždne vysielania prišlo o polovicu divákov. Prvú časť začiatkom apríla sledovalo rekordných 1,2 milióna divákov, počas minulej nedele to bolo už iba 593-tisíc divákov a ČT1 bolo trojkou na trhu.

disney, disney+, disney plus, Čítajte aj Pripravte sa, už sa to blíži! Štart Disney+ na Slovensku je o kúsok bližšie

Prvú epizódu Ultimáta sledovalo 380-tisíc divákov, si vyslúžila skvelú 8,2% sledovanosť a 18,4% podiel v cieľovke 12+. Druhú epizódu si pustilo 335-tisíc divákov. V cieľovke 12 – 54 táto časť získala 6,3% s podielom 16,3% a v tejto obchodne relevantnej diváckej skupine bola Jojka jednotka na trhu.

Tretia epizóda bola na tom dokonca najlepšie! V komerčnej cieľovke získala až 6,8% sledovanosť, v širšej skupine 12+ až 7,9% sledovanosť a zasiahla až 517-tisíc divákov (AvRch).

Pozitívom je, že Ultimátum si od začiatku našlo stabilnú divácku základňu, tá sa však počas Veľkej noci nedostavila. A seriál výrazne prepadol. Štvrtá epizóda počas minulotýždňovej soboty vyslúžila iba 4,1% sledovanosť s podpriemerným 11% trhovým podielom. Tento pokles je tvrdou ranou pre Jojku, ktorá avizuje, že diváci sa dočkajú špeciálneho dvojdielneho finále seriálu.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ