Streamovací gigant stratil za uplynulý kvartál 200-tisíc predplatiteľov a dostal sa na úroveň 221,6 miliónov členov. Počas najbližších mesiacov očakáva vedenie Netflixu ďalšie výrazné úbytky. Informácie o finančných výsledkoch za prvý kvartál roku 2022 zverejnil výkonný spoluriaditeľ Netflixu Reed Hastings v prednahratom príhovore v utorok.
Tento výrazný odliv sa streamer rozhodol riešiť radikálne. Chce zaviesť reklamy a tým užívateľom, ktorí ich budú ochotní tolerovať, ponúkne výhodnejšie predplatné.
Netflix tak zabije dve muchy jednou ranou. Divákom dá možnosť využívať platformu za nižšie ceny a zároveň si otvorí možnosti príjmov z reklamného biznisu. Zadávatelia reklamy totiž už dlhšie žiadali o túto možnosť, Netflix však počas masívneho rastu predplatiteľskej základne nemal záujem. Keď sa rast spomalil a neskôr začal počet predplatiteľov ubúdať, streamer musel prehodnotiť svoj biznis model.
Lacnejšie predplatné spojené s reklamnými vsuvkami má byť realitou už onedlho.
Kedy to príde? Čítajte na ďalšej strane.