Televízia Dajto v utorok 15. augusta prekonala svoj niekoľkoročný rekord, keď v komerčnej cieľovej skupine 12–54 dosiahla celodenný trhový podiel 7,2 %. Vyšší výkon zaznamenala naposledy pred tromi rokmi, 26. apríla 2019, keď si pripísala podiel na trhu 8,6 %.
Vďaka tomuto výkonu bolo Dajto dokonca celodennou trojkou na trhu a za sebou nechalo aj verejnoprávnu Jednotku RTVS. V rebríčku TOP 20 najsledovanejších programov z ponuky menších staníc obsadilo Dajto až jedenásť priečok.
Najväčší divácky úspech z utorkovej programovej ponuky Dajto zožali popoludňajší komediálny seriál Dva a pol chlapa (podiel na trhu 11,5 % v cieľovke 12–54) a večerný akčný triler Unesená (podiel na trhu 5,6 %). Na stanici Markíza Krimi si najviac divákov pozrelo večerný seriál Myšlienky vraha s dosiahnutým trhovým podielom 4,2 %.
TV Doma odštartovala v utorok vysielanie kultovej telenovely Rosalinda, ktorá sa stala jej najsledovanejším programom. Obe odvysielané epizódy dosiahli v cieľovej skupine 12–54 nadpriemerné trhové podiely 10,1 % a 9,0 %.
Rekord si však stanica Doma pripísala uplynulý týždeň, v utorok 8. augusta, keď zaznamenala svoj najvyšší tohtoročný celodenný trhový podiel 5,8 % v cieľovke 12–54. Zásluhu na tom mali podverečerné pokračovanie telenovely Skrytá vášeň (podiely na trhu 14,0 % a 12,8 %) a večerný turecký romantický seriál V hre je láska (podiel na trhu 5,2 %).
V utorok 15. augusta dosiahli tri menšie stanice Markízy vyšší spoločný celodenný podiel na trhu, ako všetkých päť televízií konkurenčnej skupiny Joj. TV Doma si pripísala podiel na trhu 5,0 %, TV Dajto 7,2 % a Markíza Krimi 3,6 %. V cieľovej skupine 12–54 tak dosiahli spolu celodenný podiel na trhu 15,8 % a prevýšili o 0,4 percentuálneho bodu trhový podiel celej konkurenčnej skupiny Joj vrátane jej hlavnej stanice – Joj (9,2 %), Joj Plus (2,9 %), Wau (2,5 %), Jojko (0,5 %) a Joj 24 (0,3 %).
Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + TS0–3 (odložená trojdňová sledovanosť) + HOSTIA.
- Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 12–54 zahŕňa divákov vo veku od 12 do 54 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších než 12 rokov.
- Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.