Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Prieskum: Spravodajstvo RTVS je najobjektívnejšie. Diváci si však správy pozrú v inej televízii

Televízne spravodajstvo RTVS označili diváci za najobjektívnejšie už štrnásty raz po sebe.

18.07.2023 06:00
RTVS logo Foto:
debata (14)

Najobjektívnejšie spravodajstvo má podľa verejnosti RTVS. Vyplýva to z prieskumu agentúry Median, ktorý sa konal v mesiacoch január až marec 2023. Vzorku tvorilo 2092 respondentov vo veku 14 až 79 rokov.

Matthias Settele Čítajte aj Najväčšia zmena v najsledovanejšej televízii na Slovensku: Šéf Markízy by mal po 10 rokoch skončiť

V odpovedi na otázku „Ktorá televízia má podľa vás najobjektívnejšie spravodajstvo?“ uviedlo 24,5 percenta respondentov RTVS (Jednotka, Dvojka, :24), druhé najdôveryhodnejšie spravodajstvo má TA3, ktoré označilo 21,7 percenta respondentov. RTVS si pozíciu najdôveryhodnej­šieho spravodajstva drží od konca roka 2019, TA3 je na pozícii dvojky od konca roku 2021.

Spravodajstvo televízie Markíza označilo 17,1 percenta a televíziu Joj spomenulo 14,7 percenta opýtaných. Inú televíziu uviedlo 3,6 percenta respondentov. Respondenti mohli určiť len jednu televíziu, pričom 16,9 percenta z nich sa k otázke nevyjadrilo.

Foto: Median SK, MML Omnibus 2023/I
Median SK, MML Omnibus 2023/I

„Je veľkým ocenením našej práce, že diváci dlhodobo vnímajú spravodajstvo RTVS ako najobjektívnejšie. Zároveň to vnímame aj ako dôkaz toho, že sa nám darí prinášať spravodajské informácie, ktoré sú aktuálne, nestranné a postavené na faktoch. Spravodajstvo RTVS sa snažíme neustále zlepšovať a veríme, že aj naďalej budeme pre divákov a poslucháčov overeným zdrojom informácií počas celého dňa," uviedla riaditeľka Sekcie spravodajstva a publicistiky RTVS Anna Sámelová.

Hit roka, Ján Žgravčák Čítajte aj RTVS na jeseň nebude experimentovať, na obrazovky vráti jarnú novinku

Výsledky prieskumu vnímania dôveryhodnosti spravodajstva verejnosťou sa odlišujú od sledovanosti spravodajských relácií. Najviac divákov si večer zapne Televízne noviny. Hlavná spravodajská relácia televízie Markíza mala v prvom polroku podiel na trhu 26,2 percenta v univerzálnej cieľovej skupine divákov nad 12 rokov. Druhou voľbou divákov sú Noviny TV JOJ, ktoré zaznamenali podiel na trhu 23 percent. Správy RTVS si zvolilo 13,4 percenta divákov.

© Autorské práva vyhradené

14 debata chyba
Viac na túto tému: #prieskum #RTVS #Median SK