Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Šéf televízie Markíza: Za úspechom stojí jeden tím, jedna vášeň. Ja som bol len dirigentom veľkého orchestra

Matthias Settele hodnotí svojich desať rokov na čele skupiny Markíza.

20.07.2023 06:00
Matthias Settele Foto:
Generálny riaditeľ skupiny Markíza Matthias Settele.
debata (4)

Matthias Settele odchádza po desiatich rokoch z pozície generálneho riaditeľa skupiny Markíza. V rozhovore hodnotí uplynulú dekádu, hovorí o tom, čo ho prekvapilo po príchode na Slovensko, aj aké sú jeho ďalšie plány.

Matthias Settele Čítajte aj 10 rokov na čele najsledovanejšej televízie: Settele dostal Markízu z krízy, priniesol najúspešnejšie formáty

Desať rokov na čele najsledovanejšej televíznej skupiny na Slovensku je veľmi dlhá doba. Televízny svet prešiel za túto dekádu obrovskými zmenami. Ako by ste ju zhodnotili?

Nástup globálnych hráčov na poli streamingu, vzostup gigantov vo sfére sociálnych sietí, nárast online videoobsahu – televízia ako médium je na celosvetovej úrovni vystavená výzvam zo všetkých týchto strán. Takže zmeny počas uplynulého desaťročia boli naozaj obrovské.

Čo vás prekvapilo pri príchode na Slovensko?

To, aký bol tím v Markíze zanietený a akú veľkú hodnotu dokážeme vyprodukovať s nie veľkými rozpočtami.

Rodilo sa vaše rozhodnutie posunúť sa ďalej ťažko?

Som vďačný za ten čas, ale po uplynutí celej jednej dekády som chcel odovzdať zodpovednosť svojmu nástupcovi. Byť šéfom nie je jednoduché, ale fantastické. (úsmev)

Ako bude vyzerať ďalšie pôsobenie? Bude to oddych, alebo sa hneď vrhnete do niečoho nového?

Mám v pláne absolvovať nejaké jazykové a tenisové lekcie v Malage a potom odletieť do Argentíny, oni majú leto, keď my máme zimu. Bude to moja prvá pracovná prestávka od roku 1991, kedy som začínal svoju kariéru ako mladý reportér.

Matematika zločinu, maštalír, Čítajte aj Ďalšia veľká televízna premiéra počas leta: A opäť jednou z hviezd bude Maštalír

Obzrime sa naspäť. Ktoré úspechy počas svojho pôsobenia v Markíze považujete za tie najväčšie?

Jeden tím, jedna vášeň. To je hlavný úspech. Samozrejme, mali sme veľa programových hitov, ale tie sú založené na tímovej práci mnohých ľudí – scenáristiek a scenáristov, producentiek a producentov, herečiek a hercov, programových pracovníčok a pracovníkov, marketingu či obchodu. Za každým úspechom stojí 25 až 150 ľudí. Takže ja som bol len dirigentom veľkého orchestra.

Nie všetky projekty sa vydarili. Ktorý neúspech vás prekvapil najviac? S ktorým ste, napriek svojim skúsenostiam, nepočítali?

Každý dobrý televízny tvorca má na konte aj neúspechy. Ale my ich nepočítame a ani si ich nepamätáme. Oteckovia, Horná Dolná, Dunaj, k vašim službám a mnoho ďalších diváckych hitov ostáva v živej pamäti a na neúspechy sa zabudlo. Ale, samozrejme, že si z nich vždy berieme ponaučenie.

Najvýznamnejšie seriály a šou televízie Markíza Fotogaléria - 27 fotiek Všetky fotky
Búrlivé víno bolo v čase vysielania obrovským...

Ktoré obdobie – alebo ktoré rozhodnutie – bolo počas vášho pôsobenia najťažšie?

Odchod z bezplatnej nekódovanej terestriálnej distribúcie bol ťažký, ale pre náš ekonomický úspech nevyhnutný.

Televíziu Markíza ste už krátko po nástupe dostali z červených čísel do zisku. Na čo ste sa zamerali? Čo bolo vašou prioritou?

Nechceme verejne prezrádzať naše stratégie a know-how. Vo všeobecnosti platí, že ak chcete dosiahnuť zisk, musíte viac zarobiť, ako minúť. Je to také jednoduché. Samozrejme, vyžaduje si to investície, ale rozumným spôsobom, podstupovanie rizika, ale dôkladne vypočítaného. A je potrebné mať aj trochu šťastia.

Čo bolo pre vás v stratégii kľúčové, aby si televízia udržala a posilnila pozíciu trhového lídra?

Naša sila je založená na mnohých kľúčových programoch, nie na dvoch alebo troch. Máme bohaté, pestré a vyvážené portfólio, od dramatického seriálového hitu Klamstvo, až po úspešnú reality šou Love Island.

Kde vidíte budúcnosť televízie?

Videoobsah je atraktívnejší ako kedykoľvek predtým. Či už v rámci streamingu, lineárneho vysielania, alebo online sveta. Má jednoducho rôzne formy, ale svetlú budúcnosť s novými formami distribúcie, spotreby a reklamy.

Je nejaká šablóna, univerzálne pravidlo, ktoré na divákov funguje naprieč krajinami? Alebo je mentalita divákov v každej krajine iná?

Je to umenie. Toto sú znalosti, ktoré si musím uchovať a následne predávať v rámci svojho nového života televízneho konzultanta. (úsmev) Ale obe tvrdenia sú čiastočne pravdivé: Každý trh je individuálny, aj keď niektoré veci vedia fungovať podobne alebo rovnako úspešne. Umenie je zistiť, ktoré to sú.

Čo by ste odporučili vášmu nástupcovi? Na čo by sa mal zamerať na začiatku?

Peter Gažík je úspešný manažér, kompetentný a sympatický kolega. Nepotrebuje odo mňa žiadne verejné rady. Odovzdám mu zdravú firmu a v prechodnom období mu budem plne nápomocný.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #TV Markíza #Matthias Settele #televízna sezóna 2023/2024