Na obrazovky televízií Markíza a JOJ sa v utorok 23. januára po vianočnej prestávke vrátili obľúbené seriály Dunaj, k vašim službám a Nemocnice. Aj v nových sériách si budú konkurovať v utorkové a štvrtkové večery.
Dobový romantický seriál Dunaj, k vašim službám sa vrátil vo veľkom štýle a nadviazal na svoje úspechy z konca roka. Úvodná premiérová epizóda 5. série sa v oboch hlavných cieľových skupinách stala suverénne najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc a výrazne porazila konkurenčnú Nemocnicu.
Čítajte aj Definitívne zrušená relácia: Ustupuje Jojka Markíze, keď vyhadzuje svoj prvý prepadák?V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13–55 si Dunaj pripísal vysokú sledovanosť 8,3 % a trhový podiel 26,4 %. Najväčšie zastúpenie mali mladé diváčky vo veku od 13 do 24 rokov, ktoré Markíze v čase vysielania seriálu zabezpečili podiel na trhu až 38,6 %. Nemocnica na TV Joj značne zaostala s podielom na trhu iba 13,1 % v tejto cieľovej skupine.
V rámci univerzálnej cieľovej skupiny divákov starších ako 12 rokov pritiahol Dunaj k obrazovkám celkovo 507-tisíc divákov, pričom aspoň na 3 minúty si ho zaplo až 650-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). Nemocnicu si pozrelo celkovo 318-tisíc divákov.
Úspešnejší než Nemocnica bol v oboch hlavných cieľových skupinách aj podvečerný rodinný seriálový hit Mama na prenájom. V komerčnej cieľovej skupine 13–55 si včerajšia epizóda pripísala sledovanosť 6,4 % a trhový podiel 26,9 %. Pri obrazovkách Markízy strávilo podvečer celkovo 390-tisíc divákov starších ako 12 rokov a aspoň na tri minúty si ďalšie príbehy obľúbených seriálových hrdinov zaplo 497-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Čítajte aj Markíza chystá bombastickú sériu: Do Let's Dance mieri jedna z top speváckych hviezdDunaj, k vašim službám pritiahol k obrazovkám rovnaký počet divákov ako úspešný historický seriál Čas nádejí, ktorý RTVS odštartovala začiatkom roka a uvádza ho v nedeľné večery. Posledne odvysielanú tretiu epizódu si v nedeľu 21. januára pozrelo celkovo 508-tisíc divákov starších ako 12 rokov, v obchodnej cieľovej skupine 13–55 si pripísala podiel na trhu 18,9 %.
Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Od 1. 1. 2024 sú dáta analyzované v novej komerčnej cieľovej skupine 13–55.