Podvečerný denný seriál Mama na prenájom sa s divákmi v tomto roku definitívne rozlúčil. Televízia Markíza mu dopraje krátku prestávku a na obrazovky ho vráti sa začiatku nového roka.
„Veľmi nás teší, že si diváci a diváčky seriál Mama na prenájom doslova zamilovali a už si bez neho pracovné podvečery nevedia ani predstaviť. Zároveň sa stal silným pilierom programovej štruktúry TV Markíza v obchodne dôležitom access-prime. Aj tretia séria prinesie od 8. januára 2024 romantické a napínavé príbehy plné lásky, humoru, ale aj emotívnych situácií a nečakaných zvratov,“ povedal pre Mediaklik Lukáš Kočišek, PR manažér Markízy.

Televízia Markíza uviedla Mamu na prenájom na začiatku roka 2023 a odvysielala z nej dve série, ktoré mali spolu 180 epizód. Seriál sa stal lídrom podvečerného vysielania, keď v priemere pritiahol k obrazovkám 369-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Viac ako 400-tisíc divákov malo až 52 epizód.
Najvyššiu sledovanosť si pripísal vianočný špeciál, ktorý Markíza uviedla v pondelok 11. decembra, netradične večer v hlavnom vysielacom čase. Na to, či sa rôznymi nepríjemnosťami rozdeleným rodinám Tomanovcov a Vernerovcov podarí zachrániť ich vytúžené Vianoce, bolo zvedavých až 465-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Televízia Joj konkurovala dennému seriálu svojou reality šou Bez servítky, z ktorej v roku 2023 (do 8.12.) odvysielala až 195 epizód. V priemere ich sledovalo 314-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom maximom 459-tisíc divákov pri epizóde odvysielanej 24. februára. Hranicu 400-tisíc divákov sa reality šou podarilo počas roka prekonať dvanásťkrát. Viac divákov ako konkurenčná Mama na prenájom mala reality šou mala pri dvadsiatich epizódach, darilo sa jej najmä na jeseň.

V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12–54 (diváci vo veku od 12 do 54 rokov) dosiahlo 180 epizód Mamy na prenájom priemerný podiel na trhu 26,3 %, pričom maximom bolo 36,5 % pri epizóde odvysielanej 10. mája. Bez servítky si v tejto cieľovej skupine pripísalo so svojimi 195 epizódami (do 8.12.) priemerný podiel na trhu 23,3 %, pričom maximom bolo 31,1 %. Mamu na prenájom v podieloch na trhu prekonalo pri 40 epizódach.