Scény sú plné smrti a jej najrôznejších variácií a tvorcovia sa ich neobávajú ukázať „v plnej kráse“.
A práve toto zrejme najviac upútalo mladých divákov, ktorí teraz napodobňujú scény zo seriálu. Školy a rodičia sú zhrození, pretože sa boja o zdravie svojich ratolestí, ktoré nemajú zábrany. Psychológovia bijú na poplach, že seriály tohto typu ešte viac prehĺbia osobnostné krízy najmladšej generácie a ešte viac posunú do absurdna vnímanie skutočnej reality. Odborníci ho považujú za mimoriadne nebezpečný a môže spôsobiť viac škody ako úžitku. Obávajú sa, že môže podporiť, už tak, gradujúce násilie na školách, respektíve bagatelizovať problematiku násilia a smrti ako celku.
Príbeh poukazuje aj na zlyhanie ľudských jedincov. Tí veľmi rýchlo pochopia, že prejsť šiestimi disciplínami ešte neznamená, že sa dostanú k rozprávkovej výhre. Spustia sa intrigy, klamstvá, spojenectvá medzi hráčmi, ktorých síce postupne ubúda. Nikto nechce zomrieť v disciplínach, ktoré majú vizuál detských hier. A samozrejme potečie veľa krvi. Zároveň je jasnou kritikou súčasného životného štýlu postavenom na konzume, sociálnej ignorácii, honbe za úspechom a nulovej hodnote života a túžbe po peniazoch.
Čítajte aj Seriózna rozprávka pre dospelých. Obstojí Duna u bežného diváka?Najnovšie na poplach bijú aj v Británii, kde dokonca miestne samosprávy a organizácie dôrazne upozorňujú rodičov na tento seriál, aby dohliadli na to, aby sa k nemu nedostali ich deti. Práve toto je v súčasnej online priam nemožné. Squid Game vládne nielen Netflixu, ale aj všetkým sociálnym sieťam, kde užívatelia pridávajú rôzne variácie vhodných, či menej vhodných príspevkov týkajúcich sa násilného obsahu.
Netflix však svoje dielo bráni. Pred epizódami upozorňuje na násilný obsah a spolieha sa na dostatočné posúdenie diváka, či si pustí tento seriál. Obchodné značky sú nadšené, lebo na nedostatkovým tovarom sú kostýmy zo seriálu. Kto nemá červený kostým s trojuholníkom, štvorcom alebo kruhom, akoby ani nežil. Značka obuvi Vans zaznamenala takmer 8000% nárast objednávok, po tom, ako sa jej topánky objavili v Squid Game.
Squid Game v súčasnosti predstavuje nielen seriálový fenomén, ale vládne aj sociálnym sieťam, je to výnosný biznis pre firmy. Tým pádom ostatné názory odborníkov a odporcov majú smolu. Je však isté, že tento seriál dostane – minimálne – aj druhú sériu. Je otázne, kedy ju fanúšikovia uvidia. Hlavný autor seriálu sa netají tým, že bude potrebovať veľa času, keď len prvú sériu cibril takmer dekádu.
Vyzýva dokonca divákov, aby mu pomohli s nápadmi. Je teda možné, že nové časti ukážu variácie násilia priamo od fanúšikov a bude to ukážkou zvrátenosti a chúťok tých, ktorí o sebe tvrdia, že sú normálni. No v ich mysliach sa odohráva pre väčšinovú spoločnosť priam nepredstaviteľné.
Zdá sa, že zábavný priemysel stojí na prahu novej epochy, keď posúva hranice únosnosti do väčších extrémov a dáva šancu divákov, aby dali zo seba von to, čo v sebe skrývajú.