Najdôveryhodnejšími médiami na Slovensku sú Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) a spravodajská televízia TA3, ktorá svoje prvenstvo obhájila štvrtý raz. Vyplýva to z najnovšej štúdie Digital News Report 2024, ktorú zverejnil Reuters Institute. Prieskum sa zaoberal dôveryhodnosťou vybraných slovenských médií.

Najvyššiu dôveru dosiahli tento rok RTVS a TA3, ktorým verí zhodne 56 % respondentov. TA3 však nedôveruje menej Slovákov (20 %), kým RTVS nedôveruje o jedno percento viac (21 %). Tieto dve médiá sú zároveň jedinými značkami, ktoré dosiahli nadpolovičnú dôveryhodnosť.
Vysokú dôveryhodnosť má aj Rádio Expres, ktoré skončilo tesne pod polovičnou dôveryhodnosťou (49 %). Komerčné televízie Markíza a JOJ považuje za dôveryhodné výrazne menej ľudí. Vyššiu dôveru má TV JOJ (47 %), TV Markíza si pripísala 40 %.
Spomedzi denníkov, ktoré vychádzajú na Slovensku, dôveruje najviac ľudí Hospodárskym novinám (48 %), nasleduje Pravda (42 %), Sme (41 %) a Denník N (36 %).
Na opačnom konci, teda médiám, ktorým respondenti dôverujú najmenej, skončil na prvých miestach bulvár. Prvé miesto patrí Novému času (45 %), nasledujú Topky (41 %) a tretím najnedôveryhodnejším médiom je Plus jeden deň spolu s Plus 7 dní (40 %).
Celková dôvera obyvateľov Slovenska v spravodajstvo klesla na 25 %, čo je najnižšia úroveň za posledných osem rokov, odkedy Reuters Institute monitoruje aj Slovensko. Podľa štúdie je jedným z faktorov, ktoré znižujú dôveru verejnosti v tradičné médiá, „trend mnohých politických lídrov, predovšetkým vládnych činiteľov, uprednostňovať samozvané alternatívne médiá, kde sa im dostáva nekritickej publicity, alebo sa spoliehajú na svoje profily na sociálnych sieťach“.
Štúdiu Digital News Report agentúra Reuters zverejňuje od roku 2012 a každoročne v nej oslovuje desiatky tisíc respondentov vo viac ako 45 krajinách sveta. V tohtoročnom prieskume sa zúčastnilo 95-tisíc dospelých zo 47 krajín, zrealizovali v januári a februári 2024. Na Slovensku do štúdie zapojili 2013 respondentov.