Nadštandardné výsledky si aj v marci pripísala na konto skupina Markíza. V rámci slovenských televíznych skupín dosiahla najvyššie podiely na trhu v obidvoch hlavných cieľových skupinách, ktoré sú najvyššie za posledné roky. Zároveň si pripísala najvyššie medziročné nárasty v hlavných cieľových skupinách. Pozíciu trhovej dvojky si naďalej drží skupina JOJ a trojkou je verejnoprávna RTVS.
Čítajte aj Tri mesiace na čele: Mediaklik zvýšil svoju návštevnosť, zaujal najmä článkami o RTVS a kritike médií politikmiKomerčná cieľová skupina
Skupina Markíza, zahrňujúca televízne stanice Markíza, Doma, Dajto a Krimi, dosiahla v komerčnej cieľovej skupine 13–55 a po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti priemerný celodenný trhový podiel 31,6 %. Hranicu 30 percent prekonala v každom mesiaci tohto roka, pričom v minulom roku ju prekonala len trikrát, počas jesene od septembra do novembra.
Týmto výsledkom predbehla skupinu JOJ s rozdielom až 9,4 percentuálneho bodu. Do skupiny JOJ patria stanice JOJ, Plus, Wau, Jojko, JOJ 24 a od decembra sú do merania zaradené aj stanice JOJ Šport a JOJ Svet.
V porovnaní s minulým rokom si skupiny Markíza a JOJ polepšili zhodne o 1,8 percentuálneho bodu. RTVS so svojimi štyrmi programovými okruhmi – Jednotka, Dvojka, :24 a Šport – si pripísala v tejto cieľovej skupine mierny nárast o 0,1 bodu.
Od 1. januára 2024 sa zmenila komerčná cieľová skupina z 12–54 na 13–55. Tento posun o rok vyššie na spodnej aj hornej hranici však nemá zásadný vplyv na výsledky televízií, preto si dovoľujeme uvádzať medziročné porovnanie medzi cieľovými skupinami, ktoré nie sú identické.
Hlavný vysielací čas v cieľovke 13–55
V komerčnej cieľovej skupine 13–55 dosiahla skupina Markíza nadštandardný priemerný podiel na trhu aj v prime-time (19:00 – 22:00 hod.), keď si pripísala 32,9 %. Aj v hlavnom vysielacom čase sa držala nad 30 percentnou hranicou vo všetkých troch mesiacoch tohto roka, v uplynulom roku sa túto hranicu prekročila v šiestich mesiacoch.
V medziročnom porovnaní si polepšila o 1,4 percentuálneho bodu a dosiahla náskok o 9,1 bodu pred skupinou JOJ, ktorá zaznamenala nárast o 0,4 bodu. RTVS svoj výkon v tejto cieľovej skupine znížila, a to o až o 1,6 bodu.
Celodennou jednotkou na trhu bola každý jeden marcový deň skupina Markíza, v prime-time si počas dvoch dní pripísala prvenstvo skupina JOJ.
Univerzálne publikum divákov
Svoju dominanciu si skupina Markíza udržala aj v univerzálnej skupine divákov 12+, kde si po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti pripísala priemerný celodenný trhový podiel 26,8 %. Skupina JOJ sa jej v tejto cieľovej skupine priblížila na rozdiel 5,5 percentuálneho bodu.
V porovnaní s minulým rokom si všetky tri televízne skupiny polepšili, skupiny Markíza a JOJ zhodne o 1,3 percentuálneho bodu a RTVS o 0,5 percentuálneho bodu.
Aj v hlavnom vysielacom čase (19:00 – 22:00 hod.) patrilo prvenstvo skupine Markíza s priemerným podielom na trhu 29,6 % a náskokom o 6,0 percentuálneho bodu pred skupinou JOJ.
V porovnaní s minulým rokom si skupina Markíza polepšila o 2,2 percentuálneho bodu, zatiaľ čo skupina Joj zaznamenala mierny pokles o 0,3 bodu a RTVS znížila svoj výkon až o 0,9 bodu v tejto cieľovej skupine.
Celodennou jednotkou na trhu bola takmer každý jeden deň uplynulého mesiaca taktiež skupina Markíza, skupina JOJ si pripísala prvenstvo v prime-time (19:00 – 22:00) počas dvoch dní a celodenne počas jedného dňa.
Spravodajské televízie: Stúpla RTVS:24
V rámci spravodajských televízií si v univerzálnej cieľovej skupine 12+ udržala celodenné prvenstvo ta3 s výraznejším odstupom od konkurenčných spravodajských televízií.
V hlavnom vysielacom čase (19:00 – 22:00 hod.) už boli televízie bližšie pri sebe a prvenstvo si pripísala RTVS:24.
V širšom prime-time 17:00 – 23:00 hod. sa RTVS: 24 vyrovnala ta3. Najnižší podiel na trhu z trojice slovenských spravodajských televízií dosiahla JOJ 24.
Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + TS0–3 (odložená trojdňová sledovanosť) + HOSTIA.
- Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 13–55 zahŕňa divákov vo veku od 13 do 55 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších než 12 rokov.
- Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.
Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu. Do merania je zaradených min. 140 televíznych staníc.