Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Markíza vs. JOJ a RTVS: Slovenskému televíznemu trhu dominuje Markíza, na čele sa drží s pohodlným náskokom

Prinášame prehľadné štatistiky výkonnosti všetkých slovenských televízií, aj spravodajských.

08.04.2024 00:00
logo, Markíza, JOJ, RTVS Foto:
debata

Nadštandardné výsledky si aj v marci pripísala na konto skupina Markíza. V rámci slovenských televíznych skupín dosiahla najvyššie podiely na trhu v obidvoch hlavných cieľových skupinách, ktoré sú najvyššie za posledné roky. Zároveň si pripísala najvyššie medziročné nárasty v hlavných cieľových skupinách. Pozíciu trhovej dvojky si naďalej drží skupina JOJ a trojkou je verejnoprávna RTVS.

mediaklik, Čítajte aj Tri mesiace na čele: Mediaklik zvýšil svoju návštevnosť, zaujal najmä článkami o RTVS a kritike médií politikmi

Komerčná cieľová skupina

Skupina Markíza, zahrňujúca televízne stanice Markíza, Doma, Dajto a Krimi, dosiahla v komerčnej cieľovej skupine 13–55 a po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti priemerný celodenný trhový podiel 31,6 %. Hranicu 30 percent prekonala v každom mesiaci tohto roka, pričom v minulom roku ju prekonala len trikrát, počas jesene od septembra do novembra.

Týmto výsledkom predbehla skupinu JOJ s rozdielom až 9,4 percentuálneho bodu. Do skupiny JOJ patria stanice JOJ, Plus, Wau, Jojko, JOJ 24 a od decembra sú do merania zaradené aj stanice JOJ Šport a JOJ Svet.

V porovnaní s minulým rokom si skupiny Markíza a JOJ polepšili zhodne o 1,8 percentu­álneho bodu. RTVS so svojimi štyrmi programovými okruhmi – Jednotka, Dvojka, :24 a Šport – si pripísala v tejto cieľovej skupine mierny nárast o 0,1 bodu.

Od 1. januára 2024 sa zmenila komerčná cieľová skupina z 12–54 na 13–55. Tento posun o rok vyššie na spodnej aj hornej hranici však nemá zásadný vplyv na výsledky televízií, preto si dovoľujeme uvádzať medziročné porovnanie medzi cieľovými skupinami, ktoré nie sú identické.

Hlavný vysielací čas v cieľovke 13–55

V komerčnej cieľovej skupine 13–55 dosiahla skupina Markíza nadštandardný priemerný podiel na trhu aj v prime-time (19:00 – 22:00 hod.), keď si pripísala 32,9 %. Aj v hlavnom vysielacom čase sa držala nad 30 percentnou hranicou vo všetkých troch mesiacoch tohto roka, v uplynulom roku sa túto hranicu prekročila v šiestich mesiacoch.

V medziročnom porovnaní si polepšila o 1,4 percentu­álneho bodu a dosiahla náskok o 9,1 bodu pred skupinou JOJ, ktorá zaznamenala nárast o 0,4 bodu. RTVS svoj výkon v tejto cieľovej skupine znížila, a to o až o 1,6 bodu.

Celodennou jednotkou na trhu bola každý jeden marcový deň skupina Markíza, v prime-time si počas dvoch dní pripísala prvenstvo skupina JOJ.

Univerzálne publikum divákov

Svoju dominanciu si skupina Markíza udržala aj v univerzálnej skupine divákov 12+, kde si po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti pripísala priemerný celodenný trhový podiel 26,8 %. Skupina JOJ sa jej v tejto cieľovej skupine priblížila na rozdiel 5,5 percentuál­neho bodu.

V porovnaní s minulým rokom si všetky tri televízne skupiny polepšili, skupiny Markíza a JOJ zhodne o 1,3 percentu­álneho bodu a RTVS o 0,5 percentu­álneho bodu.

Aj v hlavnom vysielacom čase (19:00 – 22:00 hod.) patrilo prvenstvo skupine Markíza s priemerným podielom na trhu 29,6 % a náskokom o 6,0 percentu­álneho bodu pred skupinou JOJ.

V porovnaní s minulým rokom si skupina Markíza polepšila o 2,2 percentu­álneho bodu, zatiaľ čo skupina Joj zaznamenala mierny pokles o 0,3 bodu a RTVS znížila svoj výkon až o 0,9 bodu v tejto cieľovej skupine.

Celodennou jednotkou na trhu bola takmer každý jeden deň uplynulého mesiaca taktiež skupina Markíza, skupina JOJ si pripísala prvenstvo v prime-time (19:00 – 22:00) počas dvoch dní a celodenne počas jedného dňa.

Spravodajské televízie: Stúpla RTVS:24

V rámci spravodajských televízií si v univerzálnej cieľovej skupine 12+ udržala celodenné prvenstvo ta3 s výraznejším odstupom od konkurenčných spravodajských televízií.

V hlavnom vysielacom čase (19:00 – 22:00 hod.) už boli televízie bližšie pri sebe a prvenstvo si pripísala RTVS:24.

V širšom prime-time 17:00 – 23:00 hod. sa RTVS: 24 vyrovnala ta3. Najnižší podiel na trhu z trojice slovenských spravodajských televízií dosiahla JOJ 24.

Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + TS0–3 (odložená trojdňová sledovanosť) + HOSTIA.

  • Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 13–55 zahŕňa divákov vo veku od 13 do 55 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších než 12 rokov.
  • Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.

Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu. Do merania je zaradených min. 140 televíznych staníc.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #RTVS #TV JOJ #TV Markíza #TV TA3 #Joj 24 #sledovanosť TV #RTVS :24