Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Slovenské weby vo februári: Kto je na čele a kto stratil pozíciu?

Február priniesol pokles návštevnosti internetových portálov.

04.03.2024 06:00
online, web, počítač, lupa Foto:
Ilustračné foto.
debata

Svet internetu je dynamický a každý mesiac prináša nové zvraty. Február nie je výnimkou, aj v najkratšom mesiaci roka nastali zmeny v slovenskom online svete.

kandidati na prezidenta Čítajte aj Začínajú sa predvolebné diskusie. Kedy sa predstavia Pellegrini, Korčok, Harabin či Matovič?

TOP 10 slovenských webov

Na čele webových portálov je stále veľký boj. Aktuality.sk si udržiavajú svoju pozíciu na prvom mieste, no počet návštevníkov (RU – real users) oproti predchádzajúcemu mesiacu klesol o 3,4 percenta. Na druhé miesto sa opäť vrátila pluska.sk, ktorá si rovnako pripísala mierny pokles o 2,4 percenta. Zoznam.sk stratil až 6,7 percenta a posunul sa na tretie miesto.

Ďalšie najnavštevovanejšie portály v top desiatke si udržali svoje pozície. Štvrtá priečka patrí sme.sk, na piatej nasleduje pravda.sk, ktorá je zároveň posledným slovenským webom s návštevnosťou nad hranicou 2 milióny.

Z top desiatky vypadol vo februári startitup.sk a dostal sa do nej nákupný poradca heureka.sk, ktorý sa oproti januáru posunul o jedno miesto nahor. Všetky weby z prvej desiatky zaznamenali mierne poklesy návštevnosti, na „nule“ sa udržal len azet.sk.

mladí, online, mobil Čítajte viac Prekvapivý boom v online reklame: Slovenský digitálny trh hlási návrat k rastu a nástup nových trendov

TOP 10 webov televízií a rádií

Spomedzi webov televízií si pozíciu najnavštevova­nejšieho webu držia tvnoviny.sk. V celkovom rebríčku patrí tomuto spravodajskému portálu televízie Markíza 15. miesto. Nasledujú ho tesne noviny.sk – spravodajský web televízie JOJ.

Nad hranicou jedného milióna návštevníkov sa ešte držia aj televízne weby markiza.sk a rtvs.sk. Spomedzi webov televízií a rádií zaznamenal medzimesačný nárast len televízny web joj.sk. Ostatné weby si pripísali poklesy, väčšinou až dvojciferné.

Slnko v sieti TV Čítajte aj Získa prvenstvo Markíza alebo RTVS? Televízie po druhýkrát zabojujú o ocenenie Slnko v sieti

TOP 10 prevádzkovatelia webov

News and Media Holding si so svojím portfóliom webov ako pluska.sk, cas.sk alebo trend.sk udržal svoje postavenie na čele rebríčka. Zaznamenal takmer trojmiliónovú návštevnosť a voči predošlému mesiacu zaznamenal len mierny pokles.

Na druhom mieste zostal mediálny dom Ringier Slovakia so svojím širokým portfóliom webov na čele s najnavštevo­vanejšími Aktualitami. Trojkou rebríčka je naďalej Zoznam (zoznam.sk a topky.sk) nasledovaný vydavateľstvom Petit Press (sme.sk).

Piatu pozíciu si obhájilo vydavateľstvo Startitup (startitup.sk, interez.sk, emefka.sk a yimba.sk) a šiestu priečku mediálny dom OUR MEDIA SR (pravda.sk, mediaklik.sk a birdz.sk). Siedma MAFRA Slovakia (hnonline.sk, svetevity.sk, ticketportal.sk a ďalšie) je posledným prevádzkovateľom, ktorý so svojimi webmi dosiahol dvojmiliónovú návštevnosť. A ako jediný prevádzkovateľ z top desiatky zaznamenal voči predchádzajúcemu mesiacu nárast.

Prvú desiatku uzatvárajú televízie Markíza, Joj a agentúra SITA.

Do auditovaného merania návštevnosti slovenských online médií IABmonitor je v súčasnosti zapojených takmer 90 slovenských webov, ktoré takto sprístupňujú údaje o veľkosti svojho publika. Prevádzkovateľom merania je IAB Slovakia.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #IAB Slovakia #návštevnosť webov #IABmonitor