Slovenská spoločnosť je stále hlboko zviazaná s tradičnými formami médií, najmä televíziou, hoci výskumy naznačujú, že mobilné zariadenia postupne získavajú na svojej popularite. Výsledky zo štúdie spoločností ResSOLUTION Group a Nielsen odhaľujú, že tretina Slovákov kontroluje spravodajstvo na mobiloch niekoľkokrát denne, no televízia stále dominuje ako hlavný zdroj informácií.
Zaujímavým aspektom výskumu je, že aktuálne správy Slováci najčastejšie sledujú v televízii, pričom viac ako polovica ľudí (54 %) uviedla, že spravodajstvo v televízii sledujú aspoň raz denne. Mobilné telefóny sú však len krôčik pozadu, internetové spravodajstvo v mobile kontroluje polovica Slovákov (50 %). Očividne však mobilné zariadenia zohrávajú kľúčovú rolu v rýchlych informáciách, keďže až jedna tretina Slovákov sleduje spravodajstvo na svojich mobiloch niekoľkokrát denne.
Podľa výskumu zohráva významnú úlohu pri výbere spravodajských zdrojov dôveryhodnosť. Slováci sa viac než kedykoľvek predtým zaujímajú o to, kto je autorom správy a aký priestor sa venuje rôznym názorovým prúdom. To je zreteľným ukazovateľom toho, že verejnosť si želá vyvážené a dôveryhodné informácie. Stále platí fakt, že staršia populácia preferuje sledovanie televíznych správ, zatiaľ čo mladší jedinci siahajú po mobilných zariadeniach.
Čítajte aj Ministerstvo vnútra stoplo projekt, ktorý bojuje proti hoaxom: Slováci sa spojili a zbierajú peniaze na pokračovanieDve najčastejšie miesta na internete, ktoré Slováci navštevujú, keď chcú zistiť, čo sa deje nové, sú spravodajské weby a sociálne siete. Tie si vytvorili pevné miesto medzi miestami, kde ľudia vyhľadávajú aktuality, pričom tretina respondentov uviedla, že ich navštevuje. Špecificky ženy a mladí ľudia do 35 rokov preferujú tento spôsob prístupu k informáciám.
Je zrejmé, že Slováci sú zvedaví na najnovšie informácie o aktuálnom dianí, pričom internet poskytuje pohodlný a rýchly prístup k týmto informáciám. Pri pohľade na internetové spravodajstvo sa zaujímavým javom javí aj skutočnosť, že správy o počasí vedú v sledovanosti. Aspoň raz za deň ich vyhľadá až 66 % ľudí.
V digitálnom veku, kde je prístup k informáciám taký ľahký a rýchly, je zaujímavé sledovať, ako sa mení správanie verejnosti a akú úlohu zohrávajú tradičné médiá v porovnaní s novými digitálnymi kanálmi. Trendy v správach nám naznačujú, že rozhodne žijeme v ére, kde rôzne formy médií vzájomne súperia o pozornosť verejnosti.
Výskum uskutočnili spoločnosti ResSOLUTION Group a Nielsen metódou online zberu na vzorke päťsto respondentov starších ako 15 rokov z internetovej populácie Slovenského národného panela.