V roku 2023 počúvalo každý deň rádio viac ako 2,3 milióna ľudí, čo je viac ako polovica slovenskej populácie (52,4 %). V priemere každý Slovák počúva denne rádio jednu hodinu a 35 minút. A každý, kto má rádio zapnuté, ho počúva priemerne viac ako tri hodiny. V porovnaní s predchádzajúcim rokom 2022 však všetky rádiá zaznamenali pokles počúvanosti. Vyplýva to z prieskumu počúvanosti Radioprojekt za rok 2023, ktorý realizovala spoločnosť Median SK.
Čítajte aj Zrodil sa nový divácky hit! Slovenským obývačkám kraľuje tento nový seriál...Rádio Expres je dlhodobým lídrom
Najpočúvanejším rádiom na Slovensku bolo v roku 2023 Rádio Expres, ktoré si dlhodobo drží pozíciu trhového lídra. Pustilo si ho 32,4 percenta poslucháčov, čo predstavuje 1,44 milióna ľudí.
Druhým najpočúvanejším bolo naďalej Rádio Slovensko s takmer 23 percentnou podporou poslucháčov (1,02 milióna). Na treťom mieste sa umiestnilo Fun rádio, ku ktorému sa prihlásilo 22,2 percenta poslucháčov (987-tisíc).
Čítajte aj Miliónová pokuta pre známu influencerku. Na "charite" pre detskú nemocnicu dobre zarobilaNa ďalších priečkach sa umiestnili Rádio Europa 2 s počúvanosťou 17,3 percenta (769-tisíc) a Rádio Vlna mierne nižšou počúvanosťou 17,1 percenta (762-tisíc). Nasledujú Rádio Melody s počúvanosťou 13,2 percenta (589-tisíc) a Rádio Regina, ktoré si naladilo 9,6 percenta poslucháčov (425-tisíc).
Rádio Expres patrí do siete Bauer Media Group, ktoré zastrešuje aj rádiá Europa 2, Melody a Rock. Fun rádio a Vlna sú členmi skupiny Radio Group. Rádio Slovensko a Regina patria pod RTVS.
Rádiu Expres patril v roku 2023 aj najväčší podiel na trhu 22 percent. Rádio Slovensko zaznamenalo 18,3 percenta a ako tretie sa umiestnilo Fun rádio s podielom na trhu 14,1 percenta. Ďalej Rádio Europa 2 s 11,7 percenta a Rádio Vlna s 10 percentami. Ostatné rádia si pripísali podiel na trhu pod desiatimi percentami.
Prieskum Radioprojekt realizuje spoločnosť Median SK kontinuálne od apríla 2009. Zverejnené výsledky zbierala od 9. januára 2023 do 17. decembra 2023. Prieskum realizovala na vzorke 12 602 respondentov, občanov SR vo veku 14 až 79 rokov. Výsledky prieskumu poskytla zástupkyňa spoločnosti Median SK Linda Kleinertová.