Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Návštevnosť webov: Skokanom mesiaca je Denník N, Aktuality si v novom meraní obhájili pozíciu lídra

Októbrový rebríček najnavštevovanejších slovenských webov priniesol najväčšie zmeny v druhej desiatke.

02.11.2023 00:00
online, internet Foto:
Ilustračné foto.
debata

V rebríčku celkovej návštevnosti nenastali v októbri dramatické zmeny, všetky weby v prvej dvadsiatke, až na jednu výnimku, výrazne zvýšili svoju návštevnosť v porovnaní s predchádzajúcim mesiacom. Na vyššou záujme používateľov sa podpísali najmä predčasné voľby a formovanie novej koalície a vlády. Pozíciu lídra si obhájil spravodajský portál aktuality.sk, skokanom mesiaca sa stal dennikn.sk, ktorý si pripísal najvyšší nárast návštevnosti.

O 5 minút 12 Čítajte aj Moderátorské zemetrasenie v RTVS nemá konca: Po hlavnom spravodajstve sa mení aj najsledovanejšia politická relácia

Prvá desiatka slovenských webov

Pozíciu najnavštevova­nejšieho slovenského webu si v októbri obhájil spravodajský portál aktuality.sk, ktorý navštívilo takmer 2,8 milióna unikátnych používateľov (RU – real users). Dvojkou slovenského internetu je naďalej sme.sk s 2,6 milióna čitateľmi. Na tretiu pozíciu postúpil bulvárny web pluska.sk, ktorý s tesným rozdielom o 21 722 čitateľov odsunul na štvrté miesto zoznam.sk.

Prvú päťku najnavštevova­nejších slovenských webov uzatvára naďalej pravda.sk, ktorá je zároveň posledným slovenským webom, na ktorý si celkovo kliklo viac ako dva milióny návštevníkov. Portál si v októbri pripísal 2,3 milióna unikátnych návštevníkov. Porovnanie návštevnosti s rovnakým obdobím minulého roka z dôvodu zmeny metodiky nie je možné.

Druhú päťku otvárajú bulvárne weby topky.sk a cas.sk nasledované spravodajskými webmi hnonline.sk a startitup.sk. Prvú desiatku webov uzatvára azet.sk.

The Crown, koruna, Čítajte aj Seriálový november: Neskutočný nával skvelých hitov. Rozhodne sa nebudete nudiť

Skokan mesiaca

Skokanom mesiaca október sa stal dennikn.sk, ktorý v prvej dvadsiatke slovenských webov najviac zvýšil svoju návštevnosť voči predchádzajúcemu mesiacu. V rebríčku poskočil až o tri priečky vyššie, zo 14. na 11. miesto, navštívilo ho až o 20 %, resp. o 259-tisíc čitateľov viac ako v septembri.

Televízne weby

V rámci webov slovenských televízií bol v októbri najnavštevovanejším spravodajský portál Markízy tvnoviny.sk. S návštevnosťou 1,43 milióna RU uzavrel mesiac na 14. priečke. Hneď za ním nasleduje spravodajský portál TV Joj noviny.sk s návštevnosťou 1,4 milióna RU. Voči predchádzajúcemu mesiacu si polepšil o dve priečky.

O dve priečky si polepšil aj televízny web markiza.sk. S návštevnosťou 1,16 milióna RU skončil na 18. priečke celkového rebríčka. Ďalšie tri televízne weby sa do top dvadsiatky nedostali. Na 22. mieste skončil rtvs.sk s návštevnosťou 1,09 milióna RU, nasleduje na 23. mieste joj.sk s 994-tisíc RU a na 24. mieste ta3.com s 969-tisíc RU.

zábery zo seriálu Extraktori Čítajte aj Toto je niečo, čo sa vymyká klasickej slovenskej televízii: Seriál s Koleníkom prekvapil kvalitou

Tesní lídri prevádzkovateľov webov

V rámci prevádzkovateľov slovenských webov si v októbri obhájil pozíciu lídra mediálny dom Ringier Slovakia so svojím širokým portfóliom webov a vlajkovou loďou aktuality.sk. Trhovou dvojkou je naďalej mediálny dom News and Media Holding (NMH) so svojimi webmi a najsilnejšou pluskou.sk. V celkovej návštevnosti zaostal za lídrom rebríčka o 51 642 použí­vateľov. Obidva mediálne domy prekročili ako jediné trojmiliónovú hranicu návštevnosti.

Trojkou rebríčka je Zoznam (zoznam.sk a topky.sk) nasledovaný vydavateľstvom Petit Press (sme.sk). Päť najväčších prevádzkovateľov uzatvára mediálny dom OUR MEDIA SR (pravda.sk, mediaklik.sk a birdz.sk).

Dvojmiliónovú hranicu návštevnosti ešte prekonal šiesty Startitup (startitup.sk, interez.sk, emefka.sk a yimba.sk) a tiež siedma MAFRA Slovakia (hnonline.sk, svetevity.sk, ticketportal.sk a ďalšie).

Všetci prevádzkovatelia webov v prvej desiatke zvýšili svoju návštevnosť voči predchádzajúcemu mesiacu o jednotky percent. Najviac si polepšil vydavateľ FPD Media (cas.sk), ktorý svoju návštevnosť voči predchádzajúcemu mesiacu zvýšil o 15 %. Denník Nový čas aj so svojou webovou stránkou zmenil majiteľa, keď ho kúpilo vydavateľstvo NMH. V októbrových výsledkov táto zmena ešte nie je zaznamenaná.

Facebook, Instagram Čítajte aj Platený Facebook a Instagram bez reklám je tu. Nie je to vôbec lacné, cez mobil je cena ešte vyššia

Nové meranie návštevnosti webov

Meranie návštevnosti slovenských online médií prešlo od septembra výraznou zmenou. IABmonitor zaviedol novú metodiku Constant panel a ďalšie zmeny týkajúce sa zobrazovania rebríčka webov. Najvýraznejšou zmenou je nový modelovaný panel merania. Obsahuje veľký počet virtuálnych panelistov, ktorý podľa IAB Slovakia eliminuje niektoré nedostatky predošlého pop-up panelu realizovaného zberom dát od čitateľov na stránkach médií zapojených do výskumu.

Prevádzkovateľ merania IAB Slovakia so zmenou metodiky zároveň obmedzil verejné zobrazovanie dát a prešiel na predplatný model. Do auditovaného merania je v súčasnosti zapojených takmer 90 slovenských webov, ktoré takto sprístupňujú údaje o veľkosti svojho publika.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #IAB Slovakia #návštevnosť webov #IABmonitor