Facebook a Instagram v novembri rozšíria ponuku pre európskych používateľov o platenú verziu, ktorá nebude zobrazovať reklamy. Spoločnosť Meta, ktorá je vlastníkom obidvoch sociálnych sietí, zavádza za ich používanie bez reklám mesačné predplatné. Používatelia môžu aj naďalej využívať tieto služby bezplatne, pričom sa im zobrazujú reklamy, ktoré sú pre nich relevantné.

Podľa Mety tým spoločnosť reaguje na európske predpisy týkajúce sa ochrany osobných údajov. „Aby sme vyhoveli vyvíjajúcim sa európskym predpisom, zavádzame novú možnosť predplatného v EÚ, EHP a Švajčiarsku. V novembri ponúkneme ľuďom, ktorí používajú Facebook alebo Instagram a bývajú v týchto regiónoch, možnosť pokračovať v používaní týchto prispôsobených služieb zadarmo s reklamami alebo sa prihlásiť na odber, aby sa im reklamy prestali zobrazovať. Počas platenia predplatného sa ich informácie nebudú používať na reklamy,“ uvádza spoločnosť na svojom webe.
Cenová politika Mety
Ceny za Facebook a Instagram bez reklám sú stanovené v závislosti od toho, kde si predplatné používateľ zakúpi. Na webe bude stáť 9,99 € mesačne na mobile až 12,99 € mesačne. Predplatné sa bude vzťahovať na všetky prepojené účty Facebook a Instagram bez ohľadu na to, kde si ho používateľ zakúpi.
Do 1. marca 2024 sa počiatočné predplatné vzťahuje na všetky prepojené účty používateľa. Od 1. marca 2024 sa už bude za každý ďalší účet uvedený v Centre účtov používateľa účtovať dodatočný poplatok vo výške 6 eur mesačne na webe a 8 eur mesačne v mobile, teda v systéme iOS a Android.
Predplatné bez reklám bude k dispozícii pre používateľom od 18 rokov. Meta ubezpečuje, že pre tých používateľov, ktorí sa rozhodnú používať sociálne siete zdarma, zostane ich „zákaznícka skúsenosť“ rovnaká. Inzerenti budú i naďalej môcť prevádzkovať personalizované reklamné kampane.