Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Meta zvažuje platené verzie Facebooku a Instagramu. Plánuje ich zaviesť v EÚ

Firma tak chce reagovať prísnejšie pravidlá ochrany osobných údajov.

03.09.2023 00:00
Facebook, Instagram Foto:
debata (1)

Americká internetová spoločnosť Meta Platforms zvažuje, že ponúkne používateľom v Európskej únii platené verzie svojich sociálnych sietí Facebook a Instagram, ktoré nebudú obsahovať reklamu. Informoval o tom denník The New York Times s odvolaním sa na zdroje oboznámené s plánmi spoločnosti. Firma tak chce reagovať na regulačnú politiku EÚ obmedzujúcu jej praktiky pri zbieraní osobných údajov.

Ponuka platených verzií sietí Facebook a Instagram bez reklám by podľa zdrojov mohla firme pomôcť rozptýliť obavy európskych regulátorov ohľadom ochrany súkromia, pretože by používateľom poskytla alternatívu k službám založeným na reklame, ktoré využívajú analýzu osobných údajov.

Expendables 4 Čítajte aj 10 kinotipov na september: Adrenalín so Stathamom a Stallonem, české sci-fi s Ondríkom i nová kapitola After

Zatiaľ nie je jasné, koľko by platené verzie stáli a kedy by ich firma mohla spustiť. Okrem platených verzií by Meta v EÚ ďalej ponúkala aj bezplatné verzie založené na reklame. Hovorca spoločnosti Meta sa k informáciám denníka The New York Times odmietol vyjadriť.

Základným podnikateľským modelom spoločnosti Meta je už takmer dve desaťročia ponuka bezplatných služieb v oblasti sociálnych sietí a predaj reklamy firmám, ktoré chcú používateľov týchto sietí osloviť. Zavedenie platených služieb by bolo jedným z najhmatateľnej­ších príkladov toho, ako musia firmy upravovať svoje produkty, aby sa prispôsobili pravidlám na ochranu osobných údajov a ďalším predpisom, a to najmä v Európe, píše The New York Times.

Jana Krescanko Dibáková, Jakub Prok, predvolebné diskusie Čítajte aj Prvá veľká predvolebná debata je tu! V diskusii sa stretne 9 kandidátov, aj Matovič, Hlina či Mazurek

Najvyšší súd EÚ v júli firme Meta prakticky zakázal kombinovať údaje zhromaždené o používateľoch naprieč jej platformami aj z iných webových stránok a aplikácií, ak nezíska výslovný súhlas používateľov. Írsky úrad pre ochranu osobných údajov (DPC) firme v januári vymeral pokutu 390 miliónov eur za to, že nútila používateľov akceptovať cielenú reklamu ako podmienku pre používanie siete Facebook, pripomína The New York Times.

Európa je podľa denníka pre Metu druhým najlukratívnejším regiónom po Severnej Amerike. Finančná riaditeľka firmy Susan Li v apríli uviedla, že reklama v Európskej únii sa podieľa zhruba desiatimi percentami na celkových obchodných aktivitách spoločnosti.

Meta v EÚ kvôli neistote v oblasti regulácie ochrany osobných údajov zatiaľ nespustila svoju novú sieť Threads. Tou sa firma snaží konkurovať sieti X (predtým Twitter) amerického miliardára Elona Muska.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #facebook #Instagram #sociálne siete #Meta Platforms