Slovenské weby v marci navštívilo viac ako 4,1 milióna unikátnych používateľov (RU – real users), čo je o 1,3 % viac než v predchádzajúcom mesiaci. Návštevnosť stúpla mierne, o 0,6 %, aj v medziročnom porovnaní. Vyplýva to z auditovaného merania návštevnosti slovenských internetových médií IABmonitor.

Top desiatka webov rástla
Svoju návštevnosť zvýšili takmer všetky weby v prvej desiatke. Pozíciu najnavštevovanejšieho slovenského webu si naďalej držia aktuality.sk, ktoré v marci navštívilo 2,73 milióna ľudí. Pre spravodajský portál to znamenalo o 3 % vyššiu návštevnosť ako v predchádzajúcom mesiaci a v medziročnom porovnaní nárast o 1 %. Nad trojmiliónovú hranicu návštevnosti sa aktuality.sk naposledy dostali vo februári minulého roka.
Dvojkou slovenského internetu bol aj v marci zoznam.sk s 2,6 milióna čitateľmi. Svoju návštevnosť voči predchádzajúcemu mesiacu zvýšil o 0,4 %. Tretia priečka patrila webu sme.sk, na ktorý si kliklo viac ako 2,4 milióna čitateľov. Štvrtú pozíciu si obhájila pluska.sk, ktorú od tretieho sme.sk delil len tesný rozdiel 2 156 čitateľov. Prvú päťku uzatvára pravda.sk s viac ako 2 miliónmi návštevníkov.
Viac ako 2 milióny ľudí pritiahol na svoj web ešte šiesty startitup.sk, ktorý v medziročnom porovnaní svoju návštevnosť zvýšil až o 21 %. Dvojmiliónovú métu sa mu podarilo prekonať druhýkrát v histórii, prvý raz mal viac ako dva milióny návštevníkov v januári tohto roka.

Siedmu priečku si udržal cas.sk s 1,9 milióna čitateľmi. Nasleduje ho sita.sk, ktorá patrí k webom, ktoré svoju návštevnosť výrazne zvýšili, v porovnaní s predchádzajúcim mesiacom o 8 % a v medziročnom porovnaní o takmer 20 %. V celkovom rebríčku si polepšila o jednu priečku.
Skokanom mesiaca je však deviaty refresher.sk, na ktorý si kliklo 1,8 milióna ľudí. Voči predchádzajúcemu mesiacu ich bolo o 315-tisíc viac (nárast o 21 %) a v medziročnom porovnaní až o 718-tisíc viac (nárast o 66 %). V celkovom rebríčku poskočil o osem priečok vyššie.
Prvú desiatku uzatvárajú topky.sk, na ktoré si kliklo necelých 1,8 milióna ľudí. Ako jediný web v prvej desiatke zaznamenal medziročný pokles (o 3,9 %) a v rebríčku poklesol o dve miesta.
Televízne weby: Výrazný nárast RTVS
Do prvej dvadsiatky najnavštevovanejších slovenských webov sa dostali len weby komerčných televízií. Spravodajskému webu Markízy tvnoviny.sk patrí 17. priečka, nasleduje ho televízny web markiza.sk. Spravodajskému webu TV JOJ noviny.sk patrí 19. priečka a prvú dvadsiatku uzatvára televízny web joj.sk. Všetky štyri spomenuté weby medziročne zvýšili svoju návštevnosť o jednotky percent, voči predchádzajúcemu mesiacu však obidva spravodajské weby televízií znížili svoju návštevnosť – tvnoviny.sk o takmer 9 % a noviny.sk o 1,5 %.
Výrazne si polepšil web rtvs.sk, ktorý sa opäť dostal nad miliónovú hranicu návštevnosti, čo sa mu naposledy podarilo v máji minulého roka počas majstrovstiev sveta v hokeji. Medziročne si polepšil o 22 % a voči predchádzajúcemu mesiacu až o 52 %. V celkovom rebríčku postúpil o päť priečok vyššie na 21. pozíciu.
Webu spravodajskej televízie ta3.com patrila v marci 24. priečka, čo voči predchádzajúcemu mesiacu znamená pokles o dve miesta. Jeho návštevnosť klesla o 7 % a dostal sa opäť pod miliónovú hranicu, a to po dvoch silných mesiacoch s viac ako miliónom návštevníkov.
Prevádzkovatelia webov: Prvá päťka bez zmeny
Rebríček top desiatich prevádzkovateľov slovenských webov zaznamenal v marci jednu výraznejšiu zmenu. Po februári si aj v marci polepšila SITA a znovu postúpila o dve priečky vyššie. Tentokrát z ôsmej na šiestu pozíciu, pričom preskočila vydavateľské domy OUR MEDIA SR a MAFRA Slovakia. SITA zvýšila návštevnosť svojich webov voči predchádzajúcemu mesiacu o viac ako 14 % a medziročne až o 21,5 %.
Ostatní prevádzkovatelia zaznamenali zmeny návštevnosti na úrovni pár percent. Jednotkou slovenského internetu je naďalej Ringier Slovakia so svojím širokým portfóliom webov (aktuality.sk, azet.sk a ďalšie), ktorý sa ako jediný prevádzkovateľ drží nad trojmiliónovou hranicou návštevnosti.
Zdroj údajov: IAB Slovakia / IABmonitor. Poznámka: Portál Mediaklik.sk patrí do vydavateľského domu OUR MEDIA SR.