Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Slovenské weby v marci: Návštevnosť mierne stúpla, prekvapil portál RTVS

V prvý jarný mesiac si weby polepšili, niektoré aj o desiatky percent.

05.04.2023 00:00
mobil, web, online Foto:
Ilustračné foto.
debata

Slovenské weby v marci navštívilo viac ako 4,1 milióna unikátnych používateľov (RU – real users), čo je o 1,3 % viac než v predchádzajúcom mesiaci. Návštevnosť stúpla mierne, o 0,6 %, aj v medziročnom porovnaní. Vyplýva to z auditovaného merania návštevnosti slovenských internetových médií IABmonitor.

na nože, Čítajte aj Kuchárska šou prepísala všetky svoje rekordy: Markíza chce druhú sériu! Toto ju v programe nahradí

Top desiatka webov rástla

Svoju návštevnosť zvýšili takmer všetky weby v prvej desiatke. Pozíciu najnavštevova­nejšieho slovenského webu si naďalej držia aktuality.sk, ktoré v marci navštívilo 2,73 milióna ľudí. Pre spravodajský portál to znamenalo o 3 % vyššiu návštevnosť ako v predchádzajúcom mesiaci a v medziročnom porovnaní nárast o 1 %. Nad trojmiliónovú hranicu návštevnosti sa aktuality.sk naposledy dostali vo februári minulého roka.

Dvojkou slovenského internetu bol aj v marci zoznam.sk s 2,6 milióna čitateľmi. Svoju návštevnosť voči predchádzajúcemu mesiacu zvýšil o 0,4 %. Tretia priečka patrila webu sme.sk, na ktorý si kliklo viac ako 2,4 milióna čitateľov. Štvrtú pozíciu si obhájila pluska.sk, ktorú od tretieho sme.sk delil len tesný rozdiel 2 156 čitateľov. Prvú päťku uzatvára pravda.sk s viac ako 2 miliónmi návštevníkov.

Viac ako 2 milióny ľudí pritiahol na svoj web ešte šiesty startitup.sk, ktorý v medziročnom porovnaní svoju návštevnosť zvýšil až o 21 %. Dvojmiliónovú métu sa mu podarilo prekonať druhýkrát v histórii, prvý raz mal viac ako dva milióny návštevníkov v januári tohto roka.

mobil, web Čítajte viac Mediálne weby: Lídrom je Mediaklik, v marci si pripísal ďalší rekord

Siedmu priečku si udržal cas.sk s 1,9 milióna čitateľmi. Nasleduje ho sita.sk, ktorá patrí k webom, ktoré svoju návštevnosť výrazne zvýšili, v porovnaní s predchádzajúcim mesiacom o 8 % a v medziročnom porovnaní o takmer 20 %. V celkovom rebríčku si polepšila o jednu priečku.

Skokanom mesiaca je však deviaty refresher.sk, na ktorý si kliklo 1,8 milióna ľudí. Voči predchádzajúcemu mesiacu ich bolo o 315-tisíc viac (nárast o 21 %) a v medziročnom porovnaní až o 718-tisíc viac (nárast o 66 %). V celkovom rebríčku poskočil o osem priečok vyššie.

Prvú desiatku uzatvárajú topky.sk, na ktoré si kliklo necelých 1,8 milióna ľudí. Ako jediný web v prvej desiatke zaznamenal medziročný pokles (o 3,9 %) a v rebríčku poklesol o dve miesta.

Televízne weby: Výrazný nárast RTVS

Do prvej dvadsiatky najnavštevova­nejších slovenských webov sa dostali len weby komerčných televízií. Spravodajskému webu Markízy tvnoviny.sk patrí 17. priečka, nasleduje ho televízny web markiza.sk. Spravodajskému webu TV JOJ noviny.sk patrí 19. priečka a prvú dvadsiatku uzatvára televízny web joj.sk. Všetky štyri spomenuté weby medziročne zvýšili svoju návštevnosť o jednotky percent, voči predchádzajúcemu mesiacu však obidva spravodajské weby televízií znížili svoju návštevnosť – tvnoviny.sk o takmer 9 % a noviny.sk o 1,5 %.

Výrazne si polepšil web rtvs.sk, ktorý sa opäť dostal nad miliónovú hranicu návštevnosti, čo sa mu naposledy podarilo v máji minulého roka počas majstrovstiev sveta v hokeji. Medziročne si polepšil o 22 % a voči predchádzajúcemu mesiacu až o 52 %. V celkovom rebríčku postúpil o päť priečok vyššie na 21. pozíciu.

Webu spravodajskej televízie ta3.com patrila v marci 24. priečka, čo voči predchádzajúcemu mesiacu znamená pokles o dve miesta. Jeho návštevnosť klesla o 7 % a dostal sa opäť pod miliónovú hranicu, a to po dvoch silných mesiacoch s viac ako miliónom návštevníkov.

Prevádzkovatelia webov: Prvá päťka bez zmeny

Rebríček top desiatich prevádzkovateľov slovenských webov zaznamenal v marci jednu výraznejšiu zmenu. Po februári si aj v marci polepšila SITA a znovu postúpila o dve priečky vyššie. Tentokrát z ôsmej na šiestu pozíciu, pričom preskočila vydavateľské domy OUR MEDIA SR a MAFRA Slovakia. SITA zvýšila návštevnosť svojich webov voči predchádzajúcemu mesiacu o viac ako 14 % a medziročne až o 21,5 %.

Ostatní prevádzkovatelia zaznamenali zmeny návštevnosti na úrovni pár percent. Jednotkou slovenského internetu je naďalej Ringier Slovakia so svojím širokým portfóliom webov (aktuality.sk, azet.sk a ďalšie), ktorý sa ako jediný prevádzkovateľ drží nad trojmiliónovou hranicou návštevnosti.

Zdroj údajov: IAB Slovakia / IABmonitor. Poznámka: Portál Mediaklik.sk patrí do vydavateľského domu OUR MEDIA SR.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #IAB Slovakia #návštevnosť webov #IABmonitor