Televízia Markíza, rádio Expres, denník Nový Čas alebo týždenník Plus 7 dní si dlhodobo držia pozíciu najobľúbenejších slovenských médií. Ako najpreferovanejšie ich označilo najviac Slovákov a Sloveniek aj v poslednom národnom prieskume médií a životného štýlu spoločnosti Median SK, ktorý monitoroval prvý a druhý kvartál tohto roka.

Televíziu sleduje viac ako dve tretiny ľudí
Podľa prieskumu si každý deň zapne niektorú z ponuky televíznych staníc viac ako tri milióny divákov, čo predstavuje sumárnu sledovanosť 72 %. Najsledovanejšou je televízia Markíza, ktorú preferuje 34 % divákov, nasleduje televízia Joj s 27 % a tretia je verejnoprávna Jednotka RTVS, ktorá dosiahla sledovanosť 24 %.
Rovnaké poradie predstavuje aj podiel televízií na trhu. V prvom a druhom kvartáli tohto roka si televízia Markíza držala 28 %, televízia Joj 17 %, Jednotka RTVS 15 %. Ostatným televíziám patrí 39 % podiel na trhu.
Rádio počúva viac ako polovica populácie
Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera“ predstavovala 53 % populácie. Prvú pozíciu si udržalo Rádio Expres so 17 %, nasleduje Rádio Slovensko s 15 % a prvú trojku uzatvára Fun rádio s počúvanosťou 10 %.
Rádio Europa 2 dosiahlo 8 % a Rádio Vlna 7 %. Rádio Melody (predtým Rádio Jemné) malo počúvanosť na úrovni 6 %. Poradie siedmich najpočúvanejších staníc uzatvára Rádio Regina s počúvanosťou 5 %.
V dosiahnutých podieloch na trhu kopíruje poradie na prvých troch miestach rebríček počúvanosti rozhlasových staníc. Prvenstvo patrí Rádiu Expres s 21 % podielom, Rádio Slovensko má 19 % podiel a prvú trojku uzatvára s 13 % podielom Fun rádio.
Na ďalších priečkach je už zmena voči rebríčku počúvanosti. Štvrtá priečka s 10 % podielom patrí Rádiu Vlna a piata Rádiu Europa s podielom na trhu a 9 %. Poradie siedmich rozhlasových staníc s najväčším podielom na trhu uzatvára Rádio Melody (predtým Rádio Jemné) so 7 % a Rádio Regina s 5 %. Ostatné rozhlasové stanice držia 15 % podiel z trhu.
Noviny a časopisy číta necelá tretina populácie
Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla hodnotu 28 % opýtaných v parametri „čítal som posledné vydanie“. Za posledných 14 dní denníky čítalo 56 % opýtaných.
Prvú pozíciu si udržal Nový Čas s 13 %. Nasledujú denníky Plus jeden deň (6 %), Pravda a Sme (po 5 %). Denník Šport má čítanosť 4 % , Denník N a Hospodárske noviny dosiahli 3 %.
Posledné vydanie týždenníka si aspoň prelistovalo 29 % opýtaných. Pri dvojtýždenníkoch predstavuje čítanosť 13 %. Najčítanejším bol týždenník Plus 7 dní (5 %). Štvorpercentnú čítanosť majú týždenníky Život a Báječná žena. O jedno percento menej populácie číta Nový Čas Nedeľa, Nový Čas pre ženy, Eurotelevíziu a Slovenku.
Celková čítanosť mesačníkov bola v sledovanom období na úrovni 45 %. Najviac, 5 %, mali časopisy Emma a Zdravie. Štvorpercentnú čítanosť mal Záhradkár, Nový Čas krížovky, Evita Magazín, Urob si sám a Napínavé krížovky.
O prieskume: Národný prieskum MML-TGI (Market & Media & Lifestyle – Target Group Index ®) realizuje spoločnosť MEDIAN SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media. Prieskum prebieha kontinuálne už od roku 1997. Výsledky aktuálneho prieskumu boli zbierané v termíne od 3.1.2022 do 19.6.2022 na vzorke 4 117 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 – 79 rokov.