V prvý prázdninový mesiac navštívilo slovenské weby viac ako 4,2 milióna unikátnych používateľov (RU), čo je o 3 percentá viac ako v predchádzajúcom mesiaci. Darilo sa televíznym webom a polepšil si aj bulvár.
Pozíciu jednotky medzi prevádzkovateľmi webov si naďalej drží Ringier Slovakia aj jeho vlajková loď – spravodajský web Aktuality.sk. Vyplýva to z oficiálneho auditu návštevnosti webových portálov IABmonitor.
Čítajte viac Prieskum: Atraktívny obsah neprináša len návštevnosť. Čitatelia venujú väčšiu pozornosť aj reklameAktuality na čele, rastie Zoznam
Aktuality.sk sú naďalej najnavštevovanejším slovenským webom. V júli si na ne kliklo viac 2,6 milióna unikátnych návštevníkov. Pozíciu jednotky slovenského internetu si spravodajský portál udržal aj napriek miernemu poklesu návštevnosti o 1,1 % voči predchádzajúcemu mesiacu a o viac ako 8 % v medziročnom porovnaní.
Pozíciu dvojky si obhájil Zoznam.sk, ktorý zvýšil počet svojich čitateľov medzimesačne aj medziročne. V júli ho navštívilo takmer 2,6 milióna ľudí a od trhovej jednotky ho delilo len 36 500 návštevníkov. Pred rokom bol pritom rozdiel až 356-tisíc. Pochváliť sa môže nárastom o 1,1 % voči predchádzajúcemu mesiacu a viac ako 3-percentným medziročným nárastom.
Rovnako Pluska.sk si v júli obhájila svoju pozíciu z predchádzajúceho mesiaca. Viac ako 2,4 milióna návštevníkov – o takmer 4 % viac ako v predchádzajúcom mesiaci – zabezpečilo bulvárnemu webu tretiu priečku.
Čítajte aj Nový šéf RTVS bude rozhodovať aj o osude týchto programových noviniekNa štvrtej pozícii zostáva naďalej spravodajský web Sme.sk, ktorý v júli navštívilo 2,35 milióna čitateľov. Napriek miernemu nárastu návštevnosti sa zvyšuje jeho odstup od tretej Plusky. Kým v júni strácal necelých 11-tisíc návštevníkov, v júli bol už odstup takmer 84-tisíc. Takto pred rokom si pritom na Sme kliklo o 76-tisíc ľudí viac ako na Plusku.
Prvú päťku najnavštevovanejších webov uzatvára Pravda.sk s návštevnosťou tesne nad 2 miliónmi unikátnych používateľov. Spravodajský portál mediálneho domu OUR MEDIA SR je zároveň posledným webom, ktorého návštevnosť prekročila dvojmiliónovú hranicu. Počet návštevníkov sa zvýšil voči predchádzajúcemu mesiacu o 2,6 %, v medziročnom porovnaní však mierne poklesol o 0,7 %.
Čítajte aj Do platnosti vstúpil nový mediálny zákon. Povinnosti pribudli televíziám aj streamovacím službámSpravodajský portál Markízy opäť v top desiatke, vypadol HNonline
Druhú päťku najnavštevovanejších webov otvárajú Topky.sk, ktoré už atakujú dvojmiliónovú hranicu návštevnosti. Posilnili o 7,5 % a predbehli tak Cas.sk, ktorý odsunuli na siedmu priečku. Polepšili si aj ôsme Dobrenoviny.sk a deviaty Bazos.sk, na ich poradie v rebríčku to však nemalo vplyv.
Zmena nastala na poslednej priečke top desiatky webov, ktorú musel opustiť spravodajský portál Hnonline.sk. O necelých 9-tisíc návštevníkov ho predbehol spravodajský portál Markízy TVnoviny.sk. Predchádzajúci mesiac mal pritom Hnonline.sk o takmer 60-tisíc návštevníkov viac a pred rokom v júli až o 158-tisíc viac.
Do top dvadsiatky sa dostal Azet, vypadol Denník N
V druhej desiatke webov si pripísali dvojciferné medzimesačné nárasty dva weby. Dvanásty Startitup.sk zvýšil svoju návštevnosť voči júnu o takmer 11 %. Skokanom mesiaca sa však stal Azet.sk patriaci Ringieru, ktorý kontinuálne rastie a v júli sa prebojoval na 19. priečku. Podarilo sa mu pritom opäť prekonať miliónovú hranicu návštevnosti, pričom prvýkrát sa nad milión dostal v januári tohto roku. Portál svoj výkon zvýšil o 17 % voči predchádzajúcemu mesiacu a medziročne až o 47 %.
Prvú dvadsiatku tak musel opustiť spravodajský portál Dennikn.sk. Voči predchádzajúcemu mesiacu zaznamenal pokles návštevnosti o 3,4 %, čím dal šancu televíznemu weby Markízy, ktorý ho preskočil a pripísal si nárast o 3,7 %. Obidva posledne spomenuté weby však zaznamenali dvojciferný prepad návštevnosti v medziročnom porovnaní – Markiza.sk o takmer 18 % a Dennikn.sk o 25 %.
Čítajte aj Zemetrasenie v Markíze: Nová séria Farmy s veľkými zmenami, Evelyn končí!Dvojciferné nárasty TA3 a RTVS
Spomeňme ešte televízne portály, ktoré majú kolísavú návštevnosť. Webu Markízy sme sa venovali v predchádzajúcom odstavci, v júli bol najnavštevovanejším televíznym webom a patrí mu 20. priečka v rebríčku.
Výrazne si polepšil web spravodajskej televízie TA3, ktorý medzimesačne zvýšil svoju návštevnosť o 22 % a opäť sa dostal nad miliónovú hranicu RU, čo sa mu naposledy podarilo vo februári tohto roku. Obsadil 22. priečku a je zároveň posledným slovenským webom, ktorý má návštevnosť vyššiu ako milión RU.
Nasledujúca priečka patrí webu RTVS, ktorý zvýšil svoju návštevnosť voči predchádzajúcemu mesiacu o 16 percent. Ako jedinému sa v júli nedarilo televíznemu webu Jojky, ktorý si pripísal pokles návštevnosti o 29 % voči predchádzajúcemu mesiacu, čo znamenalo prepad o 6 priečok na 24. miesto v rebríčku.
Top 25 webov v júli 2022:
Por. | Zmena | Web | Prevádzkovateľ | návštevnosť za júl 2022 (RU) | porovnanie s júnom 2022 | porovnanie s júlom 2021 |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | – | aktuality.sk | Ringier Slovakia | 2 616 557 | –1,1% | –8,2% |
2. | – | zoznam.sk | Zoznam | 2 580 063 | +1,1% | +3,4% |
3. | – | pluska.sk | News and Media Holding | 2 437 890 | +3,8% | –1,1% |
4. | – | sme.sk | Petit Press | 2 354 027 | +0,7% | –7,3% |
5. | – | pravda.sk | OUR MEDIA SR | 2 084 087 | +2,6% | –0,7% |
6. | +1 | topky.sk | Zoznam | 1 982 152 | +7,5% | –5,6% |
7. | –1 | cas.sk | FPD Media | 1 952 090 | +1,4% | –7,2% |
8. | – | dobrenoviny.sk | Nearby smart communication | 1 810 654 | +2,6% | +20,5% |
9. | – | bazos.sk | Radim Smička | 1 782 032 | +1,0% | –5,3% |
10. | +2 | tvnoviny.sk | Markíza-Slovakia | 1 749 523 | +6,4% | –2,6% |
11. | –1 | hnonline.sk | MAFRA Slovakia | 1 740 646 | +2,1% | –10,9% |
12. | +2 | startitup.sk | Startitup | 1 737 616 | +10,9% | –3,9% |
13. | –2 | heureka.sk | Heureka shopping | 1 691 003 | +0,6% | –3,4% |
14. | –1 | webnoviny.sk | SITA | 1 482 870 | –5,4% | +17,0% |
15. | – | dnes24.sk | Global24 | 1 404 091 | –4,2% | +5,2% |
16. | +1 | noviny.sk | Mac TV | 1 313 791 | +2,4% | +5,6% |
17. | –1 | interez.sk | Startitup | 1 275 760 | –8,4% | +14,1% |
18. | +1 | refresher.sk | REFRESHER Media | 1 215 243 | +2,0% | –4,1% |
19. | +3 | azet.sk | Ringier Slovakia | 1 161 892 | +17,0% | +46,8% |
20. | +1 | markiza.sk | Markíza-Slovakia | 1 106 530 | +3,7% | –17,6% |
21. | –1 | dennikn.sk | N Press | 1 091 522 | –3,4% | –24,9% |
22. | +4 | ta3.com | CEN | 1 015 243 | +22,0% | –2,7% |
23. | +2 | rtvs.sk | RTVS | 983 411 | +16,1% | –7,3% |
24. | –6 | joj.sk | Mac TV | 875 890 | –28,7% | –11,0% |
25. | –2 | imeteo.sk | MediaAd | 827 762 | –11,8% | n/a |
Lídrom mediálnych webov je Mediaklik
V kategórii Marketing a médiá sú zaradené štyri weby. Najnavštevovanejším je Mediaklik.sk, ktorý v júli navštívilo viac ako 152-tisíc unikátnych používateľov.
Na druhú priečku sa dostal s viac ako 68-tisíc návštevníkmi web Omediach.com, ktorý odsunul na tretiu pozíciu portál Strategie.sk. Na ten si v júli kliklo 47 539 ľudí. Štvorkou spomedzi mediálnych webov je portál Mediálne.sk patriaci pod Trend, ktorý v júli navštívilo 12 575 ľudí.
V porovnaní s predchádzajúcim mesiacom zaznamenali takmer všetky weby pokles návštevnosti. Najviac návštevníkov stratilo Mediálne.sk (-58 %), o zhruba 20 percent poklesli aj Mediaklik.sk a Strategie.sk. Nárast si pripísal len web Omediach.com, a to o 49 %.
Kategória Marketing a médiá:
Por. | Zmena | Web | Prevádzkovateľ | návštevnosť za júl 2022 (RU) | porovnanie s júnom 2022 | porovnanie s júlom 2021 |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | – | mediaklik.sk | OUR MEDIA SR | 152 483 | –21,1% | n/a |
2. | +1 | omediach.com | Miramedia | 68 138 | +49,4% | –18,9% |
3. | –1 | strategie.sk | MAFRA Slovakia | 47 539 | –19,8% | –61,5% |
4. | – | trend.sk/Mediálne | News and Media Holding | 12 575 | –58,3% | +31,4% |
Najsilnejší prevádzkovatelia webov
Najväčším prevádzkovateľom slovenských webov je mediálny dom Ringier Slovakia so svojou vlajkovou loďou Aktuality.sk. Už druhý mesiac po sebe sa mu však nepodarilo dostať nad hranicu troch miliónov používateľov. Za posledný rok sa tak stalo len tretíkrát.
Na druhú priečku sa vrátil mediálny dom News and Media Holding, ktorý má v portfóliu bulvárnu Plusku.sk, ekonomický portál Trend.sk a najnovšie už aj Dennikstandard.sk. Svoju celkovú návštevnosť zvýšil medzimesačne o viac ako 5 % aj medziročne o viac ako 6 %. Na tretiu priečku tak opäť odsunul Zoznam so svojimi webmi Zoznam.sk a Topky.sk.
Prvá trojka sa vzďaľuje pelotónu
Kým medzi prevádzkovateľmi na prvých troch miestach sú relatívne malé rozdiely – medzi Ringierom a NMH je to 71-tisíc používateľov a medzi NMH a Zoznamom 58-tisíc, štvrtý Petit Press je už vzdialený od tretieho Zoznamu o viac ako 462-tisíc používateľov.
Na porovnanie, v júli minulého roka boli prevádzkovatelia na prvých troch priečkach od seba vzdialení výrazne viac. Vtedy druhý Zoznam strácal na prvý Ringier viac ako 316-tisíc návštevníkov, no štvrtý Petit Press na vtedy tretí News and Media Holding „len“ 162-tisíc používateľov.
Na ďalších miestach sú prevádzkovatelia webov bez zmeny poradia. Štvrtý je už spomínaný Petit Press prevádzkujúci Sme.sk, piata spoločnosť Startitup, šiesty mediálny dom OUR MEDIA SR, pod ktorý patrí Pravda.sk aj portál Mediaklik.sk, a siedma Markíza – Slovakia s jej televíznym a spravodajským webom. Markíza – Slovakia je zároveň posledným prevádzkovateľom, ktorý so svojimi webmi prekračuje dvojmiliónovú návštevnosť.
V prvej desiatke prevádzkovateľov webových portálov je ešte ôsma FPD Media zastrešujúca Cas.sk a deviata MAFRA Slovakia (Hnonline.sk, Svetevity.sk, Strategie.sk, ticketportal.sk a ďalšie). Po minulomesačnom náraste zaznamenala pokles SITA, pod ktorú patria aj webnoviny.sk. Spadla o dve pozície nižšie a uzatvára tak top desiatku.
Top 10 prevádzkovateľov webov v júli 2022:
Por. | Zmena | Prevádzkovateľ | Weby | návštevnosť za júl 2022 (RU) | porovnanie s júnom 2022 | porovnanie s júlom 2021 |
---|---|---|---|---|---|---|
______________________________________________________________________________ | ||||||
1. | – | Ringier Slovakia | aktuality.sk, azet.sk, nehnutelnosti.sk, bazar.sk, … | 2 945 307 | –0,4% | –7,5% |
______________________________________________________________________________ | ||||||
2. | +1 | News and Media Holding | pluska.sk, trend.sk, dennikstandard.sk, … | 2 874 262 | +5,2% | +6,4% |
______________________________________________________________________________ | ||||||
3. | –1 | Zoznam | zoznam.sk, topky.sk | 2 816 296 | +1,3% | –1,8% |
______________________________________________________________________________ | ||||||
4. | – | Petit Press | sme.sk | 2 354 027 | +0,7% | –7,3% |
______________________________________________________________________________ | ||||||
5. | – | Startitup | startitup.sk, interez.sk, emefka.sk, imhd.sk | 2 307 626 | +1,6% | –4,8% |
______________________________________________________________________________ | ||||||
6. | – | OUR MEDIA SR | pravda.sk, birdz.sk, mediaklik.sk | 2 104 376 | +2,7% | –0,2% |
______________________________________________________________________________ | ||||||
7. | – | Markíza-Slovakia | markiza.sk, tvnoviny.sk | 2 083 052 | +3,2% | –4,7% |
______________________________________________________________________________ | ||||||
8. | +1 | FPD Media | cas.sk | 1 952 090 | +1,4% | –7,2% |
______________________________________________________________________________ | ||||||
9. | +1 | MAFRA Slovakia | hnonline.sk, svetevity.sk, zlacnene.sk, ticketportal.sk, … | 1 931 236 | +2,2% | –15,0% |
______________________________________________________________________________ | ||||||
10. | –2 | SITA | webnoviny.sk, zdravoteka.sk, … | 1 820 289 | –6,0% | +17,7% |
Zdroj údajov: IAB Slovakia / IABmonitor
Poznámka: Portál Mediaklik.sk patrí do vydavateľského domu OUR MEDIA SR.