V najväčšom prieskume spotrebiteľskej dôvery si Slováci po ôsmy raz zvolili značky, ktorým veria najviac. Ocenenia si odniesli zahrnuté značky, ktoré sú tými najsilnejšími na slovenskom trhu, a to v 85 kategóriách.

Slovenský trh prechádza v posledných rokoch turbulentným obdobím. Pandémia, vojnový konflikt a vysoká inflácia zmenili nákupné zvyklosti spotrebiteľov. Napriek tomu vo väčšine kategórií zostali zákazníci pomerne konzervatívni a volili istotu.
Samotné značky sa do prieskumu nemôžu nominovať, o titul totiž automaticky bojuje desať najsilnejších značiek s najvyšším objemom predaja v danej kategórii. Tento rok sa o titul Najdôveryhodnejšia značka uchádzalo viac ako 700 značiek v 85 kategóriách, z ktorých bolo až 19 nových.
„Ocenenie Najdôveryhodnejšia značka má tú prednosť, že je otvorené všetkým značkám na trhu, ktoré majú vo svojej kategórii významné miesto. Žiadna téma nie je tabu, pretože iba tak možno objektívne opísať nákupné správanie a zmeny v spoločnosti. Aj preto sme najnovšie otvorili kategóriu Predajca erotického tovaru, kde zvíťazila značka Erotic City,“ uvádza Veronika Trembáčová, projektová manažérka usporiadateľskej spoločnosti Atoz Marketing Services. K novým kategóriám patria napríklad Pneumatiky, Počítačové antivírusy, Developeri, Stávkové kancelárie či Športová výživa.

O víťazoch rozhodol nezávislý prieskum, ktorý realizovala spoločnosť NIQ na reprezentatívnej vzorke 2000 respondentov. Respondenti vybrali v každej kategórii jedinú značku, ktorej dôverujú najviac. Niektoré kategórie, ako napríklad Detské plienky či Detská výživa, hodnotili iba rodičia, kategóriu Osobné automobily iba vodiči a Krmivá pre psy a Krmivá pre mačky iba majitelia domácich zvierat.
Mnohé značky obhájili svoje víťazstvo z minulého roka, no niektoré kategórie priniesli na najvyššom stupienku zmenu. Viacerí víťazi získali svoj titul s výrazným náskokom pred konkurenciou. Napríklad v kategórii Predajcovia drogérie zvíťazila značka dm drogerie markt vďaka skoro dvom tretinám hlasov. Bistro.sk a Gymbeam získali v kategóriách Q-commerce, respektíve Športová výživa takmer polovicu hlasov. Značka Super Zoo v svojej kategórii dostala taktiež polovicu hlasov, kým jej súper na druhom mieste si pripísal necelých 15 percent hlasov. Podobne sa to skončilo aj v kategórii Predajcovia liekov, kde si však víťazná značka Dr.Max pripísala skoro 60 percent všetkých hlasov danej kategórie.
Víťazné značky vo všetkých kategóriách si môžete pozrieť tu.