Obraty maloobchodných prevádzok v nákupných centrách na Slovensku sa v prvom polroku tohto roka medziročne zvýšili o 11 %. Obraty najviac narástli medziročne v januári o 23 % a vo februári o 16 %. Vyplýva to z kvartálneho reportu globálnej realitno-poradenskej spoločnosti CBRE.
Čítajte aj Markizácky Dunaj ukáže ťažké historické okamihy. Čo všetko prinesie nová séria?Prvá polovica tohto roka má lepšie výsledky medziročne aj v návštevnosti nákupných centier. Aj v tomto prípade najviac rástla v úvodných zimných mesiacoch. Podľa aktuálnych meraní sa celková návštevnosť zvýšila o 8 %. Zároveň sa v porovnaní s predchádzajúcim rokom zvýšila aj cena nájmov o 7 %.
Aktuálne je na Slovensku celkom 2,36 milióna štvorcových metrov moderných maloobchodných priestorov, teda nákupných centier a retail parkov. Podľa riaditeľa prenájmov obchodných priestorov CBRE Slovensko Tomáša Lörincza od roku 2019 každoročne na náš trh pribudne nové nákupné centrum s výmerou presahujúcou 20-tisíc štvorcových metrov.
Čítajte aj Veľvyslanectvo USA plánuje zmeniť adresu. Z historického centra smeruje do nového centra Bratislavy„Inak to nebolo ani tento rok. Po dvoch rokoch bol totiž v Bratislave dokončený ďalší veľký projekt, konkrétne rozšírenie nákupného centra Eurovea s celkovou prenajímateľnou plochou s rozlohou 25-tisíc štvorcových metrov,“ priblížil.
Potrebu otvárania kamenných prevádzok potvrdzujú podľa Lörincza aj najnovšie výsledky z európskej správy CBRE, ktorá uvádza, že až 60 % spotrebiteľov v rámci Európy uprednostňuje nákup v kamenných prevádzkach. „Budúcnosť maloobchodu tak definuje tzv. omnichannel stratégia, ktorá ponúka bezproblémový nákup na internete aj v kamennej prevádzke,“ doplnil Lörincz.