Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Alza "zamestnala" umelú inteligenciu. Zdvíha telefóny a triedi požiadavky zákazníkov

Umelá inteligencia pomáha e-shopu zlepšovať zákaznícky servis.

01.08.2023 06:00
Alza Foto:
Alza.sk prvýkrát nasadzuje v zákazníckej starostlivosti umelú inteligenciu.
debata
ahsoka, star wars, Čítajte aj Seriálový august: Začiatok konca sveta pokračuje a ďalšie neodolateľné televízne kúsky

Alza prvýkrát nasadzuje na vybavovanie zákazníckych požiadaviek umelú inteligenciu menom Alzee. Tá zrýchľuje prepojenie volajúcich zákazníkov priamo k špecializovaným tímom operátorov, ktorí dokážu efektívnejšie riešiť ich požiadavky. Na najčastejšie otázky, ako je stav objednávky, dokáže Alzee priamo odpovedať.

Robot Alzee má pomôcť zrýchliť a zároveň zlepšiť vybavovanie zákazníckych požiadaviek. Je totiž prvým hlasom, ktorý dvíha prichádzajúce zákaznícke hovory. Ostrému spusteniu predchádzalo šesť mesiacov vývoja a testovania, vrátane niekoľko tisíc testovacích telefonických hovorov.

Alza.sk prvýkrát nasadzuje v zákazníckej... Foto: Alza.sk
Alzee, Alza Alza.sk prvýkrát nasadzuje v zákazníckej starostlivosti umelú inteligenciu.

„Vďaka Alzee sa zákazníci pri telefonáte na našu zákaznícku linku rýchlejšie a pohodlnejšie dovolajú priamo k operátorovi, ktorý je v danej chvíli najlepšie schopný ich požiadavku vyriešiť,“ vysvetľuje Andrea Slaná, country manažérka Alza.sk.

predvolebná kampaň, bilbord, marian Kotleba Čítajte aj Predvolebné bilbordy Kotlebovcov: Petíciu za ich odstránenie už podpísalo 10-tisíc ľudí

„Mesačne naši operátori v priemere spracovávajú 18-tisíc otázok od zákazníkov, v hlavnej sezóne pred Vianocami je to až 25-tisíc. Zapojenie umelej inteligencie Alzee nám pomôže tento servis ešte zrýchliť a zefektívniť,“ predpokladá Lenka Bartizalová, riaditeľka call centra Alza.

„Voicebot po spojení hovoru zákazníka požiada, aby jednou vetou vysvetlil, s čím potrebuje pomôcť, a po potvrdení, že požiadavku správne rozpoznal, ju prepojí na najvhodnejšieho kolegu. Odpadá tak nutnosť zadávať číslo skupiny požiadaviek na klávesnici telefónu,“ dodáva Slaná.

Osada 2 Čítajte aj Na Slovensku prepadák, v Česku veľký hit. Seriál Osada sa na jeseň vráti v druhej sérii

Na niektoré otázky odpovie robot

Robot zatiaľ dokáže rozpoznať viac ako 40 dôvodov telefonátov a podľa nich hovory prepája špecializovaným tímom operátorov. Na otázky ohľadne otváracích hodín jednotlivých pobočiek dokáže odpovedať priamo bez nutnosti kontaktu so živým operátorom. Zároveň firma pracuje na jeho ďalšom rozvoji a postupne pribudne kategória otázok, ktoré dokáže pre zákazníkov vyriešiť, rozširovať.

Alzee je kombinácia rôznych automatizačných riešení a umelej inteligencie. Okrem hovorov na zákazníckej linke zároveň triedi písomné otázky a požiadavky zákazníkov z webového formulára a e-mailových adries. Pri niektorých otázkach dokonca pripraví operátorom návrh odpovede. E-shop očakáva, že vďaka postupnému učeniu sa bude jej pracovná náplň ďalej rozširovať.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #umelá inteligencia #Alza #e-shopy