Poštové schránky či spoločné priestory plné letákov obchodných reťazcov, k tomu ďalšie letáky vložené v rôznych novinách a magazínoch sú už minulosťou. Aj keď presná štatistika neexistuje, odhadom išlo o stovky miliónov ročne s váhou papiera niekoľko desiatok tisíc ton. Po výraznom náraste cien papiera reťazce hľadali cesty, ako ušetriť a a zamerali sa čoraz viac na online komunikáciu so svojimi zákazníkmi.

V duchu hesla, že len slová nestačia a ak chceme naozaj chrániť prírodu, je potrebné konať, začali obchodné reťazce začiatkom roka obmedzovať tlač letákov s akciovou ponukou. Prvým bol reťazec Lidl, ktorý pravidelnú týždňovú distribúciu do schránok ukončil ešte v roku 2020, začiatkom tohto roka ukončil aj ich vkladanie do vybraných denníkov a týždenníkov a letáky ponechal len v predajniach.

Tesco sa začiatkom roka dokonca po dvadsiatich rokoch s tlačenými letákmi dokonca definitívne rozlúčilo a akciovú ponuku už svojim zákazníkom ponúka len v digitálnej forme v aplikácii alebo na webe. Kaufland a COOP Jednota si zatiaľ letáky ponechali, na ich tlač však využívajú ekologickejšiu tlač.
Lidl najnovšie ponúka možnosť odoberať ich letáky aj prostredníctvom obľúbenej četovacej aplikácie WhatsApp. „Veríme, že informácie o našich akciových ponukách dokážeme aj takto čoraz väčšiemu počtu ľudí doručiť elektronicky,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl SR zodpovedný za nákup a marketing, a dodal: „Zákazníci, ktorí leták ešte stále uprednostňujú v tlačenej forme, ho nájdu v našich predajniach. Pravidelne však prehodnocujeme ich počet, ktorý medziročne klesá.“
Pri odoberaní letákov prostredníctvom WhatsApp stačí naskenovať QR kód, potvrdiť doručenú správu a dvakrát týždenne – v pondelok a vo štvrtok – dostanete do správy elektronický Lidl leták.