Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Stop nezdravým potravinám: Veľký reťazec radikálne mení propagáciu týchto výrobkov

Nastavuje nové štandardy marketingovej komunikácie potravín s ohľadom na deti.

14.03.2023 06:00
nakupovanie, potraviny, rodina Foto:
Ilustračné foto.
debata (15)
Renáta Názlerová Čítajte aj Bratislavský kraj ma dlhodobo šikanoval a diskriminoval, hovorí po vyhadzove bývalá tvár Jojky

Spôsob, akým sa stravujeme, má obrovský vplyv na naše zdravie, pričom návyky si z veľkej časti vytvárame už v detstve. Lidl preto ako prvý na Slovensku prichádza s novými štandardmi pri marketingovej komunikácii výrobkov pre deti. Týka sa to predovšetkým potravín s vysokým obsahom nasýtených mastných kyselín, cukru či soli.

„Na Slovensku máme 161 predajní a denne v nich oslovujeme státisíce zákazníkov. Máme významný vplyv na ich stravovacie návyky. Záleží nám na zdraví zákazníkov – súčasných i budúcich. Uvedomujeme si našu zodpovednosť a prijímame preto konkrétne záväzky. Zameriavame sa na hlavne na naše privátne značky, ktoré tvoria až 80% nášho sortimentu a zároveň máme priamy dosah na ich zloženie, kvalitu a balenie,” vysvetlil Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za oblasť nákupu a marketingu.

online nakupovanie, e-shop Čítajte aj Tesco dostane konkurenciu. Ďalší veľký reťazec čoskoro spustí donášku potravín

Zmena komunikácie v reklame

Zodpovednejšie nastavenie marketingu detských produktov v praxi znamená, že v letákoch, inzerátoch, televíznej reklame a všetkých ďalších propagačných materiáloch nebude Lidl využívať imidžové fotografie či vizuály, ktoré by podporovali nezdravé výrobky.

V komunikácii sa tak viac nebudú objavovať deti napr. s čokoládou, lízankou, zmrzlinou alebo sladenými nápojmi. Výnimkou sú akciové ponuky počas Vianoc, Veľkej noci a Halloweenu.

Koniec lákadiel pre deti

Do konca roku 2025 zmiznú z obalov všetkých privátnych značiek Lidla motívy, ktoré lákajú deti ako napríklad kreslené postavy či zvieratká. Súčasťou produktov či ich balení nebudú viac ani hračky, nálepky či zberateľské kartičky. Zmenia sa aj názvy výrobkov tak, aby neobsahovali priamu referenciu na detského zákazníka či ho inak lákali bez konkrétneho logického napojenia na produkt.

Reťazec bude propagovať aj zdravú a vyváženú stravu pre deti, pri čom sa riadi odporúčaním Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO). Okrem toho do konca roku 2025 odstráni motívy adresované deťom z obalov potravinárskych výrobkov vlastnej značky, ak tieto výrobky nespĺňajú požiadavky WHO. Počet zdravých potravín bude ďalej rozširovať.

top tv programy február Čítajte aj Klamstvo, Einstein, Dunaj alebo Nemocnica? Diváci rozhodli, že rebríček ovládli...

Nové štandardy marketingovej komunikácie s ohľadom na deti sú súčasťou záväzku spoločnosti Lidl k uvedomelému stravovaniu. Nejde pritom o prvú takúto iniciatívu Lidla. Už v roku 2018 si diskont stanovil cieľ znížiť množstvo pridaného cukru a soli vo výrobkoch vlastných značiek v priemere o pätinu. Prioritne sa pritom zameriava na produkty, ktoré konzumujú deti.

© Autorské práva vyhradené

15 debata chyba
Viac na túto tému: #Lidl #nezdravé potraviny #marketingová stratégia