Úspešný štart Klamstva
Televízia Markíza v pondelok 20. februára úspešne odštartovala už svoju tretiu tohtoročnú seriálovú novinku. Dramatický seriál Klamstvo sa uviedol ako najsledovanejší nespravodajský program z celej februárovej programovej ponuky televízie Markíza.
V obchodnej cieľovej skupine 12–54, a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti, dosiahla prvá epizóda vysokú sledovanosť 9,4 % aj trhový podiel takmer 28 %. K obrazovkám pritiahla 563-tisíc divákov starších ako 12 rokov a aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine išlo o divácky najúspešnejší nespravodajský program Markízy. Oproti živému vysielaniu si v trojdňovej odloženej sledovanosti polepšil o 57-tisíc divákov, čo predstavuje nárast o 10 %.
Rozlúčka s Ivetou a nástup Einsteina
Pre televíziu JOJ bol najsledovanejším programom seriál Iveta, ktorý sa vo februári rozlúčil s divákmi. Na obrazovku ho televízia uviedla na začiatku januára a s prvou časťou sa jej podarilo k obrazovkám pritiahnuť rekordných 860-tisíc divákov po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti. Hoci už ďalším častiam ubudli diváci, stále si udržal vysoko nadštandardnú sledovanosť.
Všetky tri posledné epizódy odvysielané vo februári obsadili prvé priečky v rebríčku najsledovanejších programov mesiaca. Ako jediné tiež v cieľovej skupine 12–54 dosiahli sledovanosť nad hranicou 10 %. Iveta sa s divákmi rozlúčila s ratingom 10,7 % a podielom na trhu 29,6 %, pri obrazovkách bolo 589-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti. Televízia po triumfálnom úspechu potvrdila, že seriál bude pokračovať druhou sériou.
Ivetu v nedeľné večery vystriedal nový seriál Einstein, ktorý sa uviedol 26. februára so sledovanosťou 9,5 % a podielom na trhu 27 % v cieľovke 12–54. Pozrelo si ho 506-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Pri ďalších epizódach už má sťaženú situáciu, silnou konkurenciou je mu tanečná horúčka, ktorú spustila Markíza so svojou jarnou ťažiskovou šou Let's Dance.
Dunaj alebo Nemocnica?
V utorkové a štvrtkové večery sa o priazeň divákov uchádzajú seriály Nemocnica a Dunaj, k vašim službám. Prvý dobový seriál televízie Markíza zaznamenal prvenstvo v mladšom publiku. V cieľovej skupine 12–54 si najvyššie skóre pripísala epizóda odvysielaná v utorok 14. februára, ktorá dosiahla sledovanosť 8,5 % a trhový podiel 24,6 %. Taktiež aj v širšej cieľovej skupine 12+ išlo o najúspešnejšiu časť, keď k obrazovkám Markízy pritiahla až 489-tisíc divákov. Oproti živému vysielaniu si v trojdňovej odloženej sledovanosti polepšila o 55-tisíc divákov, čo predstavuje nárast o 11 %.
Nemocnica je na obrazovke Jojky už štvrtú sezónu a stále je divácky obľúbená. Minulý mesiac si na konto pripísala rekord sezóny, keď v utorok 7. februára dosiahla v cieľovke 12–54 sledovanosť 8,4 % a trhový podiel 24,5 %. Pozrelo si ju 522-tisíc divákov starších ako 12 rokov, oproti živému vysielaniu si v trojdňovej odloženej sledovanosti polepšila o 50-tisíc divákov, čo predstavuje nárast o takmer 10 %.
Novinka Na nože vs. Hranica
Stredajšie večery patria od 8. februára novej kuchárskej reality šou Na nože, v ktorej šéfkuchár Martin Novák podáva pomocú ruku reštauráciám, ktoré sa ocitli v problémoch. Slovenskej adaptácii celosvetovo úspešného formátu Kitchen Nightmares pribúdajú z týždňa na týždeň diváci a televízia už potvrdila pokračovanie v druhej sérii.
V rámci uplynulého mesiaca bola najsledovanejšia tretia epizóda odvysielaná 22. februára, ktorá v cieľovej skupine 12–54 dosiahla sledovanosť 8,8 % a trhový podiel 28,4 %. Najúspešnejšia bola aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+, keď si ju pozrelo 398-tisíc divákov. Oproti živému vysielaniu jej v odloženej sledovanosti pribudlo až 92-tisíc divákov, čo predstavuje nárast o 23 %.
Konkurenčná Hranica na JOJ si vo februári pripísala najlepšiu sledovanosť v pondelok 6. februára, kedy ju sledovalo 352-tisíc divákov. V stredu 8. februára, kedy štartovala šou Na nože, si ju pozrelo len o tisícku divákov menej, 351-tisíc. V cieľovej skupine 12–54 si, paradoxne, pripísala Hranica najlepší výsledok v deň štartu Na nože, kedy zaznamenala sledovanosť 5,7 % a podiel na trhu 17,2 %.
Mama na prenájom vs. Bez sevítky
V podvečernom vysielaní sa darilo Mame na prenájom aj Bez servítky. Tohtoročná seriálová novinka Markízy minulý mesiac najviac zabodovala s epizódou odvysielanou v pondelok 13. februára, ktorá si pripísala doposiaľ rekordnú sledovanosť 8,9 % a rovnako aj najvyšší trhový podiel 30,4 %. Pozrelo si ju celkovo 473-tisíc divákov starších ako 12 rokov, v tejto univerzálnej cieľovej skupine bola ešte úspešnejšia časť odvysielaná v pondelok 27. februára, ktorú sledovalo až 485-tisíc divákov.
Bez servítky si pripísalo najvyšší výkon v týždni, kedy sa vrátila na obrazovky ako jedna zo súťažiacich Nora Kabrheľová, ktorá už v minulosti priniesla formátu rekordnú sledovanosť. Tentokrát si v piatok 24. februára, kedy varila práve bývalá hviezda z Pereša, pripísalo Bez servítky sledovanosť 8,4 % a podiel na trhu až 31,3 %. Pozrelo si ju až 483-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Jednotka boduje s osvedčenou zábavou
Jednotke RTVS sa darí pritiahnuť divákov k obrazovkám so svojimi osvedčenými zábavnými šou – v piatok s Milujem Slovensko a v sobotu so Záhadami tela. Tie boli vo februári aj najsledovanejším programom RTVS, ich maximom bolo 514-tisíc divákov pri epizóde odvysielanej v sobotu 4. februára. Nové formáty Hit roka, Traf to či Pravidlá mojej ženy si zatiaľ priazeň divákov nezískali.