Cena polminútového reklamného spotu na tohtoročnom finále ligy amerického futbalu Super Bowl sa vyšplhala na rekordných sedem miliónov dolárov (viac ako 6,5 milióna eur). Televízna spoločnosť Fox uviedla, že za reklamu počas nedeľného finále zarobila na tržbách rekordných zhruba 600 miliónov dolárov.

Finále Super Bowl je sviatkom amerického futbalu. V USA je najsledovanejším programom roka a k televíznym obrazovkám dokáže pritiahnuť až sto miliónov divákov. Takúto masu dokázalo k televíznym obrazovkám pritiahnuť okrem Super Bowl len finále MAS*H v roku 1983.
Svetové hviezdy v pár minútovej šou
Okrem športového zápolenia sú diváci zvedaví aj na program počas prestávky medzi polčasmi. Táto 13-minútová šou je považovaná za vrcholné predstavenie amerického zábavného priemyslu. V minulosti na nej vystúpili svetové hviezdy ako Lady Gaga, Beyoncé, Prince, Madonna alebo The Rolling Stones. Jennifer Lopez opisuje v dokumente Halftime od Netflixu, ako prebiehala v roku 2020 príprava jej spoločného vystúpenia so Shakirou.
Tento rok však šou prvýkrát za desaťročie nesponzoroval nápojový gigant Pepsi. Štafetu prevzala technologická spoločnosť Apple, ktorá s NFL uzavrela päťročnú zmluvu. Prestávka finále medzi tímami Kansas City Chiefs a Philadelphia Eagles patrila superstar popu a R&B Rihanne. Barbadosko-americká speváčka na svojom prvom vystúpení po takmer päťročnej prestávke predstavila hneď niekoľko svojich najväčších hitov vrátane piesní ako Umbrella a Diamonds. Krátko po vystúpení speváčkin manažment oznámil, že je tehotná a čaká svoje druhé dieťa.
Sto miliónov divákov je pre značky výzvou
Diváci sú počas Super Bowl zvedaví aj na reklamy. A firmy sa pretekajú, aby boli ich značky v reklamných brejkoch videné a reklama musí byť veľkolepá nielen výpravou, ale aj hviezdami, ktoré je v nej účinkujú. Častokrát sa reklamný spot vytvára len pre tento večer. Veľkými inzerentmi sú najmä značky alkoholu, nechýbajú reklamy na potraviny, zastúpené sú aj filmové štúdiá, streamovacie služby, automobilky či technologické spoločnosti.
V porovnaní s vlaňajškom však tento rok chýbali firmy z odvetvia kryptomien, ktoré si vlani nakúpili reklamu za milióny dolárov. Po novembrovom krachu americkej kryptomenovej burzy FTX a obvinení jej zakladateľa z trestných činov, okrem iného z podvodu na investoroch, zmluvy na reklamy so spoločnosťami z tohto segmentu padli.