
Obsah je kráľom sociálnych sietí a všetky platformy sa pretekajú v tom, aby im neprestali prúdiť dodávky nového obsahu. Každú chvíľu oznamujú nejakú novinku alebo projekt pre tvorcov obsahu, do ktorého sa môžu prihlásiť.
Kým pred rokmi mohli autori zarábať peniaze len prostredníctvom affiliate marketingu a sponzoringu značiek na sociálnych sieťach, dnes sa na platformy nabaľujú ďalšie a ďalšie príležitosti na vytváranie príjmov pre tvorcov obsahu.

Poslednou novinkou, ktorú oznámila spoločnosť Meta na svojom blogu, je nová funkcia Facebooku, ktorá umožňuje tvorcom používať licencovanú hudbu od populárnych interpretov vo svojich videách a dostávať podiel z reklamných príjmov.
Funkcia Music Revenue Sharing (Zdieľanie príjmov z hudby) je podľa Marka Zuckerberga prvou svojho druhu v hudobnom priemysle, ktorá ponúka tvorcom v takom rozsahu tento typ príjmového modelu. Tvorcovia pomocou nej môžu ľahšie speňažiť svoje videá s licencovanou hudbu od populárnych a začínajúcich umelcov, ako sú Post Malone, Tove Lo, Grupo La Cambia, Leah Kate, Bicep a ďalších.

Ako to funguje
Zdieľanie príjmov z hudby je pre tvorcov aj držiteľov hudobných práv nový spôsob, ako zarobiť peniaze z videí na Facebooku. Autori teraz môžu zarábať peniaze prostredníctvom určitých videí, ktoré používajú licencované skladby. Aby mali prístup k zdieľaniu príjmov z hudby, musia mať oprávnenie na zobrazovanie in-stream reklám vo svojom obsahu a odsúhlasiť pravidlá a podmienky novej služby.
Facebook sa však tentokrát zameriava namiesto krátkeho videa na dlhý obsah. Aby sa tvorcovia kvalifikovali do programu zdieľania príjmov z hudby na Facebooku, musia uverejňovať videá s dĺžkou aspoň 60 sekúnd. Videá musia obsahovať aj vizuálny prvok, samotná licencovaná hudba nemôže byť ich primárnym účelom. Povolené sú iba videá nahrané na stránku Facebook.
Tvorcovia videí získajú 20 % podiel na výnosoch z videí obsahujúcich skladby z licencovanej hudobnej knižnice Facebooku, pričom samostatný podiel získajú držitelia hudobných práv a spoločnosť Meta. Platforma plánuje v budúcnosti pridať aj ďalšie možnosti do svojej licencovanej hudobnej knižnice.
Nová funkcia sa postupne sprístupňuje tvorcom videí na celom svete. Vhodné videá budú spočiatku speňažované prostredníctvom nepreskočiteľných in-stream reklám zobrazovaných v USA a v najbližších mesiacoch sa rozšíri do zvyšku sveta.