Instagram predstavil nové funkcie, ktoré podporujú vytváranie a zdieľanie krátkych videí Reels. Čelí však nespokojnosti mnohých používateľov, najmä influencerov, ktorí chcú zostať pri starých dobrých fotografiách a nechcú, aby sa platforma začínala podobať na TikTok.
Čítajte viac Facebook sa zmenil. Nezobrazuje už príspevky vašich priateľov a stránky, ktoré sledujeteInstagram kladie na videá čoraz väčší dôraz a pridáva ďalšie novinky, aby ich zatraktívnil. K možnosti prehrávania videí na celej obrazovke (full-screen) pribudla možnosť rozdelenia obrazovky buď horizontálne alebo vertikálne, obraz v obraze či pridanie vlastného videokomentáru k existujúcim Reels.
Najnovšie do ponuky pribudli aj šablóny využiteľné pri tvorbe krátkych videí, ktoré používatelia nájdu kliknutím na ikonu fotoaparátu na karte Reels a tiež funkcia Dual, ktorá umožňuje nahrávať súčasne prednou a zadnou kamerou telefónu.
Najviac sa však používateľov dotkla zmena, ktorá všetky videá presťahuje pod jednu záložku a tie, ktoré budú kratšie ako 15 minút, budú automaticky zdieľané ako Reels. Novinka by sa mala v najbližších týždňoch prejaviť u všetkých používateľov, oznámila spoločnosť. Videá zverejnené pred touto zmenou zostanú videami a nestanú sa z nich Reels.
Instagram začal videá podporovať už pred dvomi rokmi pridaním už spomenutých Reels a tvrdí, že to bol správny krok, lebo ich prezeraním trávia používatelia čoraz viac času. Proti dôrazu na videá a ich priorite v algoritme zobrazovania príspevkov však protestujú niektorí používatelia, vrátane tých najprominentnejších, ktorých sledujú stovky miliónov ľudí.
Prekáža im nižší dosah ich príspevkov a túžia po pôvodnom Instagrame ako aplikácii na zdieľanie krásnych štylizovaných fotografií. Spustili aj petíciu na návrat starých dobrých časov tejto platformy.
Čítajte viac Zarábať milióny ročne? Pre kráľov sociálnych sietí to nie je problémNa kritiku reagoval aj šéf Instagramu Adam Mosseri, ktorý na sociálnych sieťach publikoval krátke video, v ktorom vysvetľuje, že zdieľanie fotografií z Instagramu nezmizne, no platforma sa bude čoraz viac prikláňať k videu.
„Budeme naďalej podporovať fotografie, je to súčasťou našej histórie, ja sám mám fotografie rád a mnohí z vás tiež. Aby som bol však úprimný, myslím si tiež, že Instagram sa bude časom viac a viac posúvať k videu. Deje sa to už teraz. Keď sa pozriete na to, čo ľudia na Instagrame publikujú, čo zdieľajú a čo lajkujú, je to stále viac o videách. My musíme túto zmenu nasledovať, ale stále budeme podporovať aj fotografie,“ hovorí vo videu s tým, že na Instagrame tiež bude pribúdať obsah z účtov, ktoré používatelia nesledujú, aby mohli objavovať novinky, o ktorých ani netušili.
Obdobnou zmenou prešiel nedávno aj Facebook, ktorý sa chce zmenou zobrazovania príspevkov priblížiť a lepšie konkurovať TikToku. Už teraz zobrazuje používateľom jeden zo šiestich príspevkoch z účtov, ktoré nesledujú a sociálna sieť im ho odporúča na základe vyhľadávacieho algoritmu.